fbpx

Desktop-ul nu este mort: De ce nu totul în SEO se axează pe dispozitivele mobile.

Oblyo Digital Agency octombrie 17, 2017

Dispozitivele mobile (smarthphone-uri, tablete..etc) au devenit punctul central pentru multe strategii de SEO, și este și ușor de văzut de ce este așa.

La urma urmei, Google a anunțat că indexul său de site-uri web ia în calcul zona mobilă prima. Este un indicator foarte clar privind poziția dispozitivelor mobile ca tipuri de dispozitive care ocupă primul loc în 2017.

SEO pentru zona mobilă necesită o abordare diferită față de optimizarea SEO pentru desktop. Cele două sunt complementare, dar există factori unici pentru SEO mobil care îl fac diferit.

Mulți specialiști în marketing sunt de părere că firmele ar trebui să adopte o mentalitate de tipul ”dispozitivele mobile pe primul loc”.

Cu toate acestea, trebuie să facem investigații suplimentare să vedem dacă ”zona mobilă pe primul loc” trebuie văzut ca ceva mai mult decât o frază care să atragă.

Sigur că majoritatea căutărilor prin Google provin acum de pe dispozitivele mobile, dar este suficient să mergem pe mâna ”smartphone-ul primează” de fiecare dată când stabilim o strategie SEO?

Firmele trebuie să țină cont de următoarele lucruri înainte de a pune accent pe folosirea tacticilor doar pentru mobile:

    • Publicul meu folosește dispozitive mobile pentru cercetare, cumpărare sau ambele?

    • Oamenii folosesc dispozitive mobile doar în anumite momente ale zilei?

    • Strategia mea ține cont de natura complementară a dispozitivelor mobile și desktop?

    • Ce rol joacă SEO-ul mobil în comparație cu alte canale, cum ar fi rețelele de socializare și căutarea plătită?

    • Având în vedere cele de mai sus, petrec destul timp construind o experiență optimă pentru utiilizatorii de desktop?

Din fericire, există numeroase resurse cantitative și calitative care să te ajute să răspunzi la întrebările de mai sus.

Cu toate că desktop-ul stagnează, este încă imens:

Dacă este să privim lucrurile per ansamblu, este adevărat că piața mobilă devine din ce în ce mai mare. Dar, în acelaș timp, toate piețele devin din ce în ce mai mari.

Pur și simplu, petrecem tot mai mult timp pe internet. Dacă urmărim un grafic, constatăm faptul că petrecem mai mult timp pe dispozitivele mobile decât pe desktop. Dacă ne uităm atnet, vedem că timpul petrecut pe desktop și pe mobile în 2008 este cam același și în 2016, cu unele fluctuații minore. Sigur că trebuie să ținem cont de consumatorii și de dispozitivele pe care le folosesc aceștia. Acesta este doar un punct de plecare.

Trebuie să vedem exact cum își petrec consumatorii timpul (pe ce dispozitive). Acestea pot fi împărțite pe zone ca: demografic, pe industrii, pe ore, care vor arătaarăta trendul.


În cadrul acestui articol, vom încerca să ilustrăm modul în care o astfel de analiză poate dezvălui importanța ascunsă a desktop-ului.

Cum folosesc utilizatorii desktop-ul?

Așa cum am arătat mai sus, dispozitivele mobile sunt în creștere, iar desktop-ul este relativ constant. Trebuie să vedem cum sunt utilizatorii care folosesc desktop-ul.


O analiză a statisticilor realizată de Similarweb a relevat faptul că la 39 de miliarde de secunde petrecute online, vizitatorii de pe dispozitivele desktop petrec 1,9 ori mai mult pe un site decât utilizatorii din mediul mobil. Într-un fel are sens, experiența mobilă este una mai puțin focalizată, ceea ce are implicații asupra startegiei SEO. Pe mobile nu vrei să petreci mult timp analizând produsul așa cum îl analizezi când folosești desktop-ul. Trebuie să decizi care pagini vor fi personalizate pentru mobil, deoarece acestea vor veni cu considerații UX diferite. De asemenea, trebuie să ținem cont de faptul că un consumator desktop are o atenție sporită, iar acest lucru poate fi folosit în avantajul tău pentru a furniza conținut care să corespundă acestei cerințe.
În plus, statisticile au arătat că numărul mediu de pagini vizualizate pe sesiune este semnificativ mai mare pe desktop decât pe cel mobil.

Așa că, putem începe prin a înțelege diferențele dintre utilizatorii de desktop și cei de mobile. Este și ceva psihologic, consumatorul fiind diferit în funcție de tipul de dispozitiv utilizat (chiar dacă le folosește pe amândouă).

O abordare de tipul ”toți în aceași barcă” s-ar putea să nu funcționeze cum te aștepți. Merită să intrăm în detalii pentru a încerca să înțelegem utilizatorii de desktop.

Un instrument potrivit și util care utilizează date date din sondaje pentru a înțelege modul în care oamenii utilizează internetul în întreaga lume este https://www.consumerbarometer.com/en/- Consumer Barometer (Barometrul pentru consumatori). Atunci când combini datele cu datele de analiză ale campaniei tale, lucrul acesta ajută la realizarea unei imagini a comportamentului consumatorilor din diferite industrii.

Dacă începem cu o segmentare simplă a datelor pe țări, putem vedea care dispozitive sunt de obicei utilizate pentru a cerceta un produs în România:

    • foarte mulți utilizatori folosesc smartphone-ul pentru cercetare, dar mulți încă mai folosesc desktop-ul. De fapt, există o suprapunere semnificativă între cele două. Dacă știm că utilizatorii folosesc ambele dispozitive, trebuie să cunoaștem rolul pe care îl are fiecare platformă.

Un studiu Google privind tendințele de căutare din industria vacanțelor pentru anul 2016 ne poate ajuta să ne concentrăm asupra unei zone de interes. Google a luat cinci orașe care au crescut în mod semnificativ în popularitate și a evaluat importanța atât a pieței mobile cât și a desktop-ului, în timp ce consumatorii au căutat, au rezervat și apoi au plecat în vacanțe. Aria mobilă are o cotă mai mare, aceasta crește în weekend. Cu toate acestea, Google a constatat că rezervările (în marea lor majoritate) au fost făcute de pe desktop. Dar, după ce au rezervat totul, utilizatorii revin la dispozitivele mobile.

Dispozitivele mobile deshid noi oportunități, pe lângă cele oferite deja de desktop. Se adaugă la experiența desktop, nu o înlocuiește. Dacă ne uităm la indexul site-ul EMAG pentru 2016 vedem că 53% din vizite au venit din zona mobilă, dar doar 30 % au fost comenzi, restul venind din zona desktop. Lucrulacesta ne arată că utilizatorii sunt din ce în ce mai apropiați de dispozitivele mobile. În plus, din ce în ce mai multe firme oferă o experiență optimizată pentru dispozitivele mobile. Dar, cu toate acestea, comportamentele privind tranzacțiile nu s-au schimbat, oamenii preferă siguranța desktop-ului.

În ceea ce privește finanțele, desktop-ul este platforma favorită.

Clienții noștri petrec mai mult timp decât oricând online; ar trebui, de asemenea, să petrecem mai mult timp elaborând o strategie digitală care să corespundă preferințelor lor.

7 lucruri cheie:

  • desktop-ul nu este mort, ba este chiar foarte viu. Dispozitivele mobile îndeplinesc nevoi specifice, dar ele completează utilizările de bază ale desktop-ului.

  • Ține cont de scopul fiecărei pagini de pe site-ul tău. Utilizatorii desktop au o atenție sporită mai lungă.

  • Desktop-ul este încă foarte important pentru tranzacții, în timp ce dispozitivele mobile au importanța lor în faza de cercetare și post-cumpărare.

  • Utilizează platforma de analiză pentru a înțelege utilizatorii site-ului tău. Segmentează pentru fiecare tip de dispozitiv.

  • Fă o strategie care să se potrivească cu publicul țintă. Conținutul pe care îl creezi pentru fiecare dispozitiv ar trebui să corespundă unei nevoi specifice și unui profil psihologic specific.

  • Îmbunătățirile, cum ar fi trecerea la HTTP / 2, sunt esențiale, acest lucru este benefic atât pentru experiențele mobile, cât și pentru cele desktop.

  • Este logic să pui ”dispozitivele mobile pe primul loc”, atât timp cât lucrul acesta nu afectează partea de desktop.

Tu ce dispozitive folosesti pentru afacerea ta? Pe care te axezi? Ce dispozitiv folosești acum, când citești acest articol?

La Oblyo Digital Agency te ajutăm să optimizezi seo website-ul tau în funcție de utilizatorii.

Call Now Button