fbpx

7 moduri prin care pierzi daca site-ul tau nu este optimizat SEO

Pentru a-si pastra prioritatea ca instrument de cautare, Google isi imbunatateste si isi intensifica in mod continuu algoritmii motorului de cautare. In acest context, optimizarea SEO devine din ce in ce mai strans aliniata cu alti factori, cum ar fi experienta utilizatorilor si valoarea continutului. 

Ce poate insemna asta pentru site-ul tau? Te poti astepta sa fii penalizat mai frecvent de catre Google, de cele mai multe ori prin scaderea traficului. De asemenea, ai putea anticipa si faptul ca vei fi penalizat de catre utilizatori, sub o alta forma, dar pentru aceleasi probleme: continut slab, design neprietenos, anunturi pe care nu le doresc sa le vada sau nu se potrivesc. 

Daca simti ca faci totul bine, dar inca nu esti in top in clasamentul pentru cautarile pe care le urmaresti, optimizarea SEO ar putea fi una dintre aceste probleme. Sa vedem, in continuare, ce pierzi daca nu iti optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare si cum poti remedia aceste probleme.

1. Site-ul nu este optimizat pentru cautarea cuvintelor cheie

Asta este: site-ul este optimizat, dar nu maximizat pentru SEO. Vrei cuvinte cheie ideale si un numar de cuvinte cheie relevante, si nu cea mai mare colectie de cuvinte cheie. Umplerea site-ului cu cuvinte cheie atrage penalizarea acestuia de catre Google. Daca nu dai atentie optimizarii pentru cuvintele cheie, neglijezi una dintre cele mai simple cai de a creste traficul in mod organic.

O modalitate prin care poti ajunge sa ai un site neoptimizat pentru cuvintele cheie se obtine atunci cand neglijezi antetul si alte texte cheie care fac parte din grafica, deoarece acestea nu sunt accesate cu crawlere, asa cum este textul. In afara de aceasta, ar putea fi o problema pura de copywriting si un semn clar ca ai nevoie de un copywriter nou. Optimizarea cuvintelor cheie ar trebui sa fie un standard si nu o optiune.

2. Site-ul nu este accesibil spiderilor Google

Ori de cate ori citesti un articol optimizat SEO, verbele “crawl” si “spider” si (uneori) “index” sunt interschimbabile. Google trimite ceea ce este efectiv cunoscut sub numele de “spider” pentru a “accesa cu crawlere” site-ul web, mergand de la link catre pagina web si catalogheaza sau “indexeaza” ceea ce gaseste. Atunci cand Google nu poate accesa site-ul, acesta coboara in clasamentele de cautare. 

Google utilizeaza datele raportate de spideri pentru a clasifica paginile in cautare. Daca site-ul nu este accesat cu crawlere, inseamna ca rangul de cautare nu se actualizeaza. In plus, neaccesarea cu crawlere contribuie la un rang de cautare slab, deoarece Google considera ca nu iti actualizezi site-ul foarte des.

3. Ursii Pand iti devoreaza continutul

Ursii Panda sunt inofensive in salbaticie. Online, sunt de temut. Un site poate pierde foarte mult din traficul organic de fiecare data cand Google isi actualizeaza algoritmii Panda. Daca site-ul este prost scris, prea scurt, neinformativ sau are continut duplicat, Panda il va face bucati. Acest lucru afecteaza nu doar paginile de calitate scazuta, ci intregul site.

Nu vei fi notificat despre sanctiuni algoritmice efectuate de Google. Dar, daca traficul la nivel de site scade, in momentul in care este anuntata o actualizare Panda, Panda ar putea fi motivul.

4. Link-urile site-lui atrag pinguinii 

Google are un obicei de a numi algoritmii motorului de cautare, care ameninta procentaje mari de trafic, dupa animale dragalase. Daca Panda vaneaza continut slab, Penguin ataca profilele de link-uri nefiresti, artificiale. 

Calitatea link-urilor necorespunzatoare sau varfurile de crestere brusca in adaugarea de link-uri intr-un site, urmata este o acutizare brusca, va atrage atentia lui Penguin si va duce la sanctiuni. De asemenea, acelasi lucru se poate intampa daca sunt prea multe link-uri din aceeasi sursa.

Cunoasterea calitatii link-urilor care trimit catre spre site-ul tau, ca parte a procesului de optimizare SEO, a devenit chiar mai importanta ca inainte.

Link-urile sunt inca utile. Relevanta si calitatea acestora contribuie la autoritatea de domeniu, dupa cum a spus Matt Cutts, “(Link-urile) sunt cel mai bun mod de a descoperi cat de relevant sau de important este cineva.”

Ca si in cazul Panda, nu vei primi un e-mail de la Google. In schimb, vei obtine un trafic mult mai mic. Pinguinul atinge anumite pagini. Daca traficul catre anumite pagini scade brusc cu mai mult de jumatate, probabil ca este vorba despre Penguin.

5. Experienta utilizatorului este greoaie

Top Heavy este un alt algoritm Google care vizeaza anumite configuratii ale site-urilor web. Google si-a mutat atentia in depistarea site-urilor web care ofera o experienta slaba utilizatorilor, precum si a celor care contin mesaje tip spam sau link-uri black-hat. 

Algoritmul Top Heavy vizeaza site-urile care isi pastreaza continutul sub o gama imensa de bannere, anunturi si alte materiale care nu sunt orientate spre ceea ce cauta utilizatorii. Daca site-ul tau solicita utilizatorilor sa deruleze pagina pentru a trece de reclame sau daca nu are prea mult continut, Google considera ca “aceasta nu este o experienta foarte buna pentru utilizatori” si va penaliza site-ul. 

Iata o alta consecinta a unui site care nu este optimizat SEO.

6. Esti imobil

Google obtine jumatate din trafic, precum si jumatate din numarul de vizionari de pe YouTube, de pe telefonul mobil. Daca site-ul tau nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, atunci nu sta bine nici pentru Google. Oamenii doresc site-uri mobile si este in interesul tau ca site-ul tau sa fie prietenos pentru dispozitivele mobile. Aici nu este vorba doar despre penalitatile algoritmilor Google, ci si despre modul in care un site reflecta experienta utilizatorilor in rezultatele cautarii. 

Pentru a vedea daca ai fost penalizat pentru performante mobile slabe, poti utiliza instrumentul de testare pentru utilizare prietenoasa pentru dispozitivele mobile (Mobile Friendly Test). Cu toate acestea, ar trebui sa stii deja daca site-ul tau este prietenos sau nu cu dispozitivele mobile. Daca nu este, cu siguranta vei pierde utilizatorii si potentialii clienti atunci cand site-ul se incarca incet, arata rau si nu functioneaza optimizat pe dispozitivele mobile.

7. Compania Google nu te place

Calitatea slaba si continutul restrans nu numai ca respinge utilizatorii si atrage Panda. De asemenea, atrage atentia personalului Google care iti va penaliza manual. Continutul slab este definit ca fiind:

– continut repetitiv, care ofera o valoare mica pentru utilizatori

– continut creat artificial

– articole de tip guest-blog de calitate redusa

– articole preluate de pe alte site-uri (scraped articole)

Si, aici, Google a definit exemple de situatii in care considera continutul site-lui tau a fi preluat (furat) de altii. De cele mai multe ori, aceasta se intampla cand preiei continut de la site-uri cu reputatie, presupunand ca prin cresterea volumului de pagini in acest mod, indiferent de relevanta sau unicitatea acelui continut, aceasta este o strategie buna pe termen lung.

Continutul complet restrans, chiar si din surse de cea mai buna calitate, poate sa nu ofere utilizatorilor tai nicio valoare adaugata. De asemenea, aceasta poate constitui, o incalcare a drepturilor de autor. Merita sa aloci timp pentru a creea continut original, optimizat SEO pe cuvintele cheie relevante. Pe de o parte, eviti penalizarile de la Google, iar pe de alta parte, aceasta iti va permite sa te diferentezi de concurenta, sa faci ca vizitatorii site-lui sa revina si sa devina clientii tai, si – in acest mod – sa obtii rezultate mai bune. 

Cat de mult pierzi fara optimizare SEO?

Optimizare SEO, da sau nu? Aceasta este intrebarea!

Daca site-ul tau nu clasifica in cautarile pe care le doresti, poate ai nevoie de o revizuire a optimizarii SEO. Problema ar putea fi de la design sau de la link-uri, sau ar putea fi de la continut sau de la lipsa optimizarii pentru cuvintele cheie.

Indiferent de abordarea necesara – si poate fi mai mult decat una – cea mai buna modalitate de a obtine rezultate bune este construirea unei abordari orientate spre utilizator, cu accent pe continutul de calitate si legaturile de calitate. Fa experienta utilizatorului o prioritate. in acest fel, Google nu iti va penaliza site-ul si vei profita de avantajele unui rang superior in rezultatele cautarilor organice. si de un salt mai scazut.

Aici, la Oblyo Design Agency, iti oferim o gama larga de servicii seo, iti optimizam site-ul, te ajutam in promovare, iar acolo unde este cazul, construim totul de la zero.

[irp posts=”4880″ name=”Care sunt efectele negative ale unui website neoptimizat SEO?”]

Despre Tine

 

Verificare

 
Call Now Button