Optimizarea SEO locala: 5 greseli pe care sa eviti sa le faci in 2017

cristian martie 8, 2017 0 Comments

Importanta prezentei online locale a crescut vertiginos in ultimul an, astfel incat orice afacere care doreste sa atraga tot mai multi vizitatori si potentiali clienti interesati de produsele si serviciile pe care le ofera, are nevoie sa profite de avantajele pe care le ofera optimizarea SEO locala. Iata cateva cifre, raportate la anul 2016, pe care este bine sa le stii:

  • In anul 2016, 72% dintre consumatorii care au efectuat o cautare locala, au vizitat un magazin care se afla pe o raza de 8 km. 
  • 50% din persoane care intitiaza o cautare locala, o fac de pe smartphone, iar 34 % de pe computer sau tableta.
  • Peste 46% din cautarile efectuale pe Google sunt locale.

Optimizarea SEO locala este atat de importanta incat, pentru a nu pune un pericol complet eforturile tale de optimizare SEO, este bine sa cunosti si sa eviti unele dintre cele mai frecvente greseli care se fac in aceasta zona.

1. Revendicarea paginii  Google Compania mea

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face in incercarea de a da bine la optimizarea SEO locala, in special pentru motorul de cautare Google, este de a revendica pagina Google Compania mea (Google My Business). 

Cand vine vorba despre SEO local, informatiile pe care Google le foloseste pentru a clasifica site-ul tau provin, in principal, de la pagina mea Google Compania mea si nu de pe site. Poti configura gratuit pagina Google Compania mea, dar este important sa confirmi inregistrarea ta, astfel incat nimeni altcineva sa nu fie capabil sa modifice pagina ta Google Compania mea in viitor.

Odata ce ai configurat Google Compania mea, urmatorul lucru important pe care trebuie sa-l faci este sa te asiguri ca ai inclus o descriere corecta si unica a afacerii tale, ca exista un numar de telefon local si o adresa postala si, de asemenea, ai incarcat cat mai multe fotografii relevante pentru afacerea ta.

2. Indisponibilitatea, inexactitatea sau inconsecventa informatiilor NAP

NAP este un acronim pentru nume, adresa si numarul de telefon, si este una dintre informatiile de baza pe care Google le utilizeaza pentru a lista afacerile locale in rezultatele cautarii. Nu numai ca este important ca informatiile NAP sa existe si sa fie afisate, public si in mod vizibil pe site-ul tau, dar este, de asemenea, important ca aceste informatii sa fie consistente. Mai multe surse sunt de acord ca atat Google, cat si alte motoare de cautare verifica informatiile NAP prin comparatie cu mai multe alte site-uri, acestea incluzand pagina ta Google Compania mea, Yelp,Yellow Pages si directoarele locale.

Pe langa faptul ca NAP-ul va imbunatati optimizarea SEO locala, este important sa retii ca avand date exacte, informatiile NAP vor imbunatati vanzarile si conversiile pe site. Iata de ce:

  • 86 % dintre oameni se uita dupa locatia locatia unei afaceri pe hartile Google Maps
  • 76% din cautarile locale vor avea ca rezultat un apel telefonic

3. Recenziile locale

Unul dintre factorii esentiali care influenteaza optimizarea SEO locala sunt clientii si cu cat recenziile acestora sunt mai multe si diverse si de inalta calitate, cu atat mai bine este pentru SEO local.

Pentru inceput, o data ce pagina Google Compania mea a fost creata, poti ajunge la clientii si prietenii existenti, la oamenii de pe lista ta de e-mail sau prin intermediul blog-ului, si sa le ceri sa lase o recenzie autentica. Ai putea chiar sa le oferi un stimulent pentru a lasa o recenzie. Deoarece semnalele de la recenzii reprezinta aproximativ 9,8 la suta din factorii SEO locali, obtinerea de recenzii de buna calitate va da un impuls pentru optimizarea SEO locala.

4. Ignorarea factorilor SEO normali

Dupa cum probabil ai vazut, optimizarea SEO locala este un joc diferit de optimizarea SEO normala, insa este foarte periculos sa presupui ca ele nu se influenteaza reciproc. O multime de factori care influenteaza SEO normal influenteaza, de asemenea, SEO locale. De exemplu:

Autoritatea domeniului: toate lucrurile fiind egale, o afacere cu autoritate de domeniu mai mare va fi clasata mult mai bine decat o afacere cu autoritate de domeniu scazut. Lucreaza la imbunatatirea autoritatii domeniului prin obtinerea de link-uri interne si externe de calitate.

Backlink: Backlink-urile sunt, de asemenea, foarte esentiale pentru optimizarea SEO locala de succes. Factori precum calitatea, cantitatea si diversitatea backlink-urilor au un impact mare si pe termen lung asupra SEO local. Daca nu ai o strategie de construire de link-uri, este momentul sa incepi sa o faci.

Rezultatele cautarii in CTR: La fel ca si in cazul optimizarii SEO normale, Google si alte motoare de cautare observa rata de clic pe site-ul tau din paginile cu rezultate ale cautarii pentru a vedea modul in care site-ul si afacerea ta sunt in rezonanta cu ceea ce cauta oamenii. Acesta este un indemn pentru a lucra la optimizarea SEO on-page.

5. Ignorarea factoriilor locali negativi

De asemenea, este important sa intelegi ca exista factori negativi care pot pune in pericol clasamentul afacerii tale locale in paginile cu rezultate ale cautarii. Cu siguranta, nu vrei sa ignori acesti factori, cum ar fi:

  • Listarea afacerii tale in pagina Google Compania mea intr-o categorie incorecta, aceasta poate avea un impact negativ asupra optimizarii SEO locale.
  • Avand o adresa falsa de afaceri, numarul de telefon incorect sau o adresa si un numar de telefon in contradictie cu cele gasite in alta parte, aceasta poate afecta la modul cel mai serios pozitia in clasament. 
  • Existenta de programe malware pe site-ul tau poate deteriora SEO local.

De asemenea, este important sa eviti utilizarea de adrese care sunt casute postale sau alte adrese similare. Google si alte motoare de cautare vor recunoaste numai adrese reale.

Reviziile negative de pe pagina Google Compania mea pot afecta, de asemenea topul tau local. In timp ce diversitatea este importanta, un numar excesiv de comentarii negative vor pune in pericol actiunile tale de optimizare SEO locala.

Avand toate acestea in minte, acum esti pregatit sa lucrezi la optimizarea SEO locala a site-lui tau.

In anul 2017, tot mai multi antreprenori si marketeri aleg sa isi concentreze strategia si campaniile lor de marketing locale folosindu-se de serviciile SEO oferite de agentii web specializate. Astfel, optimizarea SEO, atat locala, cat si normala, poate fi ceea ce te diferentiaza fata de competitori si aduce in prima pagina a rezultatelor cautarilor.

Daca esti in cautarea unor servicii SEO locale, care sa iti ofere o mana de ajutor, Oblyo Digital Agency are solutia perfecta pentru tine. In special, daca esti interesat de servicii SEO in Bucuresti. Contacteaza acum echipa Oblyo si solicita un raport de optimizare SEO si informatii detaliate despre serviciile de optimizare SEO pe care le ofera.

Call Now Button