fbpx

[Podcast #28] Fundamentele practicilor SEO. Tot ce trebuie să știi despre SEO, dar și la ce trebuie să te gândești pentru viitor

De câte ori ai stat să te gândești cu adevărat: ce este de fapt SEO-ul? În ziua de azi, aproape toată lumea care deține un website cunoaște cât de important este să fii vizibil pe internet și a auzit măcar ca termen despre SEO. Dar cei care vor să aprofundeze și să ajungă în top, nu se mulțumesc doar cu niște definiții și idei abstracte, ci profită de orice ocazie pentru a-și aprofunda cunoștințele.

Ești gata și tu să treci la nivelul următor?

Ascultă până la capăt acest postcast și descoperă ce este de fapt SEO-ul și ce trebuie să faci pentru a deprinde tehnica optimizării și a-ți perfecționa website-urile ca un expert.

Ce trebuie să știi în primul și în primul rând despre SEO?

Dacă asculți acest podcast ca să înveți un secret nemaipomenit sau o tehnică ce îți garantează primul loc în SERP indiferent de subiectele despre care scrii, atunci, ca să nu rămâi dezamăgit la final, îți spunem de acum că nu există așa ceva ca o formulă magică universală, care să se aplice pentru orice tip de articol sau o cale mai scurtă decât cea pe care merg toți, ce te poartă pe culmile succesului în doar doi pași.

Nu există nimic magic și nici miraculos în spatele website-urilor bine optimizate, ci doar un car de muncă, multă atenție și nenumărate cunoștințe atent puse în practică. Ceea ce trebuie să faci de fapt când vine vorba de SEO, este să cunoști intențiile din spatele utilizatorilor motoarelor de căutare pentru atunci când aceștia efectuează interogări care i-ar putea aduce mai aproape de tine și să răspunzi cât mai bine cererilor lor astfel încât ei să nu îți părăsească website-ul înainte de a face o investiție.

Și acum s-ar putea să te întrebi: de ce se pune atât de mult accent pe SEO și dacă nu ascunde niciun secret, de ce nu îl folosește toată lumea ca să ajungă cât mai sus?

Dar în realitate, tocmai faptul că SEO-ul este lipsit de trucuri și secrete și se bazează mai mult pe tehnică și cunoștințe la care are acces toată lumea, dar trebuie să muncească pentru a și le însuși, face ca această practică de afirmare pe internet să fie atât de dificilă.

Mai mult, când vine vorba de SEO, chiar dacă prin absurd, ai putea afirma că știi tot ceea ce presupune acest concept în momentul de față, asta nu înseamnă că ai suficiente cunoștințe pentru tot restul vieții sau, mai bine zis, tot restul existenței website-ului pe care vrei să-l optimizezi, dacă gândești întregul proiect pe termen lung. Ca tehnică, SEO-ul se schimbă și evoluează ori de câte ori Google lansează un nou algoritm sau o actualizare de bază, iar acest lucru se întâmplă de câteva ori pe an. Cu alte cuvinte, SEO-ul este o țintă în mișcare pe care, dacă vrei să o nimerești, trebuie să fii la fel de volatil ca universul motoarelor de căutare.

Noi, specialiștii SEO, cu toate că am inventat și am pus cap la cap tot ceea ce înseamnă această practică, nu stabilim regulile jocului, ci doar respectăm cu punct și virgulă ceea ce ne cer să facem motoarele de căutare și căutăm noi moduri de a ne face website-urile chiar și mai plăcute lor și bineînțeles cititorilor noștri. Iar efortul merită din plin!

Căutările organice sunt unul din cele mai profitabile canale de marketing existente pe piață la ora actuală și suntem convinși că importanța lor va crește progresiv și în următorii ani. Acestea, fiind spuse, hai să aflăm în continuare: Ce este SEO-ul? Care sunt fundamentele practicilor sale? și Care sunt cele mai importante lucruri pe care se bazează această practică.

Încotro se îndreaptă căutările pe Google?

Dacă nu ai mai avut contact cu optimizarea până în acest moment, îți recomandăm să asculți și podcasturile de tip ghid, în care am vorbit despre SEO la modul general, ca o introducere în această tehnică, înainte să mergi mai departe. Ne-ar fi imposibil să discutăm într-un singur podcast despre tot ce înseamnă această practică, cu o istorie mai veche de două decenii, care a evoluat an de an într-un mod impresionant. Și de aceea,înainte să mergi mai departe, ar fi bine să te familiarizezi mai întâi cu definiția și noțiunile de bază.

Există o mulțime de factori care influențează succesul optimizării unui website. Unii din cei mai importanți sunt:

  1. factorii tehnici: factorii tehnici sunt orice tip de factori care influențează performanțele, vizibilitatea sau indexarea website-urilor în cadrul motoarelor de căutare;
  2. factorii on-page: acești factori sunt cei reprezentați de conținutul website-ului tău. Fie că vorbim despre text, imagini, videoclipuri sau audio, fie că vorbim despre elemente care sunt vizibile doar autorului website-ului și motoarelor de căutare ca de exemplu: codurile HTML
  3. factorii off-page: factorii off-page se referă la toți factorii din exteriorul unui website precum: rețeaua de link-uri externe, conturile create pe rețelele sociale, reclamele, review-urile și alt tip de conținut generat de utilizatorii internetului.Mai departe, vom explora pe larg universul SEO concentrându-ne cu precădere asupra a trei arii de un interes major:

Optimizarea experienței de căutare: aflarea oportunităților de care trebuie să profiți pentru a putea răspunde cât mai bine cerințelor audienței tale / potențialilor clienți;

  1. strategii de creare a conținutului gândite pentru oameni reali: importanța unui conținut relevant și ce înseamnă relevanță atunci când vine vorba de pagini și articole;
  2. impactul căutărilor vocale asupra SEO-ului: vom încerca să privim puțin în viitorul nu foarte îndepărtat și să discutăm de ce este atât de important să te pregătești încă de acum pentru căutările vocale.
1. Optimizarea experienței de căutare

Acronimul SEO ține locul expresiei Search Engine Optimization. De aceea, SEO-ul se referă în general la optimizarea website-urilor pentru motoarele de căutare. Dar, de-a lungul timpului, SEO-ul a evoluat semnificativ și acum, nu am greși deloc dacă l-am numi de fapt Search Experience Optimization sau, mai pe românește, Optimizarea experienței de căutare.

Optimizarea experienței de căutare înseamnă optimizarea unui website special pentru oamenii care s-ar putea să-l găsească în toate colțurile internetului în care brandul respectiv își face apariția. Acest lucru înseamnă mult mai mult decât optimizare pentru motoarele de căutare, deși implică și acest aspect.

Strategiile de căutare ne solicită să creăm o experiență nouă și îmbunătățită pentru utilizatorii noștri, folosind rezultatele căutării pentru a construi conținut relevant.

93% din experiențele online pornesc de la o interogare pe unul din motoarele de căutare existente în prezent. De aceea, putem privi motoarele de căutare ca pe niște tablouri publicitare imense, cele mai mari tablouri care au fost realizate vreodată pentru brandurile din întreaga lume.

Pentru că cei mai mulți dintre noi poartă acum câte un terminal mobil oriunde se duc, motoarele de căutare ne însoțesc pretutindeni. Google numește experiențele de navigare pe internet în căutarea unui lucru: momente, iar dintre toate aceste momente, cele mai comune pot fi intitulate:

vreau să știu … ;
vreau să merg …;
vreau să fac …;
vreau să cumpăr ….

Strategiile contemporane SEO ne provoacă să ne punem la încercare creativitatea și să încercăm să obținem cât mai multă vizibilitate.

Desktop versus terminale mobile

Deschide-ți telefonul mobil și caută ceva aleatoriu, dar de un real interes pentru vremurile contemporane, ca de exemplu: investiții la bursă. Vei avea surpriza să observi că pe ecran îți apar doar rezultate sponsorizate prin Google Ads și trebuie să derulezi puțin până să ajungi până la primele rezultate organice. Același lucru este valabil și pentru alte terminale mobile precum tabletele, iar situația nu este cu mult diferită nici pentru desktop, întrucât la multe din interogări, singurele rezultate nesponsorizate pe care le poți vedea sunt fragmentele evidențiate.

Din cauza tuturor acestor provocări, nevoia de optimizare este mai reală ca niciodată și ca să profiți chiar și de cea mai mică șansă ca utilizatorii motorului de căutare Google să-ți acceseze website-ul atunci când fac o interogare, numai trebuie să fii doar primul, ci numărul 0 când vorba de rezultate organice. Dacă până nu de mult aveau șanse de afirmare chiar și cei care ajungeau pe cea de-a doua pagină, gândește-te acum cu cât de multe rezultate plătite trebuie să concurezi. Așa că nici nu mai contează dimensiunile ecranului! Pe desktop sau pe terminalele mobile TREBUIE să fii cât mai sus posibil!

Știri versus alte tipuri de conținut

Știrile și alte tipuri de conținut care apar în secțiuni separate pe Google sunt un mod bun de a ajunge mai rapid la cititori și implicit, la potențialii clienți. Dar diferența dintre articolele obișnuite și știrile de exemplu este faptul că primele depind de valoarea lor, calitate și multe alte aspecte mai mult sau mai puțin subiective, în timp ce cele din urmă sunt condiționate de prospețimea lor.

Pentru a putea apărea în oricare din aceste rubrici speciale din SERP, trebuie să înțelegi foarte bine conținutul articolelor tale și rolul lor, precum și acuratețea cu care ele răspund la interogările efectuate de utilizatorii motoarelor de căutare. Nu la fiecare căutare vor apărea și știri sau celelalte tipuri de rezultate speciale și de aceea este foarte important să înțelegi cum funcționează fiecare cuvânt cheie în parte.

Panoul de cunoștințe Google

Panourile de cunoștințe realizate de Google Knowledge Graph sunt niște panouri care redau informații de bază despre o companie. Acestea pot include locația acesteia, numărul ei de telefon, rating-ul sau orele de lucru.

Panourile de cunoștințe ajută enorm pe cei care vor să dezvolte încrederea oamenilor într-un anumit brand. Ba mai mult, putem spune că ele sunt importante pentru orice tip de entitate. Cu alte cuvinte, dacă ai o companie și nu apari în Knowledge Graph, s-ar putea să ai probleme de vizibilitate.

Alții au căutat și...

Alții au căutat și este încă o funcție Google de care orice specialist SEO trebuie să țină cont. Rezultate propuse de această funcție sunt niște rezultate preluate de pe niște website-uri pe care utilizatorii Google le-au căutat în realitate, înainte sau după ce au efectuat aceeași interogare pe care au efectuat-o și tu.

Te poți folosi de această opțiune pentru a identifica oportunități de optimizare și subiecte despre care ai putea să scrii în continuare pentru a atrage mai mult trafic către website-ul tău.

Aplică principiile SEO pe mai multe platforme

Dacă ai investit timp și alte resurse să înveți SEO să știi că ai făcut o alegere înțeleaptă! SEO-ul îl poți folosi nu doar pentru a-ți optimiza propriul website, ci și pentru a optimiza conținut postat pe alte platforme. Practic, principiile SEO se aplică pentru orice tip de conținut pe care îl poți căuta online ca de exemplu:

  1. aplicații mobile;
  2. videoclipuri de pe YouTube;
  3. Google My Business;
  4. social media;
  5. website-uri ale terților sau motoare de căutare precum Amazon sau Yelp.

Optimizând conținutul de pe toate aceste platforme de căutare, brandul tău va câștiga chiar și mai multă vizibilitate și în plus, vei avea mai multe șanse să te afirmi și pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare tradiționale precum Google, Bing, Yahoo! etc.

Hai să facem un scurt rezumat la ceea ce am vorbit la acest punct!

Pentru a câștiga cât mai mult trafic organic, procedează în felul următor:

  1. Devino pe cât de vizibil poți să devii! Profită la maxim de fiecare oportunitate pe care ți-o oferă Google ca să te afirmi!
  2. Optimizează-ți conținutul nu doar pentru motoarele de căutare tradiționale, ci și pentru orice alte tipuri de motoare de căutare;
  3. SEO-ul este un concept mult mai cuprinzător atunci când are ca scop optimizarea experienței de căutare și nu doar optimizarea pentru motoarele de căutare.
2. Strategii de creare a conținutului gândite pentru oameni reali

Când te dedici trup și suflet optimizării, uneori este chiar simplu să uiți că de fapt trebuie să depui efort pentru oameni și nu pentru motoarele de căutare. Când lucrezi pentru un website, tu nu lucrezi pentru Google, Bing, Yahoo! etc. ci pentru cititorii tăi, clienții, abonații și orice alte persoane la care ajung paginile tale.

De aceea, optimizează întotdeauna cu gândul la oameni și nu la motoare de căutare.

Creează conținut pentru cei care te citesc și nu doar pentru a ajunge mai sus și mai sus în SERP!

Când pui OMUL pe primul loc în strategia ta de creare de conținut, ai toate șansele să te bucuri de succes și în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare!

Conținut, cuvinte cheie și algoritmi de căutare

Google și-a actualizat algoritmul în repetate rânduri de-a lungul anilor. Dar niciunele din actualizările de până acum nu se compară cu Hummingbird și RankBrain în ceea ce privește impactul algoritmului său asupra conținutului și cuvintelor cheie.

Actualizarea Hummingbird a oferit motorului de căutare Google abilitatea de a înțelege interogările utilizatorilor săi și nu doar cuvinte cheie separate. De asemenea, a introdus concepte de semantică și cuvinte cheie care au în comun același subiect. Cu alte cuvinte, de la lansarea acestei actualizări încoace, nu mai este recomandat să optimizăm paginile sau articolele website-urilor noastre folosind un singur cuvânt cheie de sus până jos. Iar acesta este un lucru minunat deoarece o astfel de optimizare nici măcar nu arată sau nu sună natural.

Actualizarea RankBrain pe de altă parte, l-a făcut pe Google să înțeleagă și mai bine interogările și să facă asocieri care i-ar fi fost imposibile în trecut, descifrând astfel înțelesul din spatele cuvintelor. Acum, RankBrain este unul din cei trei factori care stabilesc poziția unui articol sau a unei pagini în SERP, alături de conținut și de numărul de link-uri și calitatea lor.

Prin modul lor de funcționare, Hummingbird și RankBrain au un impact major asupra strategiei de creare a conținutului. Nu putem spune că acum nu mai sunt importante cuvintele cheie, dar este adevărat că uneori acestea te pot induce în eroare atunci când lucrezi la optimizarea unui website.

Hai să dăm un exemplu simplu!

Deschide o pagină Google și caută email marketing. Cu toate că ți se vor afișa milioane de rezultate, volumul de căutări pentru acest cuvânt cheie este relativ mic și de aceea, chiar dacă ai putea ajunge în fața tuturor și crea un articol prin care website-ul tău să depășească celelalte câteva milioane de website-uri din fața sa, cât trafic crezi că îți va aduce un astfel de material? Și mai important, câte conversii?

Cu alte cuvinte, pe lângă faptul că ar fi ca și cum te-ai lupta cu morile de vânt ca să ieși în față, optimizarea după un cuvânt cheie atât de general nu îți aduce niciun beneficiu! Mai mult, dacă privești mai atent, vei observa că rezultatele afișate de Google sunt foarte ambigue pentru că și motorului de căutare îi este greu să înțeleagă ce vor de fapt utilizatorii care pun o astfel de întrebare.

Caută acum platforme de email marketing. Care crezi că este diferența între acest cuvânt cheie și email marketing la modul general? E simplu: Intenția pe care o au utilizatorii motoarelor de căutare când efectuează o astfel de interogare.

În timp ce cuvântul cheie email marketing este informal, expresia platforme de email marketing este un cuvânt cheie tranzacțional, folosit de companiile care vor să obțină mai multe conversii prin strategia de email marketing.

Dacă poți, ar fi bine să-ți optimizezi website-ul folosind în principal cuvinte cheie tranzacționale, lungi, pe care le folosesc ca interogări utilizatorii care au un scop clar și care te ajută să obții conversii, demosntrând astfel că îi înțelegi pe cei care s-ar putea să-i intereseze website-ul tău.

De ce este conținutul atât de important?

Pentru un website, conținutul este extrem de important și nimeni nu poate contrazice acest lucru.

Fără conținut este imposibil să obții vizibilitate. Și fără vizibilitate un website practic nu există.

Ca să înțelegi mai bine importanța conținutului, îți dăm o temă de gândire. Știai că:

  1.  aproximativ 60% din interogările de pe internet au patru cuvinte sau chiar mai multe?
  2. articolele afișate pe prima pagină din SERP au o medie de aproximativ 1900 de cuvinte:

Cu alte cuvinte, da, conținutul este foarte important. Dar cum putem știi ce vor de la noi utilizatorii motoarelor de căutare? Asta este întrebarea!

Oferă oamenilor conținutul pe care îl caută

Dacă ești puțin atent și știi unde să te uiți, utilizatorii motoarelor de căutare îți spun ei exact ce așteptări au de la un website.

Cele mai importante unelte pentru a afla intențiile utilizatorilor motoarelor de căutare sunt gratuite și sunt oferite chiar de Google! Acestea sunt:

  1. funcția autocomplete;
  2. alții au căutat și;
  3. căutări similare.

Toate aceste interogări sau întrebări sunt de fapt dilemele pe care le au utilizatorii Google ori de câte ori folosesc internetul pentru a căuta ceva. Aceste date oferă oportunități reale pentru crearea unui conținut care răspunde cu subiect și predicat la problemele cititorilor.

Rețele sociale

Platformele sociale, la fel ca și funcțiile speciale ale motorului de căutare Google, oferă specialiștilor SEO ample oportunități de a-și cunoaște mai bine publicul țintă.

Nenumărate persoane folosesc rețelele sociale pentru a se plânge de produsele sau serviciile pe care le folosesc. Iar asta le transformă într-o mină de aur pentru producătorii de bunuri și furnizorii de servicii care știu să le folosească în avantajul lor, mai ales pentru faptul că atunci când au ceva de zis, majoritatea utilizatorilor de Facebook, Instagram, Linkedin sau Twitter au grijă să folosească tag-uri și hashtag-uri pentru a fi siguri că mesajul lor ajunge la cine trebuie și este ușor de căutat și de găsit.

Și pentru că cei mai mulți oameni se plâng pe rețelele sociale de: modul în care sunt tratați în calitate de cumpărători, programul sau locația magazinelor de la care vor să cumpere și produsele sau serviciile propriu-zise, poți citi comentarii și afla toate hibele afacerii tale.

Research competitiv

Încă o metodă de a afla ceea ce merge și nu merge la afacerea ta, este să analizezi celelalte afaceri care apar în SERP. Analizând în special website-urile care apar deasupra website-ului tău, poți afla dacă este nevoie ca articolele tale să fie mai cuprinzătoare și ce fel de topicuri ai ratat.

Comparându-te cu cei care au obținut locuri mai bune ca tine în SERP este simplu să-ți dai seama unde greșeti pentru că, în principiu, ceea ce găsești la ei și îți lipsește ție, este același lucru cu motivul succesului lor.

S-ar putea ca această metodă să ți se pară puțin cam incomodă deoarece te provoacă să recunoști superioritatea competitorilor, cel puțin din anumite puncte de vedere. Dar numai după ce îți vei recunoaște greșelile, le vei accepta și vei lupta să le corectezi, vei putea merge mai departe.

Optimizează mereu cu gândul la terminalele mobile

Un website extraordinar este un website care poate fi accesat rapid de pe orice terminal. Iar pentru că terminalele mobile sunt cele mai provocatoare, este bine ca orice acțiune de optimizare întreprinzi, să te gândești mai întâi la smartphone-uri și tablete.

O metodă foarte bună de a optimiza un website pentru terminalele mobile este instalarea modului Accelarated Mobile Pages (AMP), mai ales dacă te bazezi pe utilizatorii de iOS și Android când vine vorba de trafic organic.

Dacă paginile și articolele tale se încarcă cu viteza luminii, acest lucru nu este bun doar pentru cititorii tăi, ci și pentru afacerea ta. Pe de altă parte, viteza redusă poate avea un impact negativ major asupra performanțelor webiste-ului tău din punct de vedere SEO și de aceea întotdeauna trebuie să testezi și să optimizezi.

Dacă ești nesigur de experiența pe care o oferi cititorilor tăi care utilizează terminale mobile, poți folosi o unealtă ca de exemplu Pagespeed Insights ca să identifici eventualele probleme de încărcare.

Ca idee, ca să înțelegi cât de importantă este viteza pentru orice fel de website, conform unor studii efectuate de Google în anul 2012, se pare că numărul de interogări efectuate prin intermediul acestui motor de căutare ar scădea cu 8 milioane pe zi dacă viteza sa s-ar reduce doar cu 0.4 secunde. Și chiar dacă 8 milioane de interogări nu par foarte mult luând în considerare faptul că pe Google se efectuează 3 miliarde de interogări zi de zi, ar fi totuși 8 milioane de ocazii în care Google nu poate afișa reclame și acest lucru ar avea un impact destul de mare asupra veniturilor sale, deoarece, așa cum știm cu toții, principala sursă de venit a companiei Google este publicitatea.

Fii mereu pregătit pentru Mobile-First Index

Google ne spune de ani de zile să ne optimizăm website-urile pentru terminalele mobile. Și iată că am ajuns în ziua de azi când Mobile-First Index face ca roboții Google să viziteze mai des website-urile optimizate pentru terminalele mobile, decât versiunile lor pentru desktop.

Transformă SEO-ul într-o prioritate

Niciodată să nu scrii cu gândul că îți vei optimiza textele pe urmă! Ori de câte ori realizezi un articol sau scrii textul unei pagini, este bine să te gândești încă de la început la optimizare deoarece, fără optimizare, la concurența de acum, este practic imposibil să te afirmi.

În plus, SEO-ul trebuie privit ca un proces și nu ca un scop. Niciodată nu poți să spui că ai terminat cu optimizarea deoarece nu există așa ceva ca website perfect și trebuie să urmărești în permanență ca al tău să devină cât mai puțin imperfect.

Cât despre perfecțiune, nu te teme deoarece nici măcar nu ai nevoie de un website perfect! Tot ce trebuie să faci este să fii mai bun decât competitorii tăi și cel mai eficient mod de a face acest lucru este să începi cu lucrurile de bază:

  1. optimizează mai întâi titlurile și meta descrierile;
  2. folosește URL-uri ușor de cititi pentru utiilizatori;
  3. optimizează conținutul video dacă ai astfel de conținut;
  4. optimizează titlurile și subtitlurile folosind în interiorul lor cuvinte cheie și variații ale acestora;
  5. utilizează link-uri pentru ca website-ul tău să nu fie un capăt de lume, ci un nod de legătură;
  6. creează conținut relevant și valoros pentru cititorii tăi și nu scrie doar de dragul de a scrie.

Toate lucrurile pe care le-am enumerat mai devreme pot părea o nimica toată pentru un specialist SEO, dar dacă ai știi pentru cât de multe website-uri autorii lor nu fac nici măcar atâta lucru, ai rămâne impresionat.

Hai să rezumăm!

Din ceea ce am discutat la acest punct, reține următoarele lucruri și pune-le în aplicare:

  1. Redescoperă importanța cuvintelor cheie. Nu te limita la o strategie bazată doar pe cuvinte cheie scurte, ambigue și cu un sens mult prea larg;
  2.  Înțelege intențiile cititorilor tăi și creează conținut care să satisfacă așteptările acestora. Dacă îți asculți cititorii și știi unde să te uiți pentru a afla nemulțumirile lor, vei afla exact ce fel de conținut trebuie să creezi pentru a avea succesul sperat;
  3. Optimizează încă de la început. Când scrii un articol asigură-te că ai atins toate punctele de bază în ceea ce privește optimizarea.
3. Impactul căutărilor vocale asupra SEO-ului

Încă puțin și căutările vocale se vor transforma într-o regulă, în loc de excepție.

De aceea, fii mereu cu ochii în patru la trendurile de pe internet și adună de pe acum informații care să te pregătească pentru viitor.

O nouă generație de viitori utilizatori așteaptă să ia cu asalt internetul. Copiii de azi, obișnuiți cu tot felul de terminale care ascultă comenzile lor și le execută, sunt tinerii care mâine vor efectua căutări vocale pe Google. Iar această realitatea nu este deloc un lucru de neglijat.

Poziția zero

Fragmentele evidențiate sau featured snippets, așa cum sunt ele numite în engleză, joacă un rol foarte important în modul în care Google afișează rezultatele interogărilor. Acestea sunt cel mai nou teren pe care trebuie să joace specialiștii SEO.

Fragmentele evidențiate apar deasupra rezultatelor organice și de aceea ele pot fi privite ca poziția 0. Fă tot posibilul să ajungi pe acel loc și vei câștiga trafic, vizibilitate și încredere.

Din aceste motive, poziția 0 este o poziție foarte râvnită pentru oricine are un website. Google urmărește să răspundă în mod direct la întrebările utilizatorilor săi alegând din cele mai bune articole informațiile relevante pentru anumite interogări și de aceea, pentru a ajunge pe poziția 0, trebuie să răspunzi și tu cât mai bine la astfel de dileme.

Optimizarea pentru căutările vocale

Căutările vocale redau un singur rezultat: poziția 0.

De aceea, pentru a avea succes pe internet când cineva vorbește cu Google, este important în calitate de creator de conținut să cunoști conținutul și contextul interogărilor. În acest sens trebuie să:

  1. Identifici cele mai comune întrebări și dileme pe care le are audiența ta;
  2. Creezi conținut care răspunde în mod direct și clar întrebărilor și dilemelor respective.
Transformă conținutul în acțiuni și abilități

Există câteva tipuri de conținut ca de exemplu: știrile, rețetele și podcasturile, pe care le poți căuta pe Google folosindu-ți vocea. Alexa pe de altă parte, permite căutarea serviciilor bazate pe internet și a informațiilor.

Viitorul căutărilor vocale

Există foarte multe lucruri pe care nu le știm încă despre căutările vocale.

Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că date cu privire la căutările vocale nu sunt disponibile încă. Google nu afișează în Search Console căutările vocale în același mod în care o face cu interogările de pe desktop sau de pe terminalele mobile.

De asemenea, nu putem să ne dăm seama încă în ce mod se va schimba comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare. Oare căutările vocale se vor transforma în niște

interogări de tip near me de pe terminalele mobile sau se vor îndrepta într-o cu totul altă direcție?

Ce știm la ora actuală despre căutările vocale?

Un lucru pe care îl știm clar despre căutările vocale este faptul că ele reprezintă aproximativ 10% din totalul căutărilor pe internet, iar numărul lor este în continuă creștere, așa cum s-a întâmplat și acum 6-7 ani cu interogările efectuate de pe terminalele mobile.

Iar aici, specialiștii SEO ar trebui să identifice o oportunitate de neratat răspunzând într-un mod viabil la întrebarea: cum trebuie adaptat conținutul unui website pentru a apărea ca răspuns și în cazul unor astfel de interogări?

Hai să rezumăm!

În legătură cu interogările vocale trebuie să reținem următoarele lucruri:

  • Este nevoie să ne pregătim din timp pentru o lume online în care vocea va lua locul tastaturii;
  • Dacă ne optimizăm website-urile pentru a junge pe poziția 0, le pregătim de fapt și pentru interogările vocale;
  • Conținutul trebuie creat în așa fel încât să se poată efectua căutări vocale asupra lui.
În loc de concluzie

Dacă îți dorești un website corect și eficient optimizat, mai ales din punct de vedere al conținutului, de acum înainte trebuie să implementezi următoarele trei strategii:

– Creează experiențe de căutare în loc să optimizezi pentru motoarele de căutare

Profită de orice oportunitate atunci când îți optimizezi website-ul! Obține trafic și cucerește cele mai bune locuri din SERP creând conținut de actualitate, relevant și valoros. Câștigă încrederea persoanelor care caută informații despre brandul tău, indiferent de scopul cu care ei fac acest lucru.

– Creează conținut pentru oameni reali și nu pentru niște programe care funcționează după niște algoritmi

Doar creând conținut cu gândul la cititorii tăi și nu la motoarele de căutare vei putea oferi experiențe de neuitat celor care îți accesează website-ul. Pentru a fi capabil de acest lucru, concentrează-te pe subiecte pe care oamenii vor să le afle în loc să îți bați prea mult capul

cu cuvinte cheie și alte amănunte. Construiește-ți o bază solidă și nu uita de lucrurile importante ori de câte ori scrii.

– Se apropie era în care căutările vocale vor fi de bază pe internet

Nu aștepta până ce căutările vocale vor lua locul interogărilor bătute la tastatură ca să-ți optimizezi website-ul în mod corespunzător deoarece atunci va fi deja prea târziu. Acum poziția 0 este mai importantă decât primul loc și o râvnesc toți specialiștii SEO care se gândesc la viitor. Cucerește-o înainte ca numărul rivalilor tăi să crească atât de mult încât să nu mai poți să-i dovedești!

Până la podcastul următor, informează-te, învață și fă tot ce îți stă în putință pentru a fi mereu cel mai bun!

Call Now Button