fbpx

Cât timp durează ca SEO să producă și rezultate?

Una dintre cele mai comune întrebări pe care le primim din partea clienților în legătură cu utilizarea instrumentului SEO este foarte directă:

 

”Cât timp durează ca implementarea SEO să producă și rezultate?”.

 

 

O întrebare pe cât de legitimă, pe atât de complicată în ceea ce privește răspunsul, întrucât nu există unul universal valabil.

 

Trebuie să știi de la început că sunt 3 variabile majore care vor impacta în mod direct rezultatele obținute prin utilizarea de SEO în strategia ta digitală:

  • concurența
  • linkurile externe
  • calitatea contentului pe care îl folosești

 

Chiar și cu date concrete despre aceste 3 variabile, tot nu există însă un răspuns și o rețetă standard.

Oblyo Digital Agency îți explică pe înțelesul tău cum funcționează aceste legături interdependente, între competiția ta pe de o parte și linkurile externe direcționate din alte surse către site-ul tău și conținutul pe care îl folosești, pe de altă parte.

 

 

Ce impact are concurența?

În ceea ce privește implementatea SEO, cu cât piața pe care activezi este mai saturată și cu cât există un număr mai mare de jucători, cu atât va fi mai dificil să îi devansezi și să urci pe poziții superioare în paginile motoarelor de căutare.

Între numărul de competitori și dificultatea de a fi pe poziții mai bune este așadar o legătură direct proporțională: cu cât crește numărul competitorilor, cu atât va crește și dificultatea. Dacă la început îți va fi mai ușor să depășești pozițiile în motoarele de căutare, cu cât vrei să urci mai sus cu atât va dura mai mult și vor trebui mai multe resurse.

Și acest lucru se întâmplă nu numai din cauza volumului mare de concurenți, ci și pentru că paginile de top catalogate cel mai bine în motoarele de căutare aparțin unor companii care lucrează cu profesioniști ce au multă experiență SEO și fac asta de multă vreme.

Așadar, dacă vrei să îți devansezi competitorii, punctul de plecare este să afli cât mai multe informații nu numai despre poziția pe care au ajuns astăzi în paginile motoarelor de căutare, ci și ce resurse au alocat ca să ajungă aici. Analizează activitatea lor din ultimele luni și continuă să vezi ce fac și pe viitor, pentru că dacă vrei să îi depășești este clar că trebuie să depui eforturi mai mari decât ei.

 

Ce rolul au linkurile externe?

Nu este niciun secret că linkurile externe și tacticile pe care le adopți în construirea lor joacă un rol important în implementarea SEO. Impactul lor în ceea ce privește intervalul de timp pentru care SEO va returna și rezultate pozitive este dat însă de mai mulți factori.

De regulă cu cât există mai multe linkuri externe care fac trimitere către site-ul tău, cu atât va ajuta mai mult SEO, însă există niște nuanțe și aici.

Linkuri mai puține dar provenite de la site-uri relavante și de calitate vor avea rezultate mult mai bune pentru SEO decât un număr mai mare de linkuri care sunt direcționate din site-uri irelevante și cu autoritate mai mică.

Este foarte important să ții cont de acest aspect pentru că linkurile provenite de la site-uri de calitate sunt mai greu de obținut și scad șansele ca toți cei cu care concurezi să aloce astfel de resurse.

De asemenea, ritmul de creștere a numărului de linkuri obținute trebuie să fie unul cât mai natural și stabil. Dacă în trecut ai avut o creștere lentă a acestora și apoi încerci să obții cât mai multe linkuri într-un timp foarte scurt, ai multe șanse să fii penalizat de Google, întrucât acesta poate considera că încerci să depășești pozițiile din paginile de căutare într-un mod artificial, nerespectând bunele practici.

Sigur o creștere mai mare de linkuri externe într-un anumit interval de timp se poate datora și unor campanii de comunicare desfășurate în media, lansării unor noi produse sau a unor campanii eficiente de content de marketing.

Dacă respecți regulile stabilite de Google și adopți practicile corecte și de bună credință însă, nu vei avea probleme.

 

 

Cât de important este conținutul?

Calitatea conținutului afișat în site-ul tău joacă un rol important în a obține poziții mai bune în paginile Google. Deși nu este stabilit clar numărul de cuvinte minim pe care trebuie să le conțină un articol, Google pune mare preț pe relevanța acestuia pentru utilizatori. Atâta timp cât livrezi în conținutul articolului ceea ce promite titlul, acesta poate avea de la câteva sute la mii de cuvinte.

Există de asemenea un mit conform căruia dacă postezi un volum mai mare de content în același timp ar putea părea o practică neloială și Google te-ar putea sancționa, ceea ce evident, ți-ar afecta poziția. Google a dezmințit însă aceste zvonuri și nu va afecta SEO în niciun fel negativ dacă alegi să faci asta. Ba din contră: cu cât îl publici mai repede cu atât ai mai multe șanse să depășești poziția. Trebuie doar să te asiguri că este relevant pentru cititorii tăi.

Nu este vorba însă doar despre a crea content. Ștergea conținutului care nu este atât de calitativ te poate ajuta de asemenea în strategia ta SEO.

Ideea de bază este că ceea ce livrezi cititorilor tăi trebuie să fie relvant și cu o calitate informativă mare, astfel încât să devii din ce în ce mai relevant în căutările din Google.

Așadar, este destul de dificil de prezis în cât timp SEO va începe să returneze rezultate pozitive: se poate întâmpla în câteva luni sau în 1,2 ani. Variabilele sunt multe și interdependențele dintre ele la fel, iar obiectivele pe care vrei să le obții au de asemenea un impact în creșterea sau scurtarea intervalului de timp în eficiența SEO.

Ce trebuie să faci însă este să alegi să lucrezi doar cu profesioniști care îți explică situația reală și nu îți vând doar o poveste frumoasă despre SEO.

Contactează-ne pentru a discuta concret despre afacerea ta și cum te poate ajuta SEO să devii un brand vizibil și cu autoritate în mediul digital.

Call Now Button