fbpx

Cinci (5) lucruri de care orice strategie SEO are nevoie.

Oblyo Digital Agency noiembrie 26, 2017

În această industrie, petrecem foarte mult timp schimbând strategii de SEO între noi pentru un beneficiu reciproc.

Este ceva aproape unic, nu se poate vorbi de lucrul acesta în orice industrie.

Dar este și o parte mai puțin plăcută, din păcate, investim din ce în ce mai puțin timp vorbind despre cum să dezvoltăm propriile noastre startegii de SEO.

În timp ce fiecare strategie SEO este- și ar trebui să fie, diferită, există o strategie de bază pentru dezvoltarea strategiilor.

Hai să îți arăt cinci lucruri de care are nevoie orice stratgie de SEO:

1. Să ai o hartă vizuală (un plan în minte):

Este locul de unde să începi pentru a-ți construi startegia de la începuturi. Harta este pur și simplu o serie de categorii ramnificate, care se extind dintr-un punct central, trecând de la cetegorii mai generale la categorii mai specifice, ideile devenind mai ramnificate.

Nu este o vizualizare a strategiei tale finale. Harta nu este pentru a te ajuta să prezinți planul, este pentru a te ajuta să te gândești la el. Este un instrument care te ajută să îți imaginezi strategia într-un mod care ușurează combinarea ideilor, ajutându-te să vezi cum se potrivesc împreună în ansamblu. Te ajută să îți mai ia din grijile pe care o impune strategia, astfel încât să te poți concentra pe idei și brainstorming.

Poți folosi un program ca ”Mind Meister” https://www.mindmeister.com/ , sau poți să îți notezi ideile pe măsură ce vin vizual.

Beneficiul unei astfel de hărți este acela că te ajută să gândești într-un mod neliniar.

Folosind o hartă în minte îți permite să vezi întregul plan, într-o structură care seamănă cu modul în care funcționează creierul uman, recomand să folosești o astfel de ideea în timp ce dezvolți strategia ta de SEO.

2.Reprezentare vizuală:

Odată ce strategia ta devine mai concrentă, vei avea nevoie de ceva care să pătrundă mai mult în profunzime decât se poate realiza cu ”harta” de la punctul 1.

Reține ce este o strategie: un plan.

Înseamnă că ai niște obiective, sarcini specifice acestor obiective, unele sarcini care au prioritate, sarcini care trebuiesc revizuite și perfecționate și lucruri secundare care vor deveni mai numeroase și mai clare cu timpul.

Trebuie să poți prezenta toate acestea rapid și cât mai ușor clientului, cât și echipei tale, trebuie să faci lucrul acesta într-un mod cât mai simplu pentru ca toate părțile să înțeleagă.

Poți utiliza ”Google Sheets, Trello, Workzone, Basecamp sau orice dorești. Programul nu este la fel de important ca metoda ta pentru utilizarea acestuia.

Trebuie să fie clar pentru toată lumea cum să citească planul și să facă schimbări dacă este necesar. De asemenea, trebuie să fie clar:

• Ce sarcină îi este atribuită fiecăruia.

• Ce sarcini primează.

• Care sunt sarcinile recurente, planificate, în curs de desfășurare, sau finalizate.

3.Înțelegerea companiei:

Indiferent dacă ești o companie mică (SEO local) sau una care se ocupă cu SEO extern, trebuie să înțelegi compania pentru a face o strategie SEO de succes. Trebuie să cunoști punctele forte pe care le poți folosi pentru a obține cea mai mare valoare SEO, ce tactici vor funcționa cel mai bine pentru identitatea mărcii și ce stă în calea scucesului tău.

La Oblyo Digital Agency te ajutăm, printre altele, cu cei mai importanți factori de care trebuie să ții cont pe măsură ce îți dezvolți startegia. Iată câțiva:

Care este acel ceva unic pentru care produsul se vinde?

Ne putem referi la mai multe produse sau la unul singur, dar, indiferent de caz, trebuie să știm ce anume face compania noastră unică pentru ca orice strategie să funcționeze. Acest lucru va avea un impact puternic asupra tipului de public pe care vom dori să îl cultivăm, a cuvintelor cheie pe care le vorm urmări și multe altele.

Care este viziunea companiei?

Trebuie să mergem mai adânc ca să știm în ce industrie suntem și că vrem să fim profitabili, dacă vrem să generăm valuri care afectează vizibilitatea în motoarele de căutare. Caută idei în viziunea ta care îți vor îndruma obiectivele startegice și măsurătorile.

În ce se lovește compania ta de nu merge? (de ce suferă?)

Acesta este unul din acele lucruri care ar putea părea că îl poți evita din timp, dar va exista mereu și va afecta atrategia SEO (sau departamenul, sau un parteneriat) dacă nu este anihilat. Încelege ce trebuie să vadă compania și nu se poate pune în aplicare înainte de a te angaja într-o startegie.

4.Înțelegerea publicului:

Trebuie să știi cine este publicul tău și lucrul acesta înseamnă mai mult decât ce cuvinte cheie caută.

Iată câteva lucruri la care trebuie să te gândești, fie vorbind cu clientul, analizând publicul, căutând pe interenet câteva locuri unde se adună publicul și multe altele:

Cum este acceptat marketing-ul, cum sunt văzute vânzările?

Dacă ai consumat conținut în industria de ”auto-ajutor” (self-help), s-ar putea să fi observat cum anumiți ”guru” care stau într-o poziție confortabilă în industrie sunt dispuși să își îmbunătățească publicul, chiar și să-și petreacă o parte importantă dintr-o prezentare plătită pentru publicitatea unor alte produse de ale lor. Dacă ai încercat să faci legături pe Reddit cu alte produse de ale tale știi că că publicul de acolo este hipersensibil la orice fel de promovare. Acesta este un lucru pe care trebuie să îl cunoști foarte bine pe măsură ce dezvolți startegia.

Care este nivelul lor de cunoaștere?

Vorbești cu oameni care știu totul despre ceea ce îi interesează și vor râde de cineva care încearcă să împartă materialul pentru începători? Vorbești cu oameni care sunt familiarizați cu jargoanele din industrie (301, adwords, algorithm (algo), astroturfing, authority site, B2B, B2C, back link, black hat, bounce rate, Cost Per Click.

Cât de conectați sunt cu industria SEO?

Este publicul tău consumator (B2C- afacere către consumatori) sau de afaceri (B2B- afacere pentru afaceri)? Vor fi acești oameni familiarizați cu industria ta, sau vor fi pe din afară? Sunt interesați să înțeleagă mai multe despre cum merge industria, sau sund doar interesați de modul cum produsele tale le pot aduce un beneficiu? La Oblyo Digital Agency te ajutăm să răspunzi la aceste întrebări, cât și la multe altele.

5.Ai obiective precise:

Pentru ca un obiectiv să fie util, trebuie să fie precis și, pentru a fi precis, trebuie să ne concentrăm mai mult pe lucrurile care funcționează și pe modul în care se potrivesc împreună, decât pe o anumită sumă de bani.

Trebuie să fim conștienți atunci când alegem matricile și indicatorii noștri cheie.

Da, normal că îți dorești ca veniturile tale să crească mai repede decât costrurile, și da, poate să fie utilă stabilirea unui obiectiv financiar. Trebuie să stabilim obiectice care să aibă un termen de timp.

O strategie vizează atingerea unor obiective care au un impact specific asupra companiei, direcția și viitorul ei, precum și modul în care afacerea în sine funcționează. Acesta înseamnă că matricile ar trebui să reflecte ce se întâmplă cu piesele care funcționează. Ar putea însemna șegături (links) și autoritate, clasamente sau trafic organic de căutare.

Ideea este că toată lumea ar trebui să cadă de acord asupra a ceea ce înseamnă măsurătorile, si de ce.

Cred cu tărie în valoarea obiectivelor orientate spre sarcini asupra obiectivelor KPI (Key Performance Indicator). Acest lucru se datorează faptului că, în special atunci când vine vorba de marketing-ul de intare (inbound) și SEO, impactul nostru asupra indicatorilor de performanță este indirect. Din acest motiv, cred în stabilirea unor obiective pentru proiecte, care să se ridice la nivelul acelor obiective, apoi măsurând impactul avut și ajustând strategia ca urmarea a acestor factori.

Aceasta este o abordare care conduce spre cunoaștere și la o optimizare reală, spre deosebire de găsirea unor modalități de a manipula KPI-urile în timp ce se pierde din vedere impactul pe termen lung.

Concluzie:

Orice startegie SEO poate beneficia de aceste cinci elemente. Constuiește-le în afacerea ta și fă-le parte din modul în care faci afaceri.

Call Now Button