Trendurile in SEO pentru 2017
„Search engine optimization” evolueaza uimitor de repede. De aceea, inca de pe acum este necesar sa examinam situatia marketingului digital pentru 2017.
Anul acesta, SEO a cunoscut o dezvoltare rapida, iar multe dintre trendurile lui 2016 vor continua si vor creste si in 2017. Tinand cont ca Google isi actualizeaza constant algoritmul, este insa de aseptat ca la anul sa apara noi trenduri.
Asadar,
Optimizarea intentiei utilizatorului
Desi cuvintele cheie sunt importante, cuvintele simple vor aduce rezultate… simple. Consumatorii de azi stiu exact ce vor si motoarele de cautare sunt tot mai bune in identificarea intentiei utilizatorului. Astfel, utilizatorii introduc expresii si fraze intregi in motoarele de cautare, iar in baza lor, acestea din urma colecteaza informatii pentru a oferi rezultate cat mai eficiente.
In 2017, brandurile vor avea nevoie sa-si optimizeze continutul digital bazandu-se mai degraba pe intentie, decat pe cuvinte cheie specifice. Asadar, pentru strategia SEO va fi esential sa:
- Ce cauta utilizatorii astfel incat ajung pe pagina ta? La ce intrebari ar vrea sa le raspunda continutul tau?
- Odata ce ai adunat toate datele investigatiei si ai descoperit care iti sunt punctele slabe, fa schimbarile necesare menite sa te aduca in prima linie a rezultatelor din cautari. Continutul tau trebuie sa reflecte experienta consumatorilor.
- Urmareste Google Analytics pentru a vedea ce functioneaza si ce nu si ia masurile care se impun.
Raspunsuri ample
Toti ne adresam lui Google pentru raspunsuri. Google afiseaza informatia solicitata direct in rezultate, impreuna cu site-uri utile, clipuri video, filme sau informatii relevante despre evenimente, recenzii etc.
„Data markup” („schema markup”) ii ajuta pe proprietarii de site-uri sa obtina locuri mai bune in paginile cu rezultatele motoarelor de cautare (SERPs), sprijinindu-le sa inteleaga continutul site-urilor, astfel incat raspunsurile sa fie cat mai eficiente pentru utilizatori.
De exemplu, sa zicem ca soliciti pe Google servicii SEO.
SERP scoate in evidenta un rezultat (raspuns) amplu evidentiat (cunoscut si ca raspuns direct sau paragraf evidentiat), urmat de lista rezultatelor care contin date relevante si ele – alte site-uri, recenzii, aprecieri, comentarii informatii suplimentare. In 2016 s-a dublat volumul raspunsurilor ample fata de 2014. Daca acest trend continua, in anii care vin vom vedea un numar tot mai mare de astfel de rezultate.
Adaugand „data markup” site-ului, cresc sansele de a aparea ca rezultat evidentiat in cautari sau, daca s-a efectuat o cautare dupa brand, sa beneficieze de un „Knowledge Graph”.
Utilizatorilor le place accesul rapid la informatii utile de acest gen, asa ca fa-ti o favoare si introdu „schema markup” in site-ul tau in 2017, daca inca nu ai facut-o pana acum.
Cross-channel marketing
Cross-channel si multi-channel marketing, desi suna aproape la fel, sunt diferite. „Multi-channel” se refera la prezenta pe mai multe canale de comunicare, iar „Cross-channel” se refera la folosirea mai multor canale pentru a-ti promova coerent si unitar brandul. De exemplu, daca utilizatorii cauta produse de pe o aplicatie mobila si decid sa nu cumpere, le poti trimite reclame personalizate, bazate pe aceste cautari, pe email sau prin social media.
Multi-channel marketing nu este o noutate, iar Cross-channel marketing poate fi considerat ca o extensie a sa. Scopul principal al acestuia din urma este sa creeze o prezenta de brand consistenta pe mai multe canale, astfel incat utilizatorii sa se poata plimba intre dispozitive si platforme fara ca asta sa impiedice achizitia. Studiile au demonstrat ca Cross-channel marketing are un impact notabil pentru rata conversiilor. Cu toate acestea, se dovedeste eficient numai daca iti cunosti audienta tinta si obiceiurile ei de cumparare.
Provocarile de care organizatiile au parte in acest proces includ:
- Gasirea mesajului corect
- Gasirea celui mai bun moment pentru livrarea sa
- Folosirea canalului corect
Desi exista instrumente si resurse menite sa dea o mana de ajutor, ne aflam inca la primele etape ale cross-channel marketingului, in ciuda folosirii la scara larga a dispozitivelor mobile.
Consumatorii de azi sunt mai conectati ca niciodata, iar asta creste nevoia unui cross-channel marketing de calitate si in 2017.
Creşterea mobilitatii
Accesul online de pe dispozitive mobile a remodelat SEO in ultimii ani. Cautarile efectuate dupa aceste dispozitive mobile sunt tot mai numeroase, iar trendul continua sa fie ascendent. Traficul a migrat si el spre dispozitivele mobile, astfel ca multe site-uri au inceput sa aiba mai mult trafic de pe acestea decat de pe calculatoare (desktop).
Inca din mai 2015, Google a anuntat ca numarul de cautari de pe dispozitivele mobile l-a depasit pe cel de pe dispozitivele fixe in motorul sau de cautare. De atunci, Google a facut deja multi pasi care semnaleaza ca dispozitivele mobile sunt cele care genereaza experienta tipica de navigare.
Optimizarea pentru mobil este extrem de importanta in strategiile SEO. In 2017 va fi obligatorie.
Cautarea vocala – urmatorul mare pas
Cautarea vocala este un proiect care exista de ceva timp si a devenit una dintre optiunile de cautare cu cea mai mare crestere. Si nu e de mirare. Este hands-free, rapid si futurist.
Pe masura ce tehnologia se imbunatateste cu fiecare actualizare, si rata de eroare in cautarea vocala scade. Unul din directorii Google spunea ca aceasta a scazut de la 25% in urma cu cativa ani, la 8% in prezent.
Scopul cautarii vocale in 2017 este sa depaseasca stadiul de recunoastere a vocii si sa il atinga pe cel de intelegere a vocii. Asta presupune cateva schimbari in ceea ce priveste:
- Cautarile anterioare
- Contextul din jurul locatiei
- Contextul celor mai utilizate aplicatii
- Informatia personalizata
- Cautarile de cuvinte cheie bazate pe cereri orale
Adevarul este ca ne aflam in fata unuia dintre cele mai mari trenduri ale erei digitale. Cu imbunatatirile masive pe care le-a primit Siri, Google Now si Cortana, marketerii SEO ar trebui sa examineze inovatiile in materie de interactiune vocala cu motoarele de cautare si sa se gandeasca si la acest tip de cautari.
In loc de concluzie
2017 va fi un an important. Utilizatorii sunt tot mai conectati si implicati in continutul pe care il consuma. Este foarte important pentru marketerii SEO sa tina pasul cu aceste noi trenduri globale pentru a fi pregatiti sa faca fata provocarilor viitorului.