Cum să-ți optimizezi website-ul pentru search intent și ce presupune acest concept?

cristian martie 14, 2020 0 Comments

Caută pe Google: Kurt Cobain. Vei găsi o mulțime de pagini despre viața artistului și mai ales despre modul tragic în care aceasta a luat sfârșit. Pe Google.ro de exemplu, ți se afișează mai întâi un link către o pagină Wikipedia în limba română dedicată marelui cântăreț, apoi încă unul către varianta în limba engleză și pe urmă un amestec de website-uri românești și americane despre biografia acestuia.

Mai adaugă la căutarea ta cuvântul: buy. Imediat ce apeși pe butonul de search îți dai seama că rezultatele acestei căutări nu prea mai au multe lucruri în comun cu cea din urmă. De la o chitară Fender cu semnătura artistului, sau colecția de însemnări și mâzgălituri ale vocalistului, adunată în anul 2003 într-un jurnal și până la o pereche de ochelari ovali Acne Studios, făcuți după un accesoriu al lui Kurt și botezați după chitara acestuia, găsești o mulțime de bunuri “brănduite” după marea legendă rock, numai bune de cumpărat.

Diferența radicală dintre cele două pagini de rezultate provine de la faptul că în ziua de astăzi motoarele de căutare nu mai încearcă să răspundă doar la întrebarea CE? dar și DE CE? Astfel, ca dezvoltator web sau creator de conținut, nu mai este suficient să creezi pagini care doar să conțină un anumit cuvânt cheie, ci trebuie să oferi și răspunsuri la întrebările pe care utilizatorii motoarelor de căutare ar putea să le aibă atunci când folosesc acea expresie.

Întorcându-ne la exemplul nostru cu vocalistul formației Nirvana, majoritatea utilizatorilor, atunci când caută pe internet despre Kurt Cobain vor să afle în primul rând cine a fost mai exact această personalitate atât de marcantă și de aceea Google le oferă mai întâi de toate informații despre viața artistului. Pe de altă parte, dacă adăugă și cuvântul buy în căutare este evident că știu deja cine a fost Kurt și vor să cumpere bunuri pe care acesta și-a lăsat amprenta, iar Google se conformează. Toate aceste lucruri sunt posibile datorită algoritmului RankBrain care calculează în timp real datele istorice referitoare la click through rate din SERP.

Cum să-ți optimizezi website-ul în funcție de search intent?

În mare, atunci când caută pe internet, utilizatorii motoarelor de căutare vor unul din următoarele lucruri:

  • să ajungă undeva: indiferent dacă este vorba de mediul virtual sau cel real, o bună parte din căutările de pe Google se execută cu scopul de a ajunge într-o anumită locație. Poate fi vorba de un website pe care utilizatorul nu îl are salvat pentru a-l accesa direct din homepage sau poate fi chiar o adresă din lumea reală, de exemplu cel mai apropiat restaurant de sushi din zona în care se află utilizatorul;

  • să afle ceva: tot la fel de comune precum căutările legate de locații, sunt cele în care utilizatorul vrea să afle niște informații specifice. De exemplu, în casa lui s-a ars un bec și pentru că nu a mai schimbat niciodată așa ceva, vrea să afle cum se procedează. În acest caz, este clar că utilizatorul respectiv nu dorește să ajungă pe un site sau într-o locație fizică anume și nici nu intenționează să-și cheltuiască banii;

  • să cumpere ceva: când utilizatorul are informații exacte despre un anumit produs și dorește să cheltuiască niște bani, website-urile pe care le caută sunt cele unde poate să facă tranzacția;

  • să afle ceva despre un lucru pe care vor să-l cumpere și să ajungă acolo unde el se vinde: există cazuri, nu foarte rare, când un utilizator al motoarelor de căutare vrea să cumpere ceva, dar nu știe sigur ce și cu siguranță nici de unde. Atunci, chiar dacă un singur website nu îi poate oferi răspunsul la toate aceste întrebări, va căuta să descopere o pagină care îi răspunde cât mai bine la măcar două dintre ele.

În concluzie: cum să scrii articole ținând cont de search intent?

Înainte de a scrie un articol, după stabilirea cuvintelor cheie prin care vrei să-l optimizezi, este bine să te gândești la intenția utilizatorului în momentul în care căuta cuvântul cheie respectiv și chiar să verifici dacă într-adevăr el își dorește ceea ce crezi tu că vrei să afle.

Fă o interogare pe Google folosind cuvântul cheie ales de tine și verifică articolele de pe prima pagină cu rezultate. Astfel, în funcție de conținutul lor, îți vei face o idee despre modul de abordare al articolului tău și în ce direcție trebuie să te îndrepți. Uneori, planificarea unui articol este mai importantă decât redactarea în sine. Ține cont de acest lucru și livrează doar conținut valoros!

Call Now Button