Hai să vedem cum se face o campanie de căutare Google Adwords (Google Adwords Search).
O să ne referim la cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont antunci când vrei să ai anunțul potrivit pentru publicul tău țintă. Camapaniile de căutare Google Adwords reprezintă modalitățile cele mai eficiente. De ce spun lucrul acesta, dacă anunțul tău este relevant, cu atât cresc șansele ca afacerea ta să crească în performanță și în vânzări.
La oblyo.ro te ajutăm să construiești o campanie de căutare care să aducă cele mai bune rezultate firmei tale. Iată câteva dintre aceste lucruri:
Înainte de toate, trebuie să înțelegi cum funcționează Adwords Search (o să scriu denumirea în engleză, pentru că așa este mai ușor de înțeles): – Google AdWords este un sistem de publicitate Google în care cei care au o afacere plătesc pentru anumite cuvinte cheie (care să aducă clienți în aria lor de vânzare) pentru ca anunțurile în care cineva caută ceva specific să apară în rezultatele motorului de căutare. Din moment ce aceste anunțuri sunt plătite, Google face bani din căutare. Pe site-ul ”Google” apare: ”Cu ajutorul programului AdWords, veți afla câte persoane vă văd anunțurile, vă accesează site-ul sau vă apelează compania. În cazul în care compania este specializată, puteți chiar să vizați anumite tipuri de persoane. După ce descoperiți care sunt elementele eficiente și care sunt cele mai puțin eficiente, puteți să ajustați anunțurile și să testați modificările, pentru a afla dacă dau rezultate mai bune. Ajustați-vă bugetul oricând doriți. În plus, întrucât nu există niciun contract, puteți încheia oricând campania, fără taxe de anulare.”
Când un potențial client căută un termen relevant care se regăsește în cuvintele tale cheie folosite în campania Search, anunțul tău o să apară deasupra sau lângă rezultatele organice din motorul de căutare sau de pe alte site-uri din rețeaua Google. Hai să dăm un exemplu, un client se uită după ”cursuri de dans” la/ pe Google, îi vor fi afișate anunțurile relevate și în funcție de localizarea persoanei care caută (”cursuri de dans pentru adulți”, ”școală de dans”, ”cursuri de salsa și tango” și multe altele).
Campania de Search are ca scop să înfluențeze publicul să ia o decizie (de exemplu să apese pe link-ul care duce căre site, să descarce un program, să sune..etc), ce este mai interesant este că plata nu se face atunci când este afișat ci când este accesat anunțul ”Adwords Search” (și a ajuns pe site).
Trebuie să ții cont că publicul țintă caută produsul sau servicul dintr-un domeniu începând căutările cu ajutorul motorului de căutare Google, de aceea trebuie să folosești campanii Search pentru ca anunțurile tale să ajungă la persoanele țintă.
Făurirea unei campanii de Search:
Campania conține cuvinte cheie și câteva anunțuri. Trebuie să folosești harta site-ului tău și modul în care este așezată informația. Pentru un magazin online, poți pune grupa informația pe categorii, pagini care să aibă filtre de căutare, care să aducă potențialii clienți cărora li se adresează produsul. Elementul de bază într-o campanie AdWords este format din cuvintele cheie.
În principiu, alegi câteva cuvinte cheie pe care o persoană interesată le-ar putea utiliza pe Google, apoi creezi un anunț care va apărea pe SERP pe baza acelor cuvinte cheie. Sigur, nu vei fi singura firmă care dorește să difuzeze anunțuri persoanelor are folossc acești termeni cheie. Companiile rivale pot licita pentru același termen de căutare. Dacă vrei ca anunțul tău să fie vizibil, trebuie să licitezi o sumă mai mare către Google pentru anunțuri și cât ești dispus să plătești de fiecare dată Google AdWords când o persoană face click pe anunțul tău. Cu cât plătești mai mult, cu atât anunțul este mai sus.
Cu toate acestea, Google, atunci când pune un anunț cât mai sus, ia în calcul și ”scorul de calitate”, cât de relevant și cât conținut de calitate are site-ul tău. Așa că, hai să vedem că să faci mai departe.
Setarea campaniei de Adwords Search:
De aici vei pleca în creerea elementelor centrale din campanie ca să îți atingi obiectivele propuse. Trebuie să conștientizezi cât ești dispus să investești lunar/ zilnic, ce obiectiv are campania ( să atragă trafic mai mult, mai multe răspunsuri pentru potențialii clineți..etc). Pe lângă faptul că setarea campaniei înseamnă performanța ei (dacă o faci bine), dar trebuie să înțelegi și obiceiurile și interesele clienților țintă ( nu ezita să apelezi la specialiștii SEO de la oblyo.ro pentru a-ți face un plan legat de ce poți face cu afacerea ta ca să aibă și mai mult succes).
Înțelege publicul țintă și optimizează campania ținând cont de publicul dorit, alegând localizarea, dispozitivele folosite, limba și cum să licitezi pentru cu Google pentru a-i atrage.
Pentru început, optează pentru o strategie automată, după ce aduni date, atunci poți să treci la o strategie în care să ai un control mult mai mare asupra campaniei: o strategie prin care să arăți cât ești dispus să plătești maximum pentru o conversie, analizând procentul de reîntoarcere a investiției (ROI).
Alegerea cuvintelor cheie:
Alegerea cuvintelro cheie este printre cele mai importante etape ale campaniei, alegerea corectă a cuvintelor are un rol important în ceea ce privesc costurile și succesul campaniei. Poiți să folosești instrumentul oferit de Google https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/ (planificatorul de cuvinte cheie)- cu ajutorul căruia găsești cele mai căutate cuvinte pe diferite subiecte, costuri, cât și nivelul competitiv. Cea mai valoroasă este folosirea cuvintelor cheie cu costuri mai mari, deoarece, în acest caz și concurența licitează pentru acele cuvinte cheie, afacerea ta fiind mai dezvotată pe verticală.
Când anunțul tău corespunde cuvintelor cheie, afacerea este profitabilă, există relevanță, în caz contrar este nevoie să îmbunătățești expunerea. Aceasta se poate face fie prin mutarea cuvintelor dintr-un grup în altul sau prin modificarea anunțurilor, este necesar să ții seama de scorul de calitate care determină performanța anunțului – format din cât de relevant este anunțul, rata de click și pagina site-ului tău.
Cum se potrivesc cuvintele cheie folosite:
Trebuie să ții cont de tipul de cuvânt cheie dorit (Keywords Match Type) când țintești unde vrei să ajungi cu campania. Folosind ”Potriviri exacte” (Exact match) anunțul tău o să fie afișat când o perosană caută ceva folosind exact cuintele sau expresia utilizată de tine. Pentru o paletă mai largă de cuvinte există ”Broad Match”- aria de căutări se extinde mai mult decât atunci când cineva caută ceva exact. Atunci când cineva caută o anumită frază sau mai multe variante ale acesteia avem- ”Phrase match”- fiind ideal la începutul campaniei, când vreri să înțelegi mai bine are sunt căutrile publicului țintă. O bună măsură pentru restricționarea căutărilor nedorite este adăugarea de cuvinte tip ”Negative mach”.
Cuvintele se potrivesc în funcție de cât de generale sunt cuvintele cheie, cât și de bugetul alocat. Pentru un cuvânt cheie generic, care definește o categorie de produse, funcționează mai bine niște cuvinte care se potrivesc limitativ, pentru un cuvânt cheie specific alege unul permisiv, pentru a identifica mai multe căutări făcute de potențialii clienți.
Cum să realizezi anunțurile pentru Adwords Search(pe scurt):
Aici ne referim la partea creativă, la realizarea de conținut, cum să îl scrii.
– titlul unde să apară afișat denumirea produsului sau serviciului.
– o scurtă descriere a produsului (beneficii față de concurență).
– Adresa URL să fie clară și ușor de accesat.
– Site-ul tău să fie ușor de accesat, să fie rapid, să se facă trimitere către el.
– Trebuie să detaliezi anunțul (pe scurt), să îi faci pe clienți să vină către produsul tău, de că să îl aleagă.
Nu uita să folosești cuvinte cheie în descrierea anunțului pentru relevanță și pentru rata de click. Titlul trebuie să aibă legătură strânsă cu pagina de destinație, așa rata de click poate crește. Folosește și Ad Extensions- cresc performanța campaniilor, clienții primesc mai multe opțiuni pentru a lua legătura cu afacerea oferită (număr de telefon, pot accesa alte pagini, pot localiza firma ta…etc)
Concluzii:
Ține cont de sfaturile din domeniu: conștientizează nevoile clientului potențial, scrie ceva la care să rezoneze ușor. ”Cel de-al doilea cel mai bun cuvânt este ”tu” (eu). Cel mai important cuvânt este numele clientului”.
Oferă o valoare imensă fiecărei afaceri, deoarece necesită o înțelegere completă a modului în care se fac afacerile, a clienților și a echipei interne din firmă. Profesioniștii SEO pot crește ROI-ul prin noile inițiative tehnice propuse de echipele de dezvoltare.
Căutarea organică poate fi primul contact dintre client și brand. De aici se poate ajunge la urmărirea brad-ului de către potențialii clienți pe un site de socializare sau înscrierea pentru a primi noutăți prin e-mail.
Un canal care se schimbă constant înseamnă un canal care oferă noi oportunități de succes înaintea altora. Acest flux constant de schimbare necesită o atenție constantă și o persoană care știe să crească canalul de căutare organică.
Măsurarea rezultatelor este secretul în campanii. Urmărește afișările și click-urile, rata de conversie și de abandon, urmărește unde poți îmbunătăți scorul de calitate al cuvintelor, de ce anumite anunțuri au mai mult succes. Nu te opri când investiția în Adwords devine profitabilă, continuă dezvoltarea campaniei.
Oblyo Digital Agency te ajută cu specialiștii săi care știu imediat unde trebuie lucrat mai mult la site-ul tău. Pentru orice detaliu, nu ezita să ne contactezi.
Succes!