10 tehnici SEO pentru a obține mai multe vânzări de Black Friday (și nu numai).

cristian noiembrie 28, 2017 0 Comments

Vinerea Neargă reprezintă o sursă importantă de trafic și vânzări electronice pentru comercianți.

În total, au fost vânzări de peste 175 de milioane de lei în 2017, comparativ cu puțin peste 150 de milioane de lei în 2016, iar numărul celor care au cumpărat online a crescut față de 2016. Potrivit unui sondaj, românul obișnuit a cumpărat în valoare medie de 1,000 de lei.

Fiind devreme în sezonul sărbătorilor, Vinerea Neagră este punctul de plecare pntru ofertele de comerț electronicș pentru promovarea conținutului de sezon. Cum 49 % dintre comercianți își încep campaniile de sezon (Vinereea Neagră, Moș Nicolae, Crăciunul) înainte de Vinerea Neargă, se pune întrebarea, când este cel mai bun moment să promovezi conținutul sau prrodusele de sezon?

Cum o paletă largă de opțiuni pentru Vinerea Neargă, cum te poți detașa de concurență?
Iată 10 strategii SEO pentru a crește campania de marketing pentru sezonul de vânzări de final de an și pentru a spori vânzările în perioada aceasta:

1. Ai grijă ca tehnicile SEO fundamentale să fie aplicate:

Sunt sigur că te-ai gândit cum să vinzi în ceastă perioadă, sigur ai multe idei în cap despre cum să faci promovarea produselor, cum să atragi clienții…etc. Înainte de a începe campania de vânzări, este bine să te uiți la elementele tehnice de bază ce altcătuiesc bunul mers al optimizării SEO. Să optimizezi baza tehnică a site-ului tău pentru a poziționa paginile care urmează să fie accesate cu crawler-e, indexate și clasificate corespunzător (vezi articolele scrise pe această temă, pentru aprofundare).

Aceste lucruri presupun:

• rezolvarea erorii 404 (pagina nu a putut fi găsită).
• Redirecționarea 301 cu legături înterupte și pagini care nu mai există.
• Asigură-te că serverele pot gestiona traficul crescut de vizitatori.
• Optimizarea paginii pentru o încărcare rapidă.

Optimizează meta-etichetele și descrierile cu ajutorul cuvintelor cheie vizate (”Vinerea Neagră”), furmizarea de informații clare privind PNA, astfel încât utilizatorii să te poată contacta și găsi ușor.

În mod ideal, aceste lucruri ce țin de partea tehnică vor fi puse deja în practică dacă ai o platformă de comerț electronic. Trebuie să îi oferi vizitatorului o structură de legături interne pentru a interacționa cât mai ușor cu site-ul. Cu cât vor petrece mai mult timp pe site, cu atât mai mari sunt șansele să cumpere produse.

2. Strategia cuvintelor cheie:

Când cauți care ar fi cele mai bune cuvinte cheie pentru campania de anul acesta, analizează și cuvintele de anul trecut.

Accesează Google Anlaytics și vezi ce pagini au generat cel mai mare trafic, cele mai mari conversii și cele mai folosite cuvinte cheie care au atras publicul. Pleacă de la succesul de anul trecut și folosește acele pagini ca model pentr strategia de anul acesta.

În ceea ce privește căutarea cu cuvintele cheie, cei mai căutați termeni au fost ”Vinerea Neagră” și ”Noiembrie vine cu reduceri”. Folosește acești termeni în combinație cu subiectul sau produsul tău pentru a servi drept punct de pornire pentru strategia de căutare organică.

Termenii obișnuiți care apar în top la sfârșitul Vinerii Negre includ și ”cadouri”, ”Livrare”, ”Oferte”. Folosește acești termeni și concentrează-te pe cuvinte cheie lungi care includ mărci, specificul produselor și oferte competitive de prețuri, cum ar fi ”reduceri”, ”discount-uri”, ”cupoane”..etc.

Dacă vinzi produse prin ”Amazon”, OLX”, ”La Jumate’” ..etc, sau folosind strategii de referire pentru a conduce vizitatorii către diferite platforme, utilizează ceva specific produsului (de exemplu- dimensiunea) în fiecare titlu pentru a maximiza conversiile.

3. Paginile de destinație pentru sezon:

Paginile de destinație sunt o modalitate excelentă de a atrage clienți potențiali pentru afacerea ta. și de a comercializa în mod specific produsele pe care dorești să le comercializezi pe teme de sezon (Vinerea Neagră, Sărbători). Paginile de destinație ar trebui să conțină meta-etichete optimizate pentru cuvinte cheie, inclusiv caracteristicile produsului, copia descriptivă a anunțului și un titlu atrăgător.

Firmele pot construi link-uri către aceste pagini pentru a le clasifica pentru anumite cuvinte cheie din ”Vinerea Neagră” și a le leagă pentru a le conduce către domeniul tău.

Paginile de destinație dedicate vor beneficia, de asemenea, de conținut interactiv și atrăgător, cum ar fi videoclipurile care oferă vizitatorilor o valoare informativă.

Crearea de etichete, cum ar fi un titlu “în curând” pe pagina ta, va crea o anticipare pentru lansarea sa. Crearea unui sentiment de urgență, cum ar fi “ofertă limitată”, ”stoc limitat”, va atrage utilizatorii să facă o achiziție cât mai repede

4. Conținut potrivit cu sezonul:

Să începi campania de ”Vinerea Neagră” mai devreme va ajuta la păstrarea mărcii în mintea cumpărătorului în ziua cumpărăturilor. Începe să difuzezi ofertele și să lansezi pagina de destinație cu cel puțin trei săptămâni înainte de ziua respectivă.

O modalitate de a începe această strategie este prin furnizarea de conținuturi de sezon și ghiduri de cadouri care încearcă să crească gradul de conștientizare în jurul produselor tale oferind în același timp informații utile clienților. Ține cont că că 70% din ghidurile de cadouri de sezon sunt vizionate de pe smartphone-uri.

Urmărește conținutul în vogă din industria ta din această perioadă a anului, căutând cuvinte cheie specifice sezonului pe Google Trends.

Videoclipurile, pozele și infograficele reprezintă o modalitate excelentă de a atrage vizitatori aleatorii care ajung pe site-ul tău și le captează atenția. Acestea sunt, de asemenea, ușor de împărțit, ceea ce ar putea crea potențial pentru conținutul tău de sezon în zilele care duc la Vinerea Neargă.

Cel mai important, este important să începi să planifici promoții timpurii și idei de marketing pentru conținut, astfel încât să poți scrie și publica odată ce este timpul potrivit. De asemenea, poți lua în considerare pur și simplu actualizarea paginilor de destinație de anul trecut cu date și prețuri corespunzătoare pentru a economisi timp.

5. Optimizează punctele slabe:

Cu o concurență atât de acerbă, este important să ai toate bazele acoperite. Utilizând Google Analytics, este important să evaluezi paginile web care contribuie cel mai puțin la rata de conversie. Poți, de asemenea, să folosești Google AdWords și să identifici zonele cu performanțe scăzute folosind analizele bazate pe date.

Este important să optimizezi paginile cu ajutorul cuvintelor cheie și al conținutului adecvat, care vor conduce clienții către website-ul tău.

Păstrează marca ta în mintea tuturor prin furnizarea de conținut care răspunde la întrebările utilizatorului, întrebări solicitate înainte de a achiziționa produsul/ serviciile tale.

6. Recenziile ajută foarte mult:

Cu o listă de oferte și produse speciale, oamenii tind să facă mai multe cercetări online înainte de a face o achiziție în plin sezon de oferte decât în restul anului.

Un studiu BrighdLocal a constatat că 92% dintre cumpărători citesc recenziile online și 68% spun că recenziile pozitive îi fac să aibă mai multă încredere în produs.

Mărturiile clienților sunt întotdeauna ideale pentru a prezenta paginile de destinație pentru a influența deciziile de cumpărare. Ai grijă să nu obstrucționezi alte elemente critice UX înainte de a le plasa pe paginile tale web.

În mod ideal, vei dori să faci publice recenziile din partea clienților în toate anunțurile pe care le achiziționezi sau pe orice pagini de destinație pe care le creezi pentru produsele tale.

De asemenea, este important să subliniezi o valoare unică, care va separa marca de concurență.

Exemplele includ:

– prețuri competitive sau potrivirea prețurilor.
– livrări gratuite.
– instalare gratuită.
– reduceri.

Valorile propoziției trebuie să aibă prioritate față de paginile cu concurență acerbă și volumul mare de cuvinte cheie. Utilizează recenzii online pentru a arăta încrederea în consumatori și o valoare propusă pentru a crea iluzia unei oferte unice, de nerefuzat.

7. Nu uita de social media:

Social media este cea mai rentabilă platformă pentru promovarea ofertelor și asigurarea faptului că ajung la publicul potrivit. În afară de difuzarea ofertelor, poți utiliza site-urile de rețele sociale pentru a distribui conținut cu tematică de sezon , care lasă marca în ”mintea fiecăruia”.

Cunoaște canalul tău de social media și care dintre ele convertesc cel mai bine clienții pentru ofertele de sezon și, de asemenea, cele care primesc cele mai multe feedback-uri pozitive pentru conținut generat de utilizatori.

Un sondaj a constatat că 75% dintre utilizatori vor lua o acțiune după ce au văzut o postare a mărcii pe Instagram, în timp ce Pinterest este cu 30% mai eficient în generarea vânzărilor.

S-a constatat că publicitatea pe ambele site-uri web crește gradul de cunoaștere a mărcii. Cheia pentru un pin Pinterest solid sau Instagram este de a crea imagini captivante care separă produsele tale de concurență.

De asemenea, poți utiliza site-urile de social media pentru a crea videoclipuri personalizate care să prezinte avantajele produsului tău. Caracterizează conținutul generat de utilizatori, care îi arăta pe aceștia folosind produsele tale și creează recompense pentru implicare sau. De exemplu, poți include fraza “Răspundeți la această postare pentru o șansă de a câștiga un produs nou …” pentru o implicare sporită a utilizatorului.

8. Promovare pe mai multe canale:

Toate strategiile de mai susn sunt în van dacă nu reușești să mobilizezi platforme alternative pentru comercializarea produselor tale.

Cel mai important, este important să ne uităm spre anul trecut pentru a înțelege importanța optimizării mobile. Potrivit Adobe Digital Insights, în timp ce 64% din achizițiile online de Vinerea Neargă au venit de pe desktop, majoritatea vizitelor la nivel local (55%) au rezultat din platforme mobile. Acest lucru consolidează importanța optimizării zonelor slabe pentru cuvintele cheie relevante care vor conduce utilizatorii mobili în conversii.

Ia în considerare utilizarea PAL pentru anunțurile tale dacă direcționezi către dispozitive mobile și crează o copie optimizată a paginii pentru o mai ușoară navigare de pe ecranul mobil.

În cele din urmă, un canal pe care îl poți lua în considerare în acest an este marketingul prin poșta electronică (e-mail). Marketing-ul prin e-mail prezintă o rentabilitate a investiției mai mare decât orice alt canal de marketing și te poate ajuta, de asemenea, să compilați listele de public pe care te vei axa în aceste perioade de oferte.

9. Creștere cu ajutorul publicității plătite:

O modalitate de conduce clienții către produsele tale și către paginile de destinație este prin publicitatea plătită. Recomand să difuzezi campaniile de publicitate cu o sătămână înaint de sezon pentru a putea afișa anunțuri persoanelor care au vizitat deja pagina ta, dar au decis mai întâi să facă mai multe cercetări. Acest lucru va păstra, de asemenea, marca proaspătă în mintea lor.

Indiferent dacă rulezi anunțuri de tip carusel sau anunțuri bannere peste site-uri sociale, cel mai important aspect pe care trebuie să-l ai în vedere sunt imaginile și titlurile. Subliniază valoarea produsului în titlu și crează o imagine convingătoare care se va separa de fotografiile de obișnuite pe care alte mărci le vor folosi.

Ia în considerare utilizarea tehnologiei de cartografiere a clienților și a analizei avansate a publicului, astfel încât să poți viza utilizatorii cei mai potriviți pentru anunțurile tale.

10. Nu uita de legături:

Legăturile cu publicațiile relevante sunt de o importanță capitală, deoarece accentul nu ar trebui să se bazeze pe creșterea autorității la fel de mult precum ar trebui să fie în ceea ce privește capturarea potențialului și creșterea vizitelor organice.

Construirea de legături (vezi articolul ce se referă mai pe larg la acest subiect) se bazează, de asemenea, pe construirea de relații cu alți bloggeri și publicații comerciale din industria ta.

Toate aceste tehnici sunt folosite la Oblyo, și nu numai, pentru a crește afacerea ta. Aceste evenimente marchează doar începutul sezonului de cumpărături nu sfârșitul; continuă să desfășori campanii până la sfârșitul Crăciunului.

Ești gata pentru niște victorii ușoare în acest sezon de vânzări de sărbători? Nu ezita să ne contactezi.

Call Now Button