[Podcast: #14]Ce înseamnă autoritatea în mediul mediul online, ce poate face ea pentru propriul brand și de ce merită să o obținem?
Autoritate este un cuvânt care sună bine și captează interesul. Chiar și fără a-i cunoaște înțelesul, pare ceva ce îți dorești ca propriul brand să aibă și pentru că tot se folosește în stânga și-n dreapta, oriunde în mediul online, ne-am gândit s-o transformăm în tema acestui podcast și să discutăm nu numai despre ce înseamnă ea, dar și cum se poate obține sau în ce fel ajută un site.
Un site cu autoritate este un site de o calitate excepțională. El este cunoscut și apreciat ca un site informativ în domeniul său și se bucură de o mulțime de vizitatori.
Site-urile cu autoritate mare arată în general ca niște bloguri de nișă. Pe astfel de site-uri se evită abaterea de la subiectul central și toate articolele au teme legate de acel subiect.
Încă o trăsătură comună a site-urilor cu autoritate mare este faptul că prin link-uri nu trimit decât tot la site-uri cu aceeași autoritate și din aceeași nișă.
Pentru un webmaster sau un creator de conținut orientat spre obținerea de câștig din reclame AdSense de exemplu, un site cu autoritate nu numai că este cel mai profitabil, dar și cel mai ușor de construit, dacă se compune de la început cu acest scop în minte.
Pe de altă parte, autoritatea nu ajută doar în cazul blogurilor care doresc să câștige din AdSense, ci și brandurile care urmăresc să-și crească cifra de afaceri prin vânzarea de produse și servicii.
Dacă aveți un site pentru propriul brand și vreți să-i ridicați autoritatea peste noapte, mai bine renunțați de la început la idee pentru că un asemenea scenariu este complet nerealist indiferent dacă lucrați pe cont propriu sau apelați la o agenție SEO cu experiență. Câștigarea autorității este posibilă oricui, dar necesită timp, dăruire și respectarea tuturor pașilor de mai jos:
#1 Creați conținut cu o strategie în minte
Dacă aveți un plan bine definit, crearea de conținut este o metodă simplă și sigură de creștere a autorității unui site. Pe de altă parte, dacă vă apucați în forță de postat articole și informații pentru câteva săptămâni și apoi renunțați brusc la obicei, nu numai că traficul de pe site-ul dumneavoastră se va opri din creșterea organică, dar vă veți pierde și numărul de cititori pe care l-ați obținut deja.
Crearea unei strategii de compunere a conținutului de pe site ar trebuie să vă ajute la evitarea acestei situații și la obținerea unei creșteri organice susținute. Pentru conținutul site-ului dumneavoastră, strategia are următoarele efecte:
vă ajută să deveniți mai ordonat și să dezvoltați fiecare temă în parte fără a vă repeta sau a crea conținut lipsit de valoare pentru cititori;
vă ajută să descoperiți care sunt cele mai bune unelte auxiliare de creștere a autorității și să vă gestionați mai bine numărul de cuvinte cheie, temele și bugetul;
vă ajută să obțineți o imagine de ansamblu a proiectului, să puteți privi înainte și să vă programați articolele și timpul în care le promovați pe rețelele sociale;
vă ajută să creați conținut atrăgător care nu numai că vă va aduce o mulțime de noi vizitatori pe site, dar îi va ține aproape și pe cei cărora le-ați câștigat deja încrederea.
Nu doar online, ci în orice tip de afacere, fără un plan bine pus la punct orice antreprenor se pierde într-o junglă deasă cu o mulțime de prădători ce iau forma concurenței. Deja s-a generat îndeajuns de mult conținut de calitate ca cititorii să înceapă să filtreze. Să câștigi fani în nișa în care activezi fără un minim de pregătire și ore solide de muncă este imposibil chiar și cu o mulțime de susținători în viața reală. Pe internet toată lumea e pe cont propriu și la urma urmei, dacă au de ales, inclusiv cunoștințele și prietenii vor prefera site-urile concurenței dacă acestea le oferă mai multă valoare.
Înainte de a vă arunca cu capul înainte și a începe a lansa conținut cu ochii închiși, așezați-vă jos și acordați-vă timp pentru crearea unei strategii care să vă ducă acolo unde vă doriți. Gândiți totul până în cele mai mici detalii.
#2 Împărtășiți-vă cunoștințele cu cei din jur
Pe vremuri informația însemna putere deoarece cel care o avea o putea folosi în scop personal și ajunge în fața celor cărora le lipsea. Acum, informația înseamnă tot putere, dar dacă o ții la nesfârșit doar pentru tine este o putere al cărui potențial nu ajungi să-l expoalezi niciodată.
În ziua de azi a-ți împărtăși cunoștințele și experiențele cu cei din jur este soluția pentru obținerea reputației online. Diferența nu se mai face între cei care dețin informații și cei care nu, ci între cei care dețin informații și știu să le împărtășească și cei nu sunt capabili de acest lucru.
Cu alte cuvinte, dacă vreți să fiți apreciat, spuneți tot ce știți despre un subiect de interes, fără un motiv ascuns. Întotdeauna dorința de a vă crește autoritatea online trebuie să vină însoțită cu intenția de a-i ajuta pe cei din jur și oferirea unor informații care să le fie cu adevărat de folos.
Ori de câte ori postați online, înainte de a apăsa butonul publică gândiți-vă în ce mod se va îmbunătăți viața celor care vă vizitează site-ul după ce citesc articolul dumneavoastră. Gândiți-vă la problemele cititorilor și oferiți-le soluții reale sub formă de conținut online la care au acces 100% gratuit. Și chiar dacă inițial vi se va părea o muncă de caritate, prestată doar în folosul comunității, veți observa că se va transforma în timp într-un produs care generează venituri.
#3 Alăturați-vă comunității și deveniți un membru activ
Autoritatea se construiește începând cu domeniul în care activați. Aveți un site despre lectură și cărți? Începeți să vă construiți autoritatea alăturându-vă grupurilor de pe rețelele sociale dedicate acestui subiect. Interacționați cu alte persoane cu aceleași pasiuni și participați activ la evenimentele comunității. Este mult mai simplu să creșteți traficul organic de pe site-ul dumneavoastră dacă încă de la început articolele pe care le scrieți au un destinatar.
Am mai vorbit și cu alte ocazii despre alcătuirea profilului cititorului / consumatorului / clientului ideal și în acest caz tocmai despre acest lucru este vorba. Postând regulat în grupurile de pe rețelele sociale unde există la un loc multe persoane care se potrivesc profilului imaginat de dumneavoastră, nu numai că veți atrage rapid atenția, dar vă veți face și remarcat în industrie.
De asemenea, există poate excepții de la regulă când din motive care nu țin direct de dumneavoastră vă veți abate de la program și de la strategia impusă inițial. Atunci, fiind cunoscut în comunitate, veți putea apela și la postări care implică un volum mai mic de muncă precum împărtășirea unor noutăți din nișa în care activați pe Twitter sau Facebook care să îndemne la discuții și să vă mențină activ și în lumina reflectoarelor.
#4 Nu vă feriți de articolele lungi
Postările de două-trei rânduri pe rețelele sociale sunt ancora care vă ajută să nu vă depărtați prea mult de la ceea ce contează în zilele în care circumstanțele nu vă permit mai mult pentru blog. În rest, articolele lungi și pline de substanță rămân baza.
Mulți webmasteri se feresc să creeze articole kilometrice de teamă că nu vor avea cititori. Dar atâta timp cât de la început până la sfârșit își păstrează relevanța și oferă informații de care cititorii se pot folosi, articolele lungi nu trebuie evitate.
Într-un articol de două mii sau trei mii de cuvinte poți include mai multe cuvinte cheie lungi și de asemenea, mai multe sinonime pentru cuvintele cheie de bază. Dacă sunt bine structurate și scrise într-un mod cât mai uman posibil, articolele lungi obțin rezultate extraordinare în SERP și oferă o vizibilitate crescută site-urilor pe care sunt postate.
Podcasturile Oblyo Agency de exemplu, depășesc fiecare 3000 de cuvinte, dar au performanțe foarte bune în SERP deoarece se concentrează pe un singur lucru și postate pe site-ul agenției, un site care și-a construit autoritatea tratând aproape exclusiv subiectul optimizării online, sunt recunoscute ca materiale de valoare în acest domeniu.
#5 Concentrați-vă forțele pe câteva teme relevante
Less is more. Sau mai românesc și pe aceeași temă, puțin și bun. Acestea sunt ideile cu care trebuie să porniți atunci când construiți un site cu autoritate mare online pentru propriul brand. Însă de data aceasta nu ne referim la cantitate, ci la diversitate!
Dacă vreți să fiți considerați o autoritate în domeniul dumneavoastră, nu vă grăbiți să demonstrați că știți tot despre toate. Dacă vreți să vă dezvoltați un site despre cărți, dar vă plac și pisicile sau gătitul, lăsați la o parte celelalte două pasiuni, cel puțin pentru început. Nu vă furați singuri preșul de sub picioare și nu distrageți atenția cititorilor dumneavoastră de la citit. S-ar putea ca lor să nu le placă pisicile și de asemenea, să prefere o carte bună în locul pregătirilor pentru cină și astfel să vă părăsească site-ul în secunda doi, după ce ați schimbat subiectul.
Faptul că aveți mai multe pasiuni nu este un plus, cel puțin în mediul online atunci când vreți să construiți un site cu autoritate mare deoarece sunt foarte puține subiecte compatibile unele cu celelalte. De multe ori este complicat să găsiți persoane interesate și de o singură nișă! Dar de două care nu au nicio legătură unele cu altele și mai ales să le trateze cu aceeași importanță?
Diversitatea este bună, dar nu pentru blogurile de nișă. Aici trebuie să despicați firul în patru, și să vă păstrați în permanență același ton. Câștigarea autorității este un proces care necesită timp și nu vă gândiți la rebranding dacă nu ați câștigat câteva mii de euro din primele săptămâni ale lansării site-ului. Vor veni și banii, dar este nevoie de consistență.
Recenzie și impresii ale cititorilor pentru cartea X;
Top 5 cărți de luat într-o vacanță la munte;
Recenzie și impresii ale cititorilor pentru cartea Y;
Cum să-ți faci mai mult timp de citit;
10 Lecturi obligatorii înainte de a împlini 40 de ani;
Recenzie și impresii ale cititorilor pentru cartea Z;
3 Cărți care au marcat copilăria milenarilor.
Cu alte cuvinte, dacă grupăm exemplele de titluri de mai sus în teme abordate, observăm că nu există decât trei categorii mari și late:
Recenzii;
Sfaturi;
Topuri.
Păstrând același pattern în toate articolele blogului, există mai multe șanse pentru îmbunătățirea bounce rate-ului deoarece în orice punct de pe site ar ajunge, cititorii știu că vor găsi acolo subiectul care îi interesează: cărțile. De asemenea, pentru că l-au reținut, fără îndoială se vor întoarce și fără a redescoperi site-ul pe Google sau rețelele sociale atunci când mai au nevoie de o doză din subiectul abordat. Un site de nișă este mai simplu de identificat în mintea cititorilor decât unul generalist.
Un site cu autoritate mare este visul oricărui antreprenor care dorește să obțină o cifră mai mare de afaceri vânzându-și produsele și serviciile online. Dar există o mulțime de webmasteri specializați în construirea site-urilor cu autoritate mare care nu le folosesc ca o platformă de vânzări. De ce se chinuie oare aceste persoane să câștige autoritate și ce urmăresc prin site-urile lor de o calitate superioară?
Oricât de altruist ai fi, la sfârșitul zilei motivul principal pentru care te pui la somn și te gândești să te trezești și a doua zi la șapte dimineața este obținerea de venituri din munca ta. Nu poți să muncești doar pentru alții și nu este corect nici din partea cititorilor să aștepte așa ceva de la un creator de conținut.
Chiar și creatorii de conținut car par să scrie doar de dragul de a scrie și a-și împărtăși cunoștințele urmăresc să câștige bani cu site-urile lor chiar dacă la prima vedere nu vând nimic.
Există multe metode prin care poți monetiza un site, iar câteva dintre acestea sunt:
afiliere;
AdSense;
consultanță.
Diversificarea metodelor de câștig este esențială pentru creatorii de conținut care aparent nu vând nimic.
Afiliere
Fără să vândă cărți propriu-zis, un site cu autoritate mare dedicat acestui subiect poate obține venituri din afilierea cu librării. Astfel, afacerea nu are nevoie de un stoc pe care să-l administreze și să-l alimenteze constant și chiar dacă nu obține decât un procent din prețul de vânzare al unei cărți, ca model de business este unul eficient deoarece înlătură necesitatea de a înființa un departament pentru relațiile cu clienții sau încheierea de contracte cu companiile terțe care contribuie la dezvoltarea afacerii.
Iar cărțile sunt un produs cu un preț de vânzare foarte mic și care aduc și profituri destul de mici. Dar dacă ar fi vorba de un site cu produse la fel de necesare traiului de zi cu zi precum electronicele și electrocasnicele? Dacă luăm în considerație tot ce ține de electronică, multe persoane cumpără produse electrice la fel de des ca și cărți de aceea un site dedicat acestei nișe se poate dovedi extrem de profitabil deoarece și procentul obținut din afiliere este mai mare.
AdSense
Google oferă între 1 și 2 euro pentru 1000 de vizualizări ale site-ului. Nu pare o avere, dar pentru un site cu autoritate mare unde acești bani se adună cu veniturile obținute din afiliere, se poate ajunge la o sumă frumoasă.
1000 de vizualizări nu înseamnă mult pentru un site recunoscut în mediul online și odată atins acest prag orice alte limite sunt mult mai ușor de depășit.
Consultanță
Când ești creatorul un site cu autoritate mare, șansele să ți se ceară opinii legate de crearea de conținut cresc odată cu fiecare nou vizitator. Astfel, nu excludeți posibilitatea de a deveni un mentor și de a instrui și pe cei din aceeași breaslă deoarece sfaturile de calitate se pot transforma simplu și ușor într-o sursă veritabilă de venit.
Se poate merge și mai departe!
Ceea ce am prezentat până acum sunt cele trei metode tradiționale din care se poate câștiga de pe urma unui site cu autoritate mare. Se poate însă merge și mai departe, dar este nevoie de multă atenție deoarece mediul online se bazează pe un echilibru extrem de fragil care se poate dărâma în orice clipă.
Când site-ul dumneavoastră câștigă autoritate, fără îndoială veți primi și oferte de redactare sau postare de advertoriale. Companiile care promovează produse sau servicii similare cu cele despre care vorbiți dumneavoastră vor dori să cumpere un loc pe site-ul pe care îl administrați pentru a-și face reclamă. Puteți bineînțeles să le acceptați ofertele propunându-le prețuri avantajoase de ambele părți. Dar de multe ori este bine și să le refuzați dacă considerați că nu au ce căuta pe site-ul dumneavoastră.
Indiferent de ceea ce postați, rețineți faptul că ați câștigat autoritatea de care beneficiați în prezent datorită încrederii pe care cititorii v-o acordă. Nu pierdeți această încredere postând un articol cu care ei nu pot relaționa sau consideră că face notă discordantă cu restul conținutului. De asemenea, aveți mare grijă să specificați clar faptul că este vorba de o colaborare sau un articol pentru care a avut loc un schimb de bani, deoarece Google devine din ce în ce mai strict cu privire la advertoriale.
Lucrul principal pe care Google dorește să-l ofere utilizatorii săi sunt informațiile relevante și conținutul valoros. Acesta este și motivul pentru care acordă atât de multă autoritate site-urilor de nișă, cu conținut original. Dar în același timp dorește să ofere și conținut complet obiectiv, neinfluențat de un schimb de bani sau produse. De aceea, încearcă pe cât posibil să elimine din SERP articolele cu advertoriale în care nu se specifică în mod clar faptul că s-a beneficiat de o sponsorizare.
Merită să promovezi o altă firmă pe propriul site în schimbul unei sume de bani?
La această întrebare un webmaster cu experiență ar spune că da, merită, dar doar ținând cont de cerințele Google! Decât să-ți pierzi locul în SERP și implicit autoritatea, mai bine ești deschis față de cititori, le spui că este vorba de un articol plătit și nu riști nimic.
Dacă cititorii site-ului pe care îl administrați vă vizitează și citesc conținutul în mod regulat, înseamnă că au încredere în ceea ce postați. Vă sunt fideli și vă prețuiesc opiniile și de aceea se întorc. Astfel, nu aveți niciun motiv să vă temeți că v-ar putea judeca greșit sau și-ar pierde încrederea văzând că ați primit bani pentru un advertorial. Dimpotrivă, s-ar putea să aprecieze sinceritatea dumneavoastră și chiar să investească în acel produs deoarece l-ați considerat îndeajuns de merituos pentru a-l promova.
Cu alte cuvinte, dacă sunteți cinstit față de cititori și nu le ascundeți nimic, puteți să luați în considerație și advertorialele pe site-ul dumneavoastră cu autoritate mare pe care l-ați construit pentru a vă promova propriul brand online. Nu trebuie să vă limitați doar la veniturile din reclame, afiliere și consultanță, ci puteți câștiga mai mult și mai ușor scriind și advertoriale dacă sunteți consistenți și nu schimbați direcția site-ului.
În loc de concluzie
Și acum să facem o scurtă recapitulare a tuturor punctelor pe care le-am atins în podcastul de astăzi! Am pornit de la ideea de autoritate în contextul digital, am discutat de ce este atât de importantă pentru vânzarea unor produse sau servicii și apoi am dat câteva exemple de modalități de monetizare a unui site cu autoritate mare.
Autoritatea se obține respectând următoarele cinci condiții:
#1 Crearea și respectarea unei strategii de compunere a conținutului online;
#2 Împărtășirea unui volum mare de cunoștințe cu cei din jur;
#3 Interacțiunea cu administratori de site-uri din aceeași nișă;
#4 Compunerea și postarea de articole lungi cu un potențial SEO mare;
#5 Respectarea unității site-ului prin veșnica abordare a aceluiași subiect.
Odată obținută, autoritatea unui site nu este importantă doar pentru vânzarea directă a produselor și serviciilor companiei prin intermediul site-ului respectiv, ci și pentru monetizarea pe alte căi.
Trei din cele mai folosite și apreciate forme de monetizare sunt afilierea, reclamele și consu ltanța. Și de asemenea, cu condiția ca direcția site-ului să nu se schimbe, advertorialele pot fi și ele o soluție.
De la A la Z acestea sunt lucrurile importante despre autoritate de care trebuie să fie conștient orice creator de conținut. Până la podcastul viitor vă încurajăm să creați valoare și conținut original și indiferent de ceea ce postați, faceți ca efortul dumneavoastră și al cititorilor să merite!