AdWords vs SEO – Care este cea mai buna alegere pentru marketing?
Adwords si SEO sunt componente principale ale marketingului prin motorul de cautare (SEM) si se numara printre cele mai valoroase instrumente pentru a fi utilizate atunci cand desfasurati campanii de marketing digital. Intre ele exista diferente si asemanari si exista situatii in care trebuie sa le folositi impreuna sau separat, in functie de obiectivele de afaceri si de marketing.
Ce este Google AdWords?
Daca sunteti nou in marketingul digital, este posibil sa fi auzit ca oamenii vorbesc despre termeni precum PPC, AdWords si CPC, oferte si campanii, fara sa stie intotdeauna ce inseamna aceste cuvinte. Nu va faceti griji, scopul acestui articol este de a clarifica lucrurile. Sa incepem.
Google Adwords este o platforma de publicitate detinuta de Google. Agentiile de publicitate pot utiliza aceasta platforma pentru a pozitiona anunturile in paginile Google cu rezultatele cautarii, in produsele Google (YouTube, Gmail etc.) si in alte mii de alte site-uri care participa la programul AdWords, ca publisher (adica Google AdSense).
In calitate de advertiser, puteti alege sa platiti cand cineva face clic pe anuntul dvs. (Cost pe Clic sau CPC) sau atunci cand utilizatorii vad anuntul dvs. (CPM sau Cost pe Mii de afisari). Intregul sistem AdWords functioneaza ca o licitatie mare in care advertiserii concureaza pentru locurile de publicitate disponibile. Sa explicam si ce inseamna cei doi termeni, advertiser si publisher.
- advertiser inseamna agent de publicitate si reprezinta “cel care cumpara/isi face reclama“. Mai exact, advertiserii sunt persoanele care platesc pentru ca reclama lor sa apara pe alte site-uri. Programul destinat advertiserilor este Google Adwords.
- publisher inseamna editor si reprezinta “cel care vinde spatiu de reclama pe site-ul sau“. Mai exact, un publisher este orice webmaster / administratotor de site care doreste sa puna reclama pe site-ul lui. Programul destinat advertiserilor este Google Adsense.
Ce este SEO?
Cand vorbim despre optimizarea SEO ne referim la doua directii importante: SEO on page si SEO off page. Optimizarea pentru motorul de cautare are de a face, in principal, cu analiza cuvintelor cheie si acesta este motivul pentru care Oblyo Digital Agency exceleaza atat de mult. Specialistii nostrii SEO sunt priceputi si au fler in a analiza cuvintele cheie lungi, cuvintele cheie optime, precum si termenii de cautare specifici pentru optimizare SEO locala.
Un site web prietenos pentru motoarele de cautare poate fi “citit” cu usurinta de catre motoarele de cautare si utilizat cu usurinta de utilizatori.
Puteti citi recomandarile mele SEO pentru cele mai importante configuratii pe care trebuie sa le aplicati pe site-ul dvs. pentru a le face prietenoase pentru motorul de cautare, dar ideea generala este sa aveti un website rapid si functional, cu continut unic, care ofera o experienta buna utilizatorului final.
AdWords versus SEO
Acum, ca aveti o idee generala despre ceea ce inseamna AdWords si SEO, sa vedem o comparatie intre cele doua instrumente:
- Traficul AdWords este platit, in timp ce traficul SEO este gratuit (aceasta este credinta in industrie, dar voi explica intr-un alt articol de ce nu este intrutotul adevarat).
- Anunturile AdWords apar in partea de sus si in partea inferioara a rezultatelor cautarii Google si, in anumite conditii, puteti obtine una dintre aceste pozitii, insa cu SEO trebuie sa lucrati mult mai mult pentru a obtine una dintre pozitiile de top in rezultatele cautarii organice.
- AdWords este mai rapid decat SEO, deoarece puteti creea campanii publicitare aproape instantaneu si puteti incepe sa obtineti trafic orientat, in timp ce cu SEO aveti nevoie de mult mai mult timp (in special pentru site-urile noi) pentru a obtine clasamente bune si trafic.
- Cu AdWords este mai usor sa calculati rentabilitatea investitiei, in timp ce SEO este mai dificil deoarece exista mai multi factori care joaca un rol important si nu doar cheltuielile si veniturile din anunturi.
- Cand opriti campaniile dvs. AdWords, traficul se opreste, dar odata ce incepeti sa obtineti traficul organic cu SEO, aceasta va continua pe termen lung.
- Cu AdWords puteti viza mai multe cuvinte cheie in acelasi timp, in timp ce cu SEO trebuie sa va concentrati pe cateva cuvinte cheie pentru rezultate optime.
- Cu AdWords puteti face publicitate pe alte site-uri si site-uri care utilizeaza Google Adsense, dar rezultatele SEO sunt doar pentru paginile cu rezultatele cautarii.
Care este cea mai buna alegere pentru marketingul online?
Pe scurt, companiile noi pot incepe cu campanii Google AdWords.
Cand am inceput sa lucram ca agentie SEO, obiectivul principal in campaniile noastre de marketing a fost de a ajuta clientii sa obtina trafic prin intermediul motoarelor de cautare.
Acesta este in continuare obiectivul nostru major si astazi, dar de-a lungul anilor si din experienta noastra de a lucra cu clienti in nise diferite, am realizat ca proprietarii de afaceri au uneori nevoie de rezultate mai rapide si mai imediate si aici este locul in care Adwords intra in joc.
Cel mai mare avantaj al AdWords este ca poate genera rezultate mai repede.
Va trebui sa platiti pentru fiecare dintre vizitele pe care le obtineti de la AdWords, dar daca campaniile dvs. sunt profitabile, puteti justifica investitia in PPC si va puteti indeplini obiectivele de afaceri.
Adwords este ideal pentru companii noi si companiile care doresc sa obtina rapid trafic orientat in scopul vanzarii, gasirii de noi clienti sau chiar testarea produselor, a procedurilor, a eficientei site-urilor web si a oricarei alte componente a proceselor lor de vanzari sau de marketing.
Cele de mai sus sunt adevarate, daca utilizati AdWords intelept si cu atentie. Este foarte usor sa incepeti sa cheltuiti bani pe AdWords si, daca nu aveti instrumente de monitorizare si control adecvate, veti ajunge sa faceti pierderi in loc de profit.
Ceea ce spun mereu clientilor despre AdWords este ca, daca nu folositi corect acest instrument, va fi ca si cum ati juca intr-un Cazino unde cheltuiti bani cu gandul ca uneori ii veti primi inapoi, dar niciodata nu se intampla!
Sistemul este usor de utilizat, astfel incat sa cheltuiti mai mult, iar daca nu aveti cunostintele si experienta pentru a rula campaniile Adwords, salvati banii si angajati companii profesionale pentru a face acest lucru pentru dvs.
Aceasta este cea mai buna abordare, astfel incat sa nu pierdeti bani, dar sa beneficiati de utilizarea programului AdWords.
Nu uitati de SEO
Desi este o idee buna sa incepeti cu AdWords, deoarece rezultatele se obtin mai rapid, ar trebui sa incepeti, de asemenea, sa lucrati la optimizarea SEO a site-ului, sa folositi marketingul prin continut si social media pentru a obtine rezultate optime. Aceste trei instrumente sunt tot ceea ce aveti nevoie pentru succesul online pe termen lung.
Marketingul prin continut (Content marketing) va ajuta sa creati continutul potrivit, SEO va ajuta sa va optimizati continutul pentru motoarele de cautare si sa obtineti mai mult trafic organic, iar mediile sociale sunt un factor activ in a promova continutul optimizat SEO pentru un public cat mai larg.
Ar trebui sa folosesc AdWords si SEO in acelasi timp?
Unele persoane sustin ca atunci cand obtineti trafic organic nu este nevoie sa utilizati AdWords, dar aceasta este o abordare gresita. Chiar daca aveti clasamente bune, puteti utiliza in continuare AdWords si puteti obtine mai multa expunere pentru aceleasi cuvinte cheie pe care le obtineti din traficul organic.
Deci, care este cel mai bun instrument pentru a fi utilizat in marketingul online, SEO sau AdWords?
Raspunsul este simplu, ambele. Utilizati Adwords pentru a incepe sa obtineti trafic si, in paralel, lucrati la planul dvs. de marketing SEO, la campania de continut si la campaniile social media, pentru a obtine trafic organic si vizite din retelele sociale.
Concluzie
Adwords si SEO nu sunt concurenti, dar sunt doua instrumente puternice disponibile in arsenalul dvs. de marketing digital. Puteti utiliza AdWords atunci cand doriti trafic rapid, dar aveti nevoie de SEO pentru succesul online pe termen lung si durabil.
Aici, la Oblyo Digital Agency, iti putem oferi atat servicii profesionale de optimizare SEO, cat si campanii Google Adwords pentru a te ajuta sa iti pozitionezi website-ul in topul rezultatelor motoarelor de cautare si sa atragi un numar tot mai mare de potentiali clienti.
[irp posts=”4792″ name=”Specialist SEO angajat sau colaborare cu o Agentie SEO?”]