50 moduri de a crea conținut pe care publicul tău pur și simplu îl va adora
Cine nu vrea să scrie conținut mai bun? Poate părea dificil la început, dar nu este chiar așa.
În acest articol am alcătuit pentru tine o listă care te va ajuta să creezi conținut mai valoros. Citește-o în întregime și cu siguranță vei deveni un creator de conținut convingător! Să începem.
Cum structurăm textul astfel încât mesajul să fie irezistibil?
Ți se întâmplă să tot modifici textul scris? Urmează sfaturile noastre și nu te vei mai confrunta cu această problemă:
#1 Pornește de la titlu. Include un motiv convingător pentru care cineva să citească textul;
#2 Scrie apoi rubricile. Te vor ajuta să îți structurezi postarea;
#3 Nu uita de legende. Uneori cititorii se uită doar la o imagine însoțită de legendă, fără să citească textul, profită de acest lucru;
#4 Compune o deschidere interesantă. Ține minte, primul paragraf are puterea de a atrage cititorii în povestea ta;
#5 Dă tot ce poți pentru paragraful de final. Fă-l memorabil și incitant;
#6 Alege cuvinte cheie fascinante. Majoritatea oamenilor nu vor citi tot textul, dar acestea le vor rămâne în memorie;
#7 Nu amăgi publicul doar ca să petreacă mai mult timp pe pagina ta. Asigură-te că-ți faci cititorii să înțeleagă motivul articolului tău încă din titlu.
Cum alegi titlul unui articol?
Doar 10% din persoanele care îți accesează site-ul vor citi și textul de sub titlu. Dacă nu ai un titlu incitant, ai pierdut din start. Iată ce trebuie să faci pentru a compune un titlu reușit:
#8 Prezentă un beneficiu al articolului tău. Timpul este o resursă prețioasă, răsplătește-ți cititorii pentru timpul acordat;
#9 Atrage atenția. Ai mai puțin de o secundă pentru asta. Câștigă interesul prin cuvinte incitante care să intrige, să inspire;
#10 Fii clar și specific. Un titlu generic nu interesează pe nimeni;
#11 Nu încerca să faci pe deșteptul. Titlurile “prețioase” sunt dificil de citit;
#12 Nu încerca să fii original când nu este cazul. Dacă totuși o faci, fă-o profesionist sau apelează la specialiști;
#13 Exersează. Scrie mai multe titluri, apoi alege-l pe cel mai potrivit;
#14 Stabilește-ți un scop. Asigură-te că știi clar cum vrei să implici cititorii.
Câteva idei despre conținut
Ai depus atât de mult efort, dar după ce îți citesc conținutul, oamenii îl uită? Nu-ți face griji. Următoarele tactici simple te vor ajuta să devii memorabil:
#15 Folosește cuvinte și fraze cheie relevante. Acestea sunt ușor de reținut și de citat.
#16 Evită rutina. Nu vei câștiga loialitatea cititorilor prin ea;
#17 Surprinde-ți cititorii. Un element surpriză e mereu binevenit;
#18 Adaugă detalii concrete, ele ajută cititorii să își imagineze mai ușor povestea;
#19 Folosește adjective vii, senzoriale și emoționale. Acestea impresionează;
#20 Spune o poveste. Povestea dă viață mesajului;
#21 Fă-ți cititorii să simtă. Emoția îi face pe oameni să le pese și să-și amintească;
#22 Folosește metafore. Ele ajută oamenii să înțeleagă mai bine mesajul;
#23 Profită de regula celor trei. Creierul nostru este construit în așa fel să își amintească trei lucruri. De aceea avem trei înțelepți, trei porci și trei muschetari;
Cum să devii mai convingător?
Textele tale sunt interesante, dar nu suficient de relevante pentru a fi luate ca punct de reper? Iată cum trebuie să procedezi pentru a deveni mai convingător:
#24 Folosește cuvântul “deoarece”. Ar trebui să oferi întotdeauna oamenilor un motiv pentru care ar trebui să se implice;
#25 Anticipează obiecțiile. Indiferent dacă vinzi un produs sau un serviciu, trebuie să te aștepți și la obiecții. Anticipează-le;
#26 Trezește curiozitatea de a continua lectura;
#27 Folosește-te de statistici. Acestea adaugă credibilitate;
#28 Vorbește despre beneficii reale. Acestea te conectează cu dorințele cititorilor. Ferește-te de minciună;
#29 Fii pasionat de ceea ce scrii. Acest lucru se va simți și în tonul tău și va da un plus de strălucire poveștii;
#30 Scrie despre ceea ce știi. Să fii convingător este mult mai ușor când îți cunoști bine tema;
#31 Implică ambele emisfere ale creierului. Fă un mix de abordări logice și emoționale;
#32 Transformă-te într-o sursă de informație de încredere;
#33 Fă un apel la acțiune clar. Spune-le cititorilor exact ce așteptări ai de la ei;
Cum să te familiarizezi cu modul de gândire al cititorilor tăi?
Cei care îți citesc textele nu sunt niște roboți, ci oameni normali ca și tine. Iată ce poți face pentru a te apropia de ei:
#34 Nu scrie pentru un public abstract. Alege o persoană și scrie articole ca și cum ai scrie unui prieten;
#35 Adresează-te personal, nimeni nu vrea să discute cu o companie;
#36 Fii antrenant;
#37 Fii remarcabil;
#38 Folosește un limbaj familiar. Exprimă-te pe limba cititorilor tăi;
#39 Evită argoul. În cele mai multe cazuri el nu este o idee bună;
#40 Nu îți insulta cititorii și nu îi pune în situații dificile;
#41 Fii generos. Cel mai important lucru pe care îl poți oferi cititorilor tăi este un text de valoare în schimbul timpului pe care ți-l acordă;
Cum să editezi un text?
Tu îți corectezi textele înainte de publicare? Următoarele sfaturi te vor ajuta să scoți ce e mai bun din conținutul scris pe care îl creezi:
#42 Recitește textul. Asigură-te că nu sunt greșeli de exprimare sau de gramatică;
#43 Când citești, citește cu voce tare. Îți vei da seama mai ușor dacă paragrafele tale au lacune;
#44 Simplifică. Șterge ideile irelevante fără să te uiți de două ori înapoi;
#45 Scurtează prima frază. Așa are mai mult impact;
#46 Elimină cuvintele în exces;
#47 Înlocuiește cuvintele complicate cu unele mai simple;
#48 Verifică nivelul de implicare. Textul trebuie să fie concentrat pe cititori nu pe cât de deștept te face pe tine să pari;
#49 Fii coerent și încearcă să eviți folosirea aceluiași cuvânt de două ori într-o propoziție;
#50 Acum, revino la titlul tău. Ți-ai îndeplinit promisiunea? E bine!