fbpx

Google Ads este în continuare cel mai popular canal de digital marketing și anul acesta

Oblyo Digital Agency august 21, 2019

Dacă judecăm canalele de digital marketing în comparație cu bugetele investite de firme pentru utilizarea lor, AdWords, reclamele plătite să apară pe motorul de căutare Google, cunoscute în ziua de astăzi mai mult cu denumirea de Google Ads, sunt în continuare cea mai populară formă de publicitate online. Rapoartele efectuate în țări dezvoltate precum America și Marea Britanie arată că cele mai multe companii folosesc în medie 39% din bugetul lor pentru publicitate prin intermediul acestor reclame.

Lucrurile nu stau bine doar pentru Google, ci și pentru rețelele sociale. Reclamele de pe rețeaua socială Instagram de exemplu, par să se bucure de mai mult buget anul acesta față de anii anteriori. Iar lucrul cel mai surprinzător, este faptul că această creștere a bugetului alocat rețelelor sociale nu se datorează scăderii bugetului pentru alte tipuri de publicitate. Se cheltuiește la fel sau poate chiar mai mult decât în trecut și pentru SEO de exemplu, iar acest lucru înseamnă că toți mai mulți antreprenori au conștientizat necesitatea publicității pentru afacerile pe care le conduc.

Amazon nu este nici el neglijat

La întrebarea legată de distribuirea bugetului pentru publicitate în anul ce urmează, mai mult de 60% din companiile interogate în America și Marea Britanie au spus că au în plan să investească mai mult și în reclamele de pe Amazon. În ambele țări, platforma comercială Amazon se bucură de un succes răsunător și antreprenorii o văd ca pe o oportunitate de neratat în afacerile lor.

În țara noastră, cel mai mare magazin online din lume nu și-a deschis încă porțile. De asemenea, deoarece nu se cunoaște momentul în care o va face, antreprenorii români mai au ceva de așteptat până să-l poată lua în considerație ca o platformă de publicitate potrivită pentru afacerile lor. Pe de altă parte, Google și rețelele sociale se bucură de o atenție specială. Google este și la noi cea mai populară unealtă de marketing online și cel mai probabil va rămâne așa pentru un timp.

 

Cum să faci o campanie profitabilă de Google Ads?

Pentru a fi capabil de a realiza o campanie Google Ads de succes, sunt necesari următorii pași:

・Stabilirea bugetului

Mai ales atunci când nu ai experiență în utilizarea platformei Google Ads, este bine să începi cu bugete mici, până îți faci o idee. 10 dolari pe zi de exemplu este o sumă rezonabilă din care, ca firmă, poți avea mult de câștigat. În plus, în cazul în care reclama nu este atractivă și nu o deschide nimeni, Google nu îți va lua acești bani, dar este bine să te asiguri că stabilești o limită maximă de care nu are voie să treacă.

 

・Alegerea locației

Mai ales atunci când faci reclamă unei afaceri locale ca de exemplu un restaurant, este important să alegi strategic zona geografică unde Google va afișa reclamele tale.

 

・Alegerea rețelei

Poți alege dacă reclama ta să apară doar în Google SERP sau și pe alte site-uri precum YouTube sau Gmail. Decizia îți aparține, dar cel puțin pentru început, este recomandat să te limitezi doar la o singură rețea și anume paginile cu rezultate din Google.

 

・Stabilirea cuvintelor cheie

În funcție de cuvintele cheie pe care le alegi, Google va afișa reclama ta în momentul în care cineva face o interogare. Există o mulțime de metode pe care merită să le iei în considerație la stabilirea cuvintelor cheie, iar una dintre ele este și alegerea cuvintelor cheie negative, al căror potențial surprinde pe mulți.

 

・Alegerea sumei cu care licitezi 

Această sumă reprezintă câți bani ești dispus să plătești pentru un click pe reclamă. Dacă este vorba de un cuvânt cheie popular, pe care îl folosesc și competitorii tăi, suma cu care licitezi determină poziția reclamei tale. În cazul în care competitorii plătesc mai mult pentru un click, reclama ta va apărea sub a lor, sau deloc.

 

・Compunerea reclamei

Ai la dispoziție câte 30 de caractere pentru două titluri, sau un titlu și un subtitlu și 90 de caractere pentru o descriere. Cu alte cuvinte, în doar 150 de caractere trebuie să convingi pe cei care folosesc Google că site-ul tău merită atenția lor.

 

・Optimizarea reclamei 

După ce ți-ai construit reclama, este timpul să o lansezi live și să-i urmărești performanțele. Este foarte important să o monitorizezi în permanență pentru a o putea optimiza și a o îmbunătăți atunci când este cazul.

Ai nevoie de un specialist în Google Ads?

Pentru a obține cele mai bune rezultate de pe urma banilor investiți în reclamele de pe Google, Oblyo Digital Agency îți stă la dispoziție. Experiența noastră în Google Ads ne recomandă în domeniu și colaborând cu noi poți fi sigur că reclamele tale ajung unde trebuie.

Call Now Button