Cum scriem un advertorial de calitate?

cristian ianuarie 18, 2017 0 Comments

Un advertorial este un articol editorial scris si publicat cu un singur scop: obtinerea unor actiuni specifice din partea cititorului. Prin advertoriale, cititorului ii este oferit un continut de calitate, cu valoare adaugata, chiar daca acesta este legat, indirect, de mesajele publicitare.

Un articol scris in stil advertorial poate avea diverse forme si dimensiuni. Ar putea fii sub forma unei liste sau a unui ghid, sub forma unui video sau de articole tiparite. Ar putea avea o pagina sau sase. 

Cu toate acestea, indiferent de format sau de mediu, un advertorial spune o poveste. Si ce alta modalitate mai buna de a-ti face cunoscuta afacerea si de a face-o sa devina virala cunosti?

Acesta este si motivul pentru care exista atat de multe asemanari intre un articol blog si un advertorial. Pentru a scrie un advertorial de calitate sunt unele lucruri specifice pe care este bine sa le cunosti. Acestea te vor ajuta sa te diferentiezi si sa scrii advertoriale SEO care vand.

1. Analizeaza publisheri

Un advertorial online va fi publicat pe site-ul web al unui publisher, de aceea este bine sa intelegi audienta publicatiei, sa fii atent/a la conventiile de design (aspect, tipografie) si conventiile editoriale (titluri, subcapitole, paragrafe).

2. Analizeaza introducerea

Este bine sa studiezi primele fraze de introducere a cat mai multor articole pentru a te familiariza cu stilul si pentru a intelege modul in care publicatia respectiva isi atrage cititorii in povestile lor. 

3. Analizeaza continutul articolelor

Publicatia respectiva utilizeaza blocuri uniforme de text sau are un stil neuniform, tip dialog? Limbajul este simplu si direct sau sofisticat? Sunt preferate articolele scurte sau cele lungi. 

Ai nevoie de toate aceste informatii pentru ca si advertorialul tau sa foloseasca elemente indentice si sa integreze usor si natural in stilul editorial al publicatiei respective.

4. Analizeaza publicul tinta

Cine este audienta tinta? Si cel mai important: ce cauta si ce isi doreste sa obtina publicul tinta. Solicita publisher-ului un raport care sa contina date demografice si psihografice despre cititorii publicatiei respective. De asemenea, citeste comentariile publicate pe site si discuta cu un editor sau doi pentru a intelege mai bine cititorii.

5. Creeaza o poveste

Scrie advertorialele ca si cum esti jurnalist. Colecteaza fapte. Adauga citate. Prezinta personajul principal si descrie viata acestuia. Introdu actiunea. Fii un bun povestitor. O poveste buna prezinta rasturnari de situatie si transformari. 

6. Identifica problema sau durerea cititorului

Care este acel lucru pentru care sufera cititorii povestii tale? Ce ii tine trezi noaptea? Care este dorinta lor cea mai puternica? Ce fel de emotii vrei sa aduci la suprafata?

7. Agita durerea

Da, poate suna cam dur. Intr-o poveste buna si incitanta, personajul principal are o viata normala. Apoi, apare ceva care da peste cap toata aceasta rutina si normalitatea se destrama.

8. Introdu dusmanul

Cine sau ce se afla in spatele acestei povesti dureroase? Creeaza intriga. Cititorii se vor aduna in jurul personajului pe care il urasc si vor fi atenti la ceea ce urmeaza sa le prezinti.

Uneori, poate fi si guvernul, care iti taie toate sursele de venit. Uneori, este un brand mare care iti afla reteta secreta de fabricatie a unui produs. Alteori este un vecin ciudat care iti strica zilele de weekend cu ciudatenile lui.

9. Prezinta solutia posibila

Odata ce cititorul este suficient de tulburat de problema prezentata, a venit timpul sa iti etalezi solutia … care va fi produsul sau serviciul din afacerea ta.

Demonstreaza modul in care programul tau de mentorat ii poate invata sa negocieze salarii mai mari. Arata-le ca pot obtine un gazon mai verde fara sa utilizeze chimicale. Acestea sunt exemple de beneficii ale produsului sau a solutiei tale. 

Prezinta cele mai importante avantaje care fac ca problema lor sa dispara.

10. Fa povestea credibila

Cel mai bine ar fi ca povestea sa fie adevarata, despre o persoana reala. 

 

Urmeaza sa justifici cu fapte, rezultate teste si statistici, orice va face referire la produsul sau serviciul pe care il prezenti. Trebuie sa creezi impresia ca nu exista alt produs pe planeta care poate oferi beneficiile pe care le ofera ale tale.

11. Incheie povestea cu un final fericit

Chiar daca este doar un advertorial, povestea ta nu trebuie sa arate ca o comedie neagra sau ca un film francez de anvagarda. Da, fii creativ, insa incheie povestea cu un final fericit, in care raul este invins, iar binele castiga, in care dusmanul este invins, iar viata revine la normal.

12. Adauga un apel la actiune

Daca ti-ai facut bine treaba si ai scris un advertorial de calitate, cititorul va cauta un mod de a te contacta. Va dori sa cumpere produsul sau sa te angajeze. Va dori sa afle mai multe informatii.

Spune-i, in mod specific, ce sa faca. Cum sa se aboneze. Cum sa descarce o brosura electronica. Cum sa cumpere un produs sau sa acceseze o aplicatie. Trebui sa fii foarte specific si clar. Si sa nu presupui nimic.

Promoveaza-te prin advertoriale SEO

Un advertorial de calitate este despre cel care citeste, priveste sau asculta si care trebuie sa se regaseasca in acel continut. Un advertorial bun ajuta cititorul sa ajunga la o concluzie logica si il ghideaza, printr-un limbaj specific, ce sa faca in continuare. Acesta este apelul la actiune.

Printr-o campanie advertoriale bine mestesugita iti poti face cunoscute mult mai usor serviciile sau produsele tale. Iti poti extinde raza de acoperire a afacerii tale, iti poti creste baza de clienti sau iti poti diversifica fluxurile de venit.

O poti face individual, ghidandu-te dupa cei 12 pasii prezentati mai sus sau poti sa angajezi o agentie de publicitate sa faca asta pentru tine, cum este Oblyo Digital Agency, care are parteneriate cu cei mai importanti publisheri din Romania. 

Ai nevoie de o campanie de advertoriale SEO? Apeleaza cu incredere la serviciile oferite de Oblyo Digital Agency si afacerea ta va capata un impulsul de care are nevoie pentru a creste.

Call Now Button