Maximizeaza-ti prezenta online prin optimizare SEO locala
Vrei sa dai o petrecere si sa nu trimiti invitatii? Bineinteles ca nu, dar asta este ceea ce faci atunci cand ignori optimizarea SEO locala. Optimizarea locala pentru motorul de cautare nu se adreseaza doar magazinelor mari locale. Practic, orice afacere poate profita de avantajele optimizarii SEO locale. Din moment ce importanta optimizarii SEO a crescut, aceasta face ca tot mai multi antreprenori sa isi concentreze strategia si campaniile lor de marketing luand in considerare si actiunile de optimizare SEO locala a site-lui.
Aceste miscari sunt cu atat mai importante cu cat necesitatea optimizarii SEO locale a crescut, dar cursa nu s-a terminat inca. De-a lungul urmatorii cativa ani, anticipam ca serviciile de optimizare SEO locala vor aduce un impact mai puternic si mai util pentru afacerile locale.
- In anul 2016, 72% dintre consumatorii care au efectuat o cautare locala, au vizitat un magazin care se afla pe o raza de 8 km.
Daca esti in cautarea unor servicii SEO locale, care sa iti ofere o mana de ajutor, Oblyo Digital Agency are solutia perfecta pentru tine. In special, daca esti interesat de servicii SEO in Bucuresti.
Optimizare SEO locala versus SEO organic
Atunci cand oamenii cauta o afacere, cum ar fi un restaurant, un magazin sau un medic dentist, de multe ori, pun in expresia de cautare, o componenta locala, cum ar fi numele unui oras. De asemenea, Google recunoaste faptul ca anumite cautari, cum ar fi cele pentru produse alimentare si servicii, sunt de natura locala, si le va prezenta, in mod automat, tinand cont de locatia utilizatorului.
Site-urile care au o clasificare SEO locala de top sunt si primele prezentate pentru utilizator, motiv pentru care optimizarea SEO locala este atat de importanta. SEO organic se aplica in cazul in care cautarea nu este localizata geografic; in acest caz, site-ul tau concureaza cu toate celelalte site-uri de acelasi tip din intreaga tara si, in unele cazuri, din lume. Daca o parte semnificativa din veniturile tale provin de la clientii locali, atunci trebuie sa investesti in SEO local.
Compania mea pe Google
Recomandarea specialistilor SEO de la Oblyo Digital Agency este sa iti inscrii afacerea in directorul Google Compania mea (Google my business), ca baza pentru campania de optimizare SEO locala. Acesta este un serviciu gratuit de listare si modul in care il configurezi va avea un impact direct asupra clasamentului site-lui tau in SEO local.
Informatiile pe care le listezi trebuie sa fie exacte pentru a permite oamenilor sa gaseasca afacerea ta, cat si pentru o evaluare SEO locala adecvata. Precizia poate parea un lucru usor, dar greselile de scriere sunt frecvente si nu iti poti permite acest lucu. Daca ai nevoie de ajutor sau de indrumare, echipa Oblyo iti sta la dispozitie, asa ca nu ezita sa-i contactezi.
Factori de optimizare SEO locala
Sunt mai multi factori care influenteaza clasamentul local SEO, astfel incat trebuie sa stii care sunt acestia si sa intelegi cum poti sa le maximizezi impactul pentru a mentine site-ul tau in top. Primii factorii SEO locali de clasificare sunt:
- Link-uri externe de calitate – acest lucru este important atat pentru SEO organic, cat si SEO local
- semnale de clasare SEO, cum ar fi cuvintele cheie si lungimea continutului
- listarea in directorul Google Compania mea, care include comentarii si fotografii si un profil verificat
Cu cat optimizarea SEO organica a unui site este mai puternica, cu atat mai buna este clasarea SEO locala. Daca doresti ca pagina Google Compania mea sa aiba un rang inalt in rezultatele motoarele de cautare, trebuie sa investesti in optimizarea SEO si sa ai o strategie axata pe construirea link-uri de calitate catre site-ul tau. Fara o strategie de optimizare SEO, pagina ta Google Compania mea va fi clasata mai jos si iti va pune afacerea intr-un dezavantaj competitiv.
Motoarele de cautare locale
Odata ce profilul Google Compania mea este verificat si corect, iti poti creea profiluri si pe alte site-uri ale motoarelor de cautare locale, cum ar fi: Yahoo Local, Bing Places, Yelp etc.
Selecteaza intotdeauna acele site-uri care sunt cele mai populare cu publicul tau tinta si cele care se potrivesc cu afacerea ta. Unele se concentreaza doar pe restaurante, in timp ce altele sunt mult mai cuprinzatoare. Gaseste ceea ce se potriveste perfect afacerii tale si creeaza profiluri pe aceste site-uri.
Asigura-te ca informatiile sunt corecte si coerente in toate aceste site-uri. De exemplu, afacerea ta poate avea mai mult de un numar de telefon. Alege unul si utilizeaza numai acel numar in toate aceste listari. De asemenea, verifica ca orele de functionare sa fie corecte, pentru a evita sa derutezi clientii si sa-i superi.
Social media si optimizarea SEO locala
O parte din factorii de optimizare SEO locala este formata din comentarii si link-uri distribuite. Utilizarea corecta a retelelor sociale poate ajuta la cresterea acestor numere. Experienta ne arata ca o campanie eficienta de social media trebuie sa includa platformele cele mai utilizate de catre publicul tinta pentru afacerea ta. Optiunile tale ar trebui sa includa cel putin una din urmatoarele retele sociale: Facebook, Tumblr, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn.
Dupa ce ai creat profilurile pe aceste retele sociale, implica publicul si personalizeaza prezentarea companiei. Da, ar trebui sa partajezi informatii despre produse, servicii, vanzari si promotii, dar, de asemenea, sa impartasesti povesti despre modul in care compania ta a fost fondata sau modul in care aceasta a depasit o provocare recenta.
Raspunde la comentarii si pareri ale clientilor, atat pozitive, cat si negative. Ignorarea unei plangeri on-line de la un client va atrage mai multe comentarii negative si va transforma o problema nefericita sau o problema de comunicare intr-un eveniment care va dauna imaginii afacerii tale pe termen lung. Pastreaza tonul optimist si pozitiv in raspunsuri; cere-ti cuze daca este necesar; si niciodata, niciodata nu da vina pe client.
Totodata, nu fi timid si solicita comentarii si impartasirea experientelor. Aceasta este o componenta cheie pentru optimizarea SEO locala, astfel incat sa nu ezita sa intrebi si sa soliciti clientilor multumiti sa impartaseasca experienta lor.
Daca afacerea ta este locala, pentru cresterea traficului catre site-ul tau si, implicit, a veniturilor, ai nevoie de o campanie SEO activa si optimizata pentru cautarile locale. Daca afacerea ta este in Bucuresti, Oblyo Digital Agency te poate ajuta cu servicii SEO personalizate, adaptate obiectivelor tale, clientilor si nevoilor acestora, dar si bugetului disponibil. De asemenea, te poate ajuta in promovare si construirea imaginii afacerii tale pe termen lung, iar daca este cazul, construieste totul de la zero. Tot ccea ce ai de facut este sa-i contactezi acum si sa soliciti o consultanta SEO gratuita.