Ghid complet pentru copywriting-ul de conversie

cristian decembrie 15, 2016 0 Comments

Modelarea unui text, ambalarea sa in termeni frumosi si atragatori pentru potentialii clienti se numeste copywriting.

Campaniile PPC, e-mail marketingul, managementul canalelor social media, optimizarea SEO sau vechea metoda de promovare, “word of mouth”.

Toate acestea sunt metode viabile si cu potential profital pentru cresterea brandului si a afacerii tale.

Dar, de asemenea, ele sunt si foarte diferite.

Un expert PPC nu ar putea rula o campanie de e-mail de succes, la fel cum un guru in social media s-ar putea lupta pentru a obtine o mai buna clasamentele SERP.

Marketingul este o bestie cu multiple fatete. Cu toate acestea, indiferent de diferite stratageme, abordari sau strategii de tip “hacks” necesare pentru fiecare proces de marketing, exista un element care este prezent pe tot parcursul.

Copywriting-ul de calitate.

Poate ca suna partinitor, dar oricare dintre domeniile de marketing mentionate mai sus ar esua fara un bun copywriting.

Cercetarea cuvintelor cheie este inutila daca va produce continut de doi bani.

A te mentine pe pozitie pe site-urile de social media superaglomerate necesita mesaje bine gandite.

Iar reclamele PPC trebuie sa fie convingatoare astfel incat acestea sa genereze rate de clic importante.

Oricare ar fi metoda de marketing in care esti specializat, ceea ce sta la baza succesului tau este capacitatea de a comunica in mod eficient.

Si asta e mult mai greu decat pare.

Trebuie sa intelegi nu doar cum sa spun utilizatorii ce poti face pentru ei. Trebuie sa stii cum sa o faci in cei mai convingatori termeni.

Asta inseamna ca trebuie sa mergi dincolo doar de a scrie un text. Trebuie sa te concentrezi asupra conversiilor si acum poti utiliza o metoda acum cunoscuta sub numele de copywriting de conversie.

Ce este copywriting-ul de conversie?

Se spune ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte.

Total neadevarat.

Chiar daca sunt putine la numar, cuvintele potrivite, alese cu grija si aranjate in modul corect pot fi cel mai puternic mesaj pe care se poate livra.

Desigur, imaginile, plasarea butoanelor si a mesajelor CTA (call to action) si includerea unei experiente eleganta de la utilizatori, toate acestea te pot ajuta sa creezi o cale mai simplificata pentru cumparare;dar cuvintele pe care le scrii sunt cele care vor convinge utilizatorii sa dea o sansa brand-ului tau.

Si acesta este modul in care copywriting-ul de conversie difera de copywriting-ul obisnuit.

Evident, ambele metode folosesc cuvinte pentru a comunica in mod eficient cu publicul. 

Dar, copywriting-ul de conversie tinde sa fie mai focalizat. Oricare ar fi continutul, exista intotdeauna un obiectiv principal.

A obtine o actiune.

Este vorba despre livrarea mesajului potrivit, la momentul potrivit, oamenilor potriviti.

Un mesaj atat de convingatoare incat utilizatorii ar fi prosti sa nu ia masurile pe care doriti sa le ia. Aceste actiune ar putea fi:

  • sa faca clic pe un buton
  • sa distribuie ceva pe social media
  • sa adauge un produs in cosul de cumparaturi
  • sa se aboneze pe o lista

Sau, pur si simplu, sa stea pe pagina respectiva o perioada cat mai lunga de timp.

Copywriting-ul de conversie este specific. Acesta se concentreaza pe o singura actiune si foloseste cuvinte, fraze si mesaje de vanzare pentru a realiza acea singura actiune.

Nu este un conector pentru toate tranzactiile care poate fi utilizat pe toate canalele sau obiectivele.

Este ca un instalator angajat pentru a repara o scurgere, sau ca un electrician care repara intreruperile de lumina, sau ca un marketing inteligent care va creste vanzarile.

Este un centru de putere al persuasiunii. Imbina o analiza stiintifica detaliata cu fler creativ pentru a creea un mesaj focalizat, ca un laser, pentru publicul tinta astfel incat acesta nu poate decat sa faca actiunile pe care doresti sa le faca.

Iata cum descrie Joanna Wiebe, fondator Copy Hackers si copywriter de conversie. termenul de copywriting de conversie:

Copywriting-ul de conversie inseamna a obtine cele mai bune rezultate de copywriting, fata de tot felul de alte lucruri de scoala veche, si tot ceea ce este mai bun din ceea ce stim despre procesul de luare a deciziilor umane, din cele mai bune stiluri de experienta ale utilizatorilor, cum ar fi ceea ce stim despre proiectarea unei experiente pentru a-i face pe oameni sa actioneze sau, pur si simplu, sa experimenteze. Toate aceste piese vin impreuna pentru a creea ceea ce noi numim copywriting-ul de conversie, in care, de asemenea, obiectivul este de a-i face pe oameni sa actioneze.”

Copywriting-ul de conversie nu este usor si nu este pura arta. Crearea unui text care nu numai ca atrage atentia, dar care face ca oamenii sa faca clic nu este ceva usor de obtinut.

Este necesar de ceva mai mult pentru a creea un continut interesant.

Daca doresti o conversie a cuvintelor tale, atunci trebuie sa iti canalizezi actiunile.

Trebuie sa urmezi un proces stiintific pentru a intelege exact ceea ce doresc cititorii.

Dar, odata ce stii acest lucru, poti elibera nebunia si obtine creativitate in modul in care implementezi aceste mesaje.

Incepe cu sfarsitul

Unul dintre principiile de baza pentru optimizarea conversiilor este de a ramane focusat pe mesaj.

O singura pagina, un singur scop. Distragerile distrug conversiile.

Si este usor sa distrugi aceste conversii atunci cand scrii fara a avea un plan.

Deci, inainte de a scrie, chiar si un singur cuvant, mai intai trebuie sa intelegi ceea ce doresti sa obtii. Pentru aceasta, incepe prin a-ti pune urmatoarea intrebare:

Ce vreau sa realizez?

Raspunsul pe care il vei da la intrebarea de mai sus trebuie sa fie specific si actionabil. 

Cresterea gradului de cunoastere a marcii, faptul de a-i face pe oameni sa vorbeasca despre tine si imbunatatirea vanzarilor nu pot fi implementate la nivel individual.

Sigur, acesta este rezultatul final, dar care este modul in care sunt atinse aceste obiective? Prin intermediul unor actiuni mici, individuale, cum ar fi:

  • Utilizatorii care nu sunt pe lista ta sa se inscrie la un buletin informativ, o oferta sau un document.
  • Un prospect care nu aduce venituri sa cumpere un produs.
  • Cititorii sa distribuie continutul tau pe canalele social media, fara a le cere acest lucru in mod explicit.

Acestea sunt obiective pe care trebuie sa le setezi. 

Apoi, este necesar sa intri in adancime si sa intelegi care sunt actiunile pe care un utlizator individual le poate lua pentru a te ajuta sa iti atingi obiectivul.

Acest lucru este mai usor pentru unii decat pentru altii. In functie de cat de avansat esti in marketing, deja poti intelege obiectivul exact al unei pagini de e-mail, blog sau pagina de aterizare.

Dar pentru cei care nu sunt siguri, le recomand sa isi puna intrebarile de mai jos, in ordinea prezentata, pentru a-i ajuta sa formuleze o ipoteza cuprinzatoare.

Audienta ta

Care este publicul tau tinta?

Publicul nostru tinta este format din adulti tinerii adulti care cauta oferte ieftine pentru vacanta.

Cu ce probleme se confrunta?

Platesc prea mult pentru a calatori.

Cum ai de gand sa rezolvi problema lor?

Ii invat care sunt cele mai bune metode pentru a gasi zboruri ieftine. / Le ofer un serviciu / o aplicatie care ii ajuta sa gaseasca bilete de avion mai ieftine.

Continutul tau

De ce – De ce ai nevoie / ce este necesar sa iti imbunatatesti aceasta parte de text?

Am nevoie de acest newsletter pentru a ma ajuta la cresterea vanzarilor / Acest newsletter necesita imbunatatiri, deoarece conversiile sunt sub standardele din industrie.

Ce – Care este scopul actionabil al continutului?

Vreau ca oamenii sa faca clic pe un link din newsletter catre o pagina de achizitie / Vreau ca mai multi abonati sa faca clic pe link-ul din newsletter.

Cum – Cum ai de gand sa obtii acest lucru?

Trimit un newsletter cu o oferta limitata in timp inainte de trimite un CTA important.

Raspunsurile pe care le vei da la intrebarile de mai sus nu reprezinta mai nimic; nu sunt decat niste substituenti pentru tine. 

Acestea se bazeaza pe opinia ta, care este valabila pentru tine, dar conteaza mai putin pentru audienta ta.

Totusi, aceste raspunsuri iti ofera o directie. 

Desigur, doar simplul act de a scrie ceea ce iti doresti sa obtii te ajuta sa stai pe drumul bun si sa intelegi repede cand te abati prea tare fata de scopul propus.

Voi reveni cu un scurt memento mai tarziu, in cadrul acestui ghid.

Odata ce ai terminat etapa de cercetare, ar trebui sa reiei intrebarile de mai sus si sa actualizezi raspunsurile inainte de a incepe sa creezi continut.

Dupa ce ai trasat elementele de baza pentru obiectivele tale, este timpul pentru a trece la intelegerea modului in care vei comunica mesajele cheie.

Intelegerea asteptarilor

Fiecare vizitator pentru afacerea ta are propria lui lupta. Si, fiecare persoana se afla intr-o alta etapa a acestei lupte.

Unii tocmai au descoperit ca au o problema, altii stiu ce fel de solutie au nevoie pentru a-si rezolva problema, iar unii au acceptat deja ca solutia pentru problema lor se afla in produsul sau serviciul pe care il oferi. 

Aceste etape sunt adesea denumite etape de constientizare si este bine sa tii cont de ele pentru a intelege in ce etapa sunt utilizatorii si pentru a-i atrage cu mesajul potrivit perfect.

Eugene Schwartz a conturat etapele de baza ale acestor constiintizari. Stiind in care etapa de constientizare se afla utilizatorii tai, aceasta va afecta tipul de continut pe care il vei produce.

Pe baza cadrului oferit de Eugen am construit etapele de mai jos si am adaugat cateva informatii suplimentare referitoare la textul de copywright pe care il va trebui sa-l produci.

Cei mai constienti

Sunt oamenii care cunosc si au incredere in brand-ul dvs. Este posibil ca acestia chiar sa fii cumparat de la dvs. in trecut. 

  • Arata-le produsul si spune-le pretul.

Constienti de produs

Sunt oamenii care stiu ce oferi. Sunt oamenii care, probabil, fac comparatii cu produsele competitorilor, pentru a gasi cea mai buna oferta.

  • Acesti oameni vor raspunde cel mai bine la oferte directe. Ei stiu ce oferi, astfel incat au nevoie doar de un impuls pentru a alege produsul tau fata de cel al concurentei. O reducere de pret este un impuls foarte eficient.

Constienti de solutie

Acesti oameni cunosc problema lor si stiu care este solutia. Cu toate acestea, se pare ca ei inca sa au gasit un produs care le rezolva problema.

  • Trebuie sa le arati de ce produsul tau este mai bun decat altele de pe piata. Ofera-le marturii si dovezi prin care sa le arati de ce solutia ta este atat de uimitoare.

Constienti de problema

Ei stiu ca au o problema, dar nu sunt constienti de solutie.

  • Acesti oameni cauta ajutor in rezolvarea unei probleme. Ideal este sa aveti un continut care exacerbeaza anxietatea si prezinta solutia.

Inconstienti

Adica toti ceilalti. Ei nu au o problema si nu au nevoie de o solutie.

Etapele de constientizare vor avea un impact enorm asupra tipului de continut pe care il vei produce in mai multe moduri. 

La nivel de baza, aceastea vor dicta pe ce sa te focusezi in crearea textului. Iti vor arata de ceea ce au nevoie oamenii in acea etapa cu scopul de a trece la etapa urmatoare.

Toate acestea va afecta si lungimea textului de copywright. Uita-te la exemplele de mai jos referitoare la un card de credit Capital One.

Primul exemplu este rezultatul PPC numarul 1 atunci cand se cauta dupa expresia “cel mai bun card de credit pentru calatorie“. In engleza, “best credit card for travel miles”.

Termenul de cautare semnifica un utilizator constient de solutie. Acesta cunoaste genul de produs pe care il doreste si isi va restrange cautarea pentru a gasi cea mai buna optiune.

Ca solutie, Capital One ajuta utilizatorii sa compare toate produsele pe care le ofera. 

Fiecare intrare din tabel este insotita de informatii suplimentare, facand astfel sa fie mai usor pentru utilizator sa gaseasca produsul care ofera solutia corecta.

Acum, sa aruncam o privire la imaginea de mai jos.

Aceasta este pagina de destinatie gasita printr-o cautare in Google dupa expresia “Capital One Venture Card“. 

Cautarea de mai sus exemplifica un utilizator care stie produsul pe care il doreste.

Si, la fel, cum ne sfatuieste si Eugene Schwartz, Capital One ofera o pagina mai scurta, care se concentreaza pe produs si care ofera o taxa de 0 $ pentru a aplica pentru cardul de credit.

Poti vedea ca, in timp ce ambele pagini promoveaza aceleasi produse, acestea sunt prezentate foarte diferit si sunt adaptate unor nevoi diferite.

Intelegerea etapei de constientizare in care se afla un utilizator te ajuta sa intelegi pe ce anume sa iti concentrezi continutul textului si care sa fie lungimea generala a acestuia. 

Stabilirea stadiului de constientizare al utilizatorului este cheia pentru obtinerea audientei potrivite.

Intelege ceea ce utilizatorii doresc 

Ai un obiectiv pentru continut si stii care este stadiul de constientizare vizat.

Mai ai inca de facut o etapa de cercetare inainte de te apuca efectiv de scris. Si este un pic dureroasa, ca sa fiu sincer.

Dar, atunci cand este facuta in mod corespunzator, nu numai ca iti va oferi cuvintele, frazele si tonul pe care utilizatorii vor sa le auda, dar, de asemenea, este un ajutor in munca grea de scriere a textului.

Nu sari peste aceasta etapa! 

Brandurile care au continut bazat pe propria opinie pierd. Este cel mai sigur mod de a creea text care va esua.

Va trebui sa te arunci in mijlocul publicului tinta. Sa inveti totul despre el. Sa le asculti nevoile, plangerile, nemultumirile si modul in care vorbeste.

Nu ne uitam la audienta traditionala aici. Ne concentram asupra problemelor, dorintele, cererilor si tot ceea ce are nevoie publicul tau tinta.

Inainte de a merge cu mesajul direct la clientul pe care-l vrei sa-l targetezi, vom incepe cu colectarea unor date implicite. Iata cum colectarea de date implicite te va pune pe directia buna.

Date implicite

Vom incepe prin a colecta un set de informatii de la utilizatori. Ne vom uita dupa felul in care vorbesc despre:

  • brand-ul tau
  • produsele / serviciile tale
  • concurentii tai
  • produse ale concurentilor

Cheie pentru a intra adanc in datele implicite este de a stii ce sa cauti. Ignora orice alte referinte care afirma ca un produs sau serviciu este bun sau rau.

Intr-adevar, trebuie sa stii de ce. Esti in cautarea de a gasi ceea ce face ca publicul tinta creada in acest fel.

Joanna Wiebe a scris cateva articole cu privire la modul de colectare a datelor. Ea iti ofera un sablon pentru inregistrarea rezultatelor cercetarilor tale. 

Acesta arata ca un tabel cu patru coloane in care vei completa urmatoarele informatii:

Probleme – Problemele cu care se confrunta utilizatorul / Problema pe care un produs o rezolva

Beneficii – Beneficiile de a avea aceasta problema rezolvata

Neajunsuri – Ce isi doreste publicul tau tinta, dar la care nu are inca acces

Limbaj – Fraze sau diverse formulari de limbaj, orice iese in evidenta 

De indata ce ai gasit ceva care se potriveste cu unul dintre domeniile de mai sus si crezi ca este important, adauga-l in tabel. 

Daca ceva apare de doua ori, atunci adauga de doua ori. Nu iti face griji cu privire la intrarile duplicat sau chiar unele lucruri evidente care ar putea aparea acum. Voi reveni la acestea mai tarziu.

Acum, sa aflam ce spun oamenii.

Ascultarea sociala

Social media a devenit un loc in care consumatori vin sa se laude, sa se planga sau, pur si simplu, sa isi dea cu parerea.  

Exista o tona de informatii disponibile pe diverse retele social media, trebuie doar sa stii unde sa te uiti.

Ai posibilitatea, fie sa utilizezi un instrument de ascultare sociala, cum este Social Mention sau ViralHeat sau, pur si simplu, sa configurezi un tablou de bord cu termeni de cautare relevanti intr-un instrument cum este HootSuite.

Exemplul de mai sus este de la HootSuite. Am creat rapid un tablou de bord care monitorizeaza mentiunile despre companiilor aeriene mari. 

Intotdeauna exista plangeri cu privire la acestea in social media si, de aceea, acestea pot fi o modalitate foarte buna pentru a gasi ce elemente nu le plac sau se simt ca lipsesc utilizatorilor acestor servicii.

Orice exemplu de oameni care vocifereaza cat de putin, fie pozitiv sau negativ, este o modalitate foarte buna de a intelege ceea ce utilizatorii doresc. 

In cazul in care am detalia plangerile impotriva British Airways, in partea din dreapta a imaginii de mai jos vei gasi cateva nemultumiri.

Iar daca sapi mai adanc, vei gasi si alte nemultumiri legate de serviciile oferite de British Airways.

Si, uite asa, ai primele elemente pe care le poti adauga in tabelul tau.

Recenziile

Odata ce ai o oferta buna de informatii de pe retelele sociale, este timpul sa vedem ce spun utilizatorii in comentarii si recenzii.

Functie de produsul tau va depinde si locul unde vei cauta aceste comentarii. 

De ex., recenziile pentru aplicatii le vei gasi in App store, cele despre restaurante pe Yelp, iar software-ul de afaceri in G2crowd si asa mai departe.

Cu toate acestea, indiferent de serviciul, produsul sau solutia pe care o oferi, fa, de asemenea, o verificare pe Amazon. Si nu doar pentru a gasi comentarii cu privire la produse similare.

Verifica comentariile cu privire la cartile Amazon, care sunt centrate in jurul a ceea ce oferi.

Sectiunea self-help este ideala pentru a incepe deoarece oamenii cauta in mod activ ajutor in rezolvarea propriilor probleme.

Hai sa punem toate acestea in context si sa continuam cu exemplul despre zborurile aeriene. 

Imagineaza-ti ca ai un curs care ii invata pe cititorii tai cum sa calatoreasca mai ieftin.

Intrebarea pe care trebuie sa o pui acum este: care sunt oamenii carora doresc sa le vand ceea ce vreau eu sa citeasca? 

In acest caz cu zboruri ieftine, utilizatorii s-ar putea uita dupa carti care sa-i invete cum sa calatoareasca ieftin.

Imaginea de mai jos arata rezultatul cautarii pe Amazon dupa expresia “caut zboruri / bilete de avion ieftine”. ( in engleza: “Find Cheap Flights” )

Rezultatul din topul listei are 64 de comentarii, asa ca este un loc bun pentru a incepe.

Deschide si uita-te de sus in jos pentru a vedea ce poti gasi.

O nota personala: recomand ignorarea comentariilor cu o stea. In general vorbind, acestea nu sunt prea valoroase. Sunt scrise de acele persoane care nu sunt din audienta ta demografica si contin informatii si opinii irelevante. De obicei, acestea sunt de genul “acest lucru nu este bun” si nu iti este de folos in nici un fel acest comentariu.

In imaginea de mai sus sunt primele comentarii listate.

Fara a merge in super-profunzime la celelalte pagini cu rezultate, putem deja extrage, din acestea, unele informatii utile.

De exemplu:

1. Sunt o multime de mentionari, care par sa fie similare pentru pentru majoritatea, legate de faptul ca acestea sunt sfaturi obisnuite, de bun simt, informatii preluate, evident , de pe internet.

2. Fara a fi surprinzator, costul este un factor destul mare pentru aproape fiecare comentator.

3. O serie de mentiuni fac referire la termenul pas-cu-pas: oamenii doresc sa li se precizeze exact actiunile pe care trebuie sa le faca.

4. O multime de comentarii fac referiri la site-uri despre care oamenii spun ca nu le cunosteau pana acum. Oamenii nu stiu unde sa caute pentru a face comparatie intre ofertele pentru zboruri.

Deci, cauta prin cat mai multe comentarii pentru produsele conexe cu ale tale pentru a gasi ceea ce utilizatorii tai gasesc a fi valoros pentru ei.

Fa o revizie a punctelor cheie, problemele rezolvate si, desigur, limbajul oameniilor pe care acesta le place sa il foloseasca.

Forumurile si site-urile de comentarii

Etapa finala de colectare a datelor implicite se invarte in jurul forumurilor.

Forumurile sunt locuri uimitoare pentru a aduna date, deoarece acestea sunt ca o conversatie in desfasurare si, aici, vei gasi mult mai multe informatii decat intr-o singura recenzie sau opinie.

Oamenii iubesc sa vina si sa discute in jurul unui subiect. Am gasit ca cele mai bune conversatii sunt cele care sunt destul dezbinatoare. 

Acestea au, de obicei, cele mai lungi fluxuri de comentarii si, intr-adevar, ajung in profunzime la ceea ce cred cu adevarat oamenii despre acel subiect.

Din pacate, nu exista o mare selectie de instrumente gratuite care sa va permita sa cautati pe mai multe forumuri. 

Cu toate acestea, instrumentul SocialMention, prezentat mai sus include si parametrii de cautare in forumuri.

Poti folosi fie Social Mention pentru a gasi rezultate relevante, fie, pur si simplu cauta prin diverse forumuri si site-uri sociale de comentarii, cum este Reddit, pentru a gasi conversatii si comentarii relevante.

Salveaza-ti timpul

Colectarea de date implicita este ceva care iti va lua timp. Toate instrumentele pe care le-am recomandat pana acum sunt gratuite.

Ele iti pot salva o mare parte din timp in cautarea in conversatii despre brand-ul tau, ceea ce este minunat avand in vedere ca acestea sunt gratuite.

Cu toate acestea, daca doresti sa reduci din timpul necesar pentru a colecta aceste informatii, s-ar putea sa fie necesar sa investesti intr-un serviciu platit. 

Pe piata exista deja disponibile unele instrumente de ascultare care vor colationa datele din toate sursele intr-un singur loc. Dar, toate acestea, pentru un pret.

In cazul in care esti interesat de a cheltui ceva bani pentru a salva o multime de timp iti recomand sa consulti Brand24. Este similar cu multe dintre celelalte servicii de ascultare,  dar, de asemenea, are o perioada de demo gratuit, astfel incat sa poti vedea exact ce beneficii iti poate aduce si daca iti este de folos.

Acum, hai sa aruncam o privire la partea a doua a studiul de cercetare.

Culegerea datelor explicite

Sa recunoastem, nu exista nici o modalitate mai buna de a intelege incercarile si necazurile publicului tinta decat pur si simplu prin a-i intreba.

Vei descoperi nu numai ceea ce utilizatorii doresc si au nevoie, dar, de asemenea,  iti vei forma o relatie mai stransa cu acestia prin deschiderea dialogului.

Dar, succesul sondajului tau se bazeaza pe tine intrebarile potrivite. Iata de ce, prima data am adunat o colectie de date implicite. 

Datele implicite colectate te vor ajuta mai bine in formularea intrebarile tinta din cadrul sondajului. Te vor ajuta sa stai departe de intrebari generice, care ofera o perspectiva superficiala asupra nevoilor consumatorilor dumneavoastra.

Hai sa mergem tot la exemplul nostru cu calatorii la un pret mic. 

Daca nu ai facut nici o cercetare inainte, atunci vei avea sondaje pline de intrebari generice, cum ar fi:

1. Ce probleme ati experientat cand cautati zboruri?

2. Cat de des calatoriti?

3. Daca ai putea sa schimbi un lucru despre calatorie, care ar fi acela?

4. De ce ati ales sa utilizati serviciul nostru?

Nu ma intelege gresit. Aceste intrebari sunt inca importante, mai ales pentru intelegerea limbajului publicului tinta.

Dar, prin colationarea datelor implicite, acestea te vor ajuta sa adresezi intrebari mai bine adaptate. Vei stii daca exista intrebari pe care vrei sa le pui si care nu sunt importante pentru ca nu sunt discutii legate de acest subiect.

De exemplu, stim ca pretul este important (asa cam cum este mai in toate situatiile), dar, de asemenea, stim ca oamenii au o aversiune profunda de sfaturile de “bun simt”.

Asa ca, am putea include o intrebare care incearca sa determine care sfat este considerat de bun simt. 

Orice termeni sau nemultumiri care apar de mai multe ori sunt aceia care trebuie abordati in textul continutului tau. 

Metode de sondaj

Sondarea pietei, in ciuda a ceea ce se crede in mod obisnuit, nu este o cerere trimisa pentru toata lumea de pe lista de e-mail.

Aceasta inseamna ca afacerile au diferite stagii de dezvoltare si de crestere a produselor. 

Unii dintre noi avem liste de email, altii nu. Unii avem un site cu un nivel ridicat al traficului site-ului, care poate fi targetat, altii au doar o duzina de vizitatori pe luna.

Din fericire, exista o metoda de studiu pe care o poti folosi indiferent de stadiul afacerii tale.

Pentru cei care nu au audienta

Cele mai multe sfaturi legate de sondaje ne spun ca trebuie sa trimitem un email catre cei care deja au investit in brand-ul dvs. 

Este un sfat bun deoarece cei care au investit deja in brand-ul dvs. va vor oferi un feedback corect.

Dar, daca esti o afacere noua, aflata la inceput, si inca nu ai construit o baza de clienti, exista totusi cateva masuri pe care le poti lua.

Sondajele Google iti ofera posibilitatea de a creea un sondaj cu pana la 10 intrebari prin intermediul retelei de publicare a acesteia. 

Utilizatorilor li se ofera un stimulent pentru a completa sondajul, astfel incat acesta ar trebui sa iti ofere o gama larga de rezultate.

Publicul tinta se bazeaza pe filtre demografice de baza, astfel ca,  s-ar putea sa nu obtii perspective perfecte pentru sondajele tale.  

Cu toate acestea, este mult mai bine decat a nu avea nimic.

Site cu vizitatori, dar fara lista de email

Sa incepem cu inceputul. Ce naiba faci pe site fara a avea o lista de e-mail? 

Daca ai un nivel decent de trafic, dar nici o lista de e-mail, ia in considerare utilizarea unui instrument cum este Qualaroo. (nu este gratuit, dar are o varianta trial)

Sondarea audientei existente

Aceasta este cea mai buna optiune. Ar trebui sa ai o lista de e-mail cu persoane potential interesate de produsul sau serviciul pe care il oferi.

Acestea sunt cele care vor cumpara de la tine si, deci, aceste persoane iti vor fi cel mai bun ghid pentru a creea un text de copywright cu efect maxim.

Cand vine vorba de o baza de client existenti, poti opta pentru unul dintre serviciile existente pentru a creea un sondaj orientate, cu intrebarile potrivite, cum este cel de la SurveyMonkey.

Cele mai bune practici

Cand creezi un sondaj, orienteaza-te sa ai un set clar de alegeri multiple.

Alegerile multiple sunt inutile atunci cand vine vorba de a gasi cuvintele potrivite pentru a vinde audientei tale.

Aminteste-ti, de asemenea, ca esti in cautarea limbajului pe care il folosesc oamenii pentru a descrie problemele lor, astfel incat vei divaga foarte putin.

Impreuna cu utilizarea intrebarilor deschise, este de dorit sa tii cont si de recomandarile de mai jos: 

1. Pastreaza sondajul cat mai scurt posbil fara a compromite calitatea.

2. Fiecare intrebare ar trebui sa aiba un singur obiectiv.

3. Pune intrebari in mod neutru. Nu influenta clientul; incearca sa afli ceea ce gandeste acesta.

4. Elaboreaza un flux logic de intrebari.

Gasirea a ceea ce este important

In acest stadiu, vei avea de un tabel sau de o foaie de calcul, cum este cea din Excel, plina cu zonele dureroase, gandurile si nevoile utilizatorilor. Dar, nu toate din acestea iti vor fi utile.

Va trebui sa tai referintele unice si problemele izolate. Da, vei creea un mesaj targetat, dar ai nevoie ca mesajul vizat sa faca referire, pe cat posibil, la cat mai multe persoane din cadrul publicului tau tinta.

Asa ca, trece prin informatia pe care ai colectat-o si subliniaza de cate ori observi concordanta de zone dureroase sau de dorinte.

Cu cat acestea sunt mai des mentionate, cu atat ele sunt mai importante pentru tine. 

Fa-ti cadrul de baza corespunzator

Deci, stii ce este doresc clientii tai si ai o lista cu limbajul pe care il folosesc in mod frecvent.

Acum este timpul sa intri mai adanc in crearea continutului de copywright. 

Iar primul pas este sa iti imaginezi cum va fi in cazul in care totul merge bine. 

Si, nu uita, textul dicteaza designul. Este textul tau care livreaza mesajul, astfel ca baza se proiecteaza in jurul elementelor de continut.

Nu iti face prea multe griji despre cum ar trebui sa prezinti mesajele. Exista o multime de formule pe care le poti incerca (si ar trebui sa faci asta) si care te ajuta sa iti structurezi prezentarea mesajului tau.

Pentru inceput, iti recomand sa folosesti una din cele doua metode prezentate mai jos.

AIDA:

Atentie

Interest

Dorinta

Actiune

PAS:

Problema

Agitatie

Solutie

Utilizeaza aceste formule, impreuna cu rezultatele obtinute in cercetarea ta, pentru a structura mesajul si pentru a obtine un efect maxim. 

Elaboreaza un cadru de lucru si o lista care sa contina exact ce puncte doresti sa abordezi in fiecare etapa; de asemenea, include cateva dintre expresiile de limbaj ale utilizatorilor pe care le-ai identificat si consemnat.

Scrierea textului de copywright

Stii ceea ce vrei sa spui si, multumita cadrului pe care l-ai ales, stii cum iti vei structura mesajul.

Tot ce ti-a mai ramas acum de facut este faptul de a scrie.

Dar, opreste-te un moment.

Aceasta nu inseamna sa stai jos si sa astepti sa iti vina inspiratia.

Toata cercetarea pe care ai facut-o pana acum nu este doar pentru a obtine o idee generala despre ceea ce vrei sa spui. Este o pregatire pentru mesajul pe care doresti sa il livrezi si modul corect in care sa faci acest lucru.  

Limbajul pe care il folosesc prospectii pentru a descrie problemele lor, necesitatile si dorintele acestora, este exact limbajul pe care trebuie sa-l folosesti atunci cand ii informezi despre produsele sau serviciile  tale.

Trebuie sa le vorbesti pe propria limba.

De ce?

In principal, datorita asteptarilor. In cazul in care prospectul vede un titlu care imita perfect propriile ganduri, atunci este o probabilitate mai mare de a da clic.

In cazul in care poti oglindi tot mai mult din limbajul pe care utilizatorii il folosesc, atunci creste si probabilitatea ca acestia sa asculte din ceea ce spui.

De asemenea, mimarea limbajului ajuta la construirea increderii.

Intr-un studiu realizat de Universitatea Northwestern, mimarea limbajului s-a dovedit a avea o corelatie directa intre incredere si mimetismul lexical.

Hai sa dam cateva exemple. 

Tu citesti acest text, asa ca presupun ca stii mai mult despre marketingul on-line.

Acum, imagineaza-ti ca conduci o conferinta de marketing digital si esti abordat de un agent de vanzari care incearca sa te castige ca si client.

El iti va spune toate acele lucruri pentru a atrage atentia ta, arunca cateva cuvinte tehnice relevante si are comportamentul unui om de vanzari simpatic.

Dar e ceva ce nu se simte bine. Asa ca incepi prin a-i pune intrebari detaliate despre produs. Tot ceea ce iti va spune ca raspuns sunt aceleasi cuvinte la moda, obosite, pe care orice agent de vanzari le arunca.

Va ajutam sa va mariti numarul de conversii.

Noi cream experiente personalizate omnichannel.”

… si asa mai departe.

Dar cand vine vorba de termenii specifici care consideri a fi importanti, de ex. semnificatie statistica, conversie latenta etc, ei nu au un indiciu.

Acum, cum sa ai incredere in acea minciuna de brand?

Sigur, oricine ar putea invata in 10 minute cateva cuvinte la moda de pe un site de marketing digital. Dar ei nu stiu cativa termeni cheie pentru succes.

Ai avea incredere ca ei sa se ocupe de optimizarea conversiilor tale? Sau vei pune sub semnul intrebarii abilitatile acestora?

Folosirea unui limbaj corect pentru a transmite mesajul potrivit la momentul potrivit, despre asta este vorba aici. 

Utilizeaza cercetarea pe care tocmai ai completat-o pentru a intelege, nu doar problemele cu care se confrunta utilizatori, dar si modul in care acestia vorbesc despre rezolvarea acestor probleme, si vei avea reteta pentru a creea textul de copywright perfect.

Editarea textului pentru maximum de impact

Acest subiect genereaza o serie de discutii furtunoase intre cei care se ocupa de copywriting. 

Este intradevar un text lung mai eficient decat unul scurt?

Fiecare nou articol blog iti va arata in detaliu modul in care un brand a crescut in conversii prin cresterea in lungime a textului acestuia.

Cateva saptamani mai tarziu, un alt studiu care va aparea, va sublinia modul in care un brand concurent a taiat din lungimea textului cu 50% si a obtimut o crestere semnificativa a conversiilor.

Deci, cum va trebui sa procedezi? 

Sa scrii scurt, la obiect, sau un text lung si taraganat, fara mare valoare?

Nici una, nici alta.

Nu te mai gandi la lungime. Lungimea textului nu este ceea care determina succesul acestuia.

Ceea ce face sa aiba succes este cat de util si de relevant este continutul pentru utilizatori.

Textul tau ar trebui sa fie atat de lung cat este necesar si nu doar atat. Nu folosi 1000 de cuvinte pentru a comunica ceea ce poti spune in 500.

Acest lucru va fi diferit de scopul continutului tau sau de etapa de constientizare a utilizatorului, dar punctul principal este sa spui ceea ce trebuie, fara lucruri de umplutura.

Este inutil, frustrant si va scadea rata de conversii, deoarece oamenii nu sunt interesati sa citeasca lucruri de umplutura.

Scrie tot ce este necesar pentru a comunica in intregime. 

Utilizeaza limbajul pe care l-ai strans in cercetarea ta si apoi taie tot ceea ce nu contribuie in mod direct la obiectivul tau de conversie cheie.

Aceasta este o trecere rapida in revista a catorva sfaturi de editare care pot fi utilizate pentru a reduce numarul de cuvinte, fara a pierde efectul.

GIGANTIC CAVEAT: acestea sunt cateva recomandari foarte generale pentru editare pe care ar trebui utilizezi pentru toate textele pe care le scrii. 

Cuvintele, frazele si imaginile pe care le extragi din recenziile si opiniile prospectiilor sunt sacre. Nu te atinge de ele. Acestea sunt lucrurile cu care acestia vor rezona cel mai bine.

1. Taie cuvintele de legatura inutile

Concizia in conversie este deja o chestiune controversata.

Concizia este larg laudata ca fiind factorul cheie pentru un text eficient. Dar, uneori, mai putin nu este mai mult, mai mult este.

Un caz elocvent este prezentat in imaginea de mai jos.

Cu toate acestea, suplimentul este cuvantul cheie pentru produs. 

Un singur cuvant a fost adaugat, dar titlul este inca succint. Si asta e cheia. Pastreaza lucrurile succinte.

Trebuie sa scapi de termenii care nu au legatura cu produsul.

Creste numarul de cuvinte, prin toate mijloacele, dar inainte de a face acest lucru intreaba-te daca ceea ce adaugi are darul de a clarifica, de a adauga mai multa valoare sau, pur si simplu, umfla numarul de cuvinte.

Daca este ultima situatie, scapa de aceste cuvinte de umplutura.

Daca nu esti sigur, atunci testeaza. As putea sa gresesc.

2. Utilizeaza cuvinte puternice

Atragerea atentiei este dificila. Dar oamenii sunt dispusi sa gaseasca anumite cuvinte cheie care sunt mai atractive.

Cuvinte cum ar fi liber, salvat si cele similare acestora, sunt cele mai recomandate.

Mai jos este un exemplu in care o pagina si-a crescut rata de conversie la 316%, doar utilizand cateva dintre cuvintele preferate pe internet, cum ar fi liber si dor. ( In engleza, free si miss out.)

Citeste cu atentie textul tau si inlocuieste orice cuvant care nu este un citat cu un cuvant mai puternic si care este mai favorabil pentru a castiga atentia.

Editarea este o etapa cheie pentru a creea texte de copywright mai eficiente, dar ai grija sa nu te lasi prins intr-o bucla. 

Nu continua sa tot modifici, daca esti in intarziere cu data de publicare.

Cele mai valoroase sfaturi de editare si optimizarea datelor vin dupa ce ai publicat textul respectiv, cand vei vedea live modul in care utilizatorii reactioneaza la ceea ce ai scris.

Nu se termina niciodata

Ti-ai facut propria ta cercetare de marketing, ai gasit mesajele-cheie si ai creat textul care rezolva probleme, abordeaza preocuparile utilizatorilor si utilizeaza acelasi limbaj ca al acestora.

Ai facut o treaba buna, asa este?

Hai acum.  Esti mai destept decat atat.

Activitatea de copywriting nu se termina niciodata. Pasii prezentati in acest ghid sunt singura modalitate de a obtine texte bune pentru site-ul tau. 

Dar, daca doresti sa transformi acel continut bun in ceva si mai maret, atunci vei avea nevoie de monitorizare, masurare si imbunatatire.

In continuare, va trebui sa utilizezi teste tip split pentru a testa textul si pentru a vedea care sunt variantele si care sunt mesajele cu care rezoneaza cel mai bine oamenii care citesc ceea ce scrii.

Testarea textului tau iti va oferi date actionabile care te vor ajuta sa iti imbunatatesti rata de conversie in copywright.

Inteleg ca aceasta metologie este lunga si dificila, dar te asigur ca merita.

Call Now Button