Cum clasifică Google paginile web ca fiind de ”calitate slabă”.
Ca profesioniști în SEO, ne interesează cum să realizăm cele mai bune site-uri web, conținut de calitate și să oferim cea mai bună valoare. Deși toate acestea sunt lucruri importante, este important, de asemenea, să recunoaștem lucrurile negative pe care Google le caută.
Actualizările Google pentru calitate apar lunar, după evenimentul Fed din Martie 2017 problemele legate de calitatea site-urilor web sunt mult mai atent analizate.
Secțiunea 7 din Ghidul Google privind calitatea paginilor sfătuiește echipa de evaluare cu privire la modul de identificare a paginilor cu conținut de slabă calitate de pe internet, obiectivul fiind un conținut de calitate și util pentru utilizatori.
Link-uri structurale excesive și artificiale.
Din 2012 Google vorbește despre criteriile privind calitatea scăzută a site-urilor, când a adus în discuție, și a obținut un brevet legat de acest lucru, site-urile web care repetă trimiterile interne (internal links) în bara laterală și la subsolul paginii.
Aceasta a fost o tehnică SEO destul de folosită, dar a devenit o formă artificială de manipulare a SERP-ului.
În timp ce există unele semnale că un site web nu este de încredere, paote a fost atacat de hackeri sau este plin de comentarii spam și de pagini spam, există și alți factori mai puțin evidenți pe care Google le consideră că reprezintă indicii că site-urile sunt de slabă calitate.
Phantom 2
Un aspect interesant este acela că brevetul a fost inițial depus în iunie 2012, dar a fost publicat în forma sa actuală în aprilie 2015.
Către sfârșitul lunii aprilie 2015, am început să vedem o modificare a algoritmului Google, care în mai 2015 a fost denumită ”actualizarea Phantom 2”. Deși speculațiile conform cărora Phantom 2 a ținut cont de noua listă de criterii de calitate scăzută, multe site-uri web cu conținut de calitate scăzută au înregistrat o scădere de 10% a traficului organic de căutare.
Supra-monetizarea conținutului.
Google consideră că o pagină web este înșelătoare dacă este concepută pentru a duce în eroare utilizatorii, motoarele de căutare sau ambele. Dacă se consideră că așa este, Google înregistrează aceste pagini ca având conținut de slabă calitate.
Una dintre principalele noutăți din actualizarea Fred (și actualizările ulterioare ale calității algoritmului) este impactul asupra performanței căutării pentru paginile web care conțin link-uri supra-monetizate excesive și anunțuri plătite.
Pentru o serie de interogări, prima pagină a Google a devenit mai puțin despre poziția 1 la 10, dar mai mult o compilație de rezultate care corespund cel mai bine unui număr comun de căutari.
Anunțuri și link-uri de afiliere.
Site-urile care deghizează anunțurile ca fiind principalul conținut al site-ului web (de exemplu, anunțurile intercalate în ecranele de anunțuri principale de conținut sau de reclame pop-up, reclame ce ocupă toată pagina).
În decembrie 2016, unul dintre analiștii Google privind calitatea căutării, Nathan Johns, a postat pe Twitter că site-urile de știri care includ legături afiliate (cum ar fi Taboola și Outbrain) ar trebui să se gândească de două ori înainte de a publica știrea.
Google dorește ca pagina principală a paginii să fie formată din conținutul său principal – utilizatorii nu ar trebui să vadă întâi legăturile afiliate și anunțurile, ca mai apoi să citească și conținutul de pe pagină).
O altă problemă cu legături de afiliere, cum ar fi Taboola și Outbrain, este aceea de a se potrivi cu pagina (în majoritatea cazurilor). Acest lucru le face să pară că aparțin paginii și acest lucru le oferă un element de încredere care le permite utilizatorilor să facă click pe ele (acesta este și planul), dar acest lucru nu este deloc privit bine de Google și afectează evaluarea calității paginii.
Factorii de încredere în comerțul electronic.
O altă problemă este lipsa de atenție la detalii a paginilor privind comerțul electronic (politica de returnare, informații privind livrarea, termeni și condiții).
În manualul privind calitatea căutării, Google descrie principiul ”Banii sau viața” și analizează calitatea și autenticitatea acestui conținut
Pagini de tranzacții financiare.
Acestea sunt uneori confundate ca fiind doar ”efectuează plata” și etapele ulterioare de pe site, dar orice pagină care permite unui utilizator să “cumpere” sau să adauge un produs în ”coșul său”, de asemenea, se încadrează în această categorie. Aceste pagini trebuie să facă trimiteri și la paginile pentru comerțul electronic (rambursarea produselor, termeni și condiții, livrarea…etc).
Există o mulțime de pagini care sunt duplicate de pe alte site-uri sau sunt generate automat prin intermediul unor instrumente software online.
Pagini de informații finaciare.
Dacă ai conținut de pe site-ul tău care oferă utilizatorului orice formă de consiliere sau îndrumare referitoare la finanțele sale, finanțarea achizițiilor de produse pe site-ul tău. sau în legătură cu asigurarea produselor sau serviciilor – conținutul și informațiile furnizate trebuie să fie de cea mai bună calitate.
Este important să înțelegi relația dintre cuvintele cheie și conținut. Zilele când fiecare pagină în parte era realizată ca să fie clasată în funcție de cuvinte cheie individuale- care duc la o mulțime de pagini slăbuțe, de calitate scăzută- sunt istorie.
Pagina trebuie să ofere o valoare reală utilizatorului atunci când caută ceva. Practica de a crea conținut de calitate scăzută (doar pentru a atrage utilizatorul prin alte forme- se face trimitere la altceva, reclamele ocupă tot spațiul din pagină…etc- dăunează ecosistemului de domeniu în ansamblul său și reduce propunerea sa de valoare.
Concluzie:
Se pot scrie foarte multe despre cum să pui bazele unui SEO de claitate. O parte importană este să te axezi pe ”igienizarea” paginii (fără trimiteri artificiale, supra-reclame…etc) care să facă pagină să ajute utilizatorul, nu doar să faci ca utilizatorul să acceseze pagina pentru ca tu să câștigi bani din rata de click (fără să oferi valoare).