Link building-ul este marketing (specializat)
Editorialistul Andrew Dennis explică cum link building-ul este construit pe aceleași principii fundamentale ca marketing-ul efectiv: prin intermediul cercetării, promovării strategice, prin efort susținut și mesaje atent create.
Principiile care se aplică unui marketing bun sunt aceleași principii care se aplică unui link building bun. Procesul care asigură link-urile trebuie să fie unic și să se bazeze pe marketing-ul tradițional.
Unii cred că link building este un proiectil magic pentru SEO, sau un fel de robinet de trafic pe care ei îl pot activa și dezactiva când este nevoie. În realitate, link building este promovarea manuală a unui element pentru un public țintă, de asemenea, cunoscut ca marketing.
Aceleași filosofii fundamentale care conduc marketing-ul efectiv, conduc link building-ul efectiv:
Dezvoltarea publicului: Descoperirea site-urilor, comunităților și platformelor online care se bucură de popularitate în rândul publicului pentru a ști unde să fie plasate link-urile.
Cercetare de nișă: Analizarea mediului și a poziției pieței curente pentru a urmări în mod strategic link-urile.
Analiza competitivă: Evaluarea backlink-urilor concurente și strategiilor pentru stabilitarea așteptărilor și obținerea de rezultate.
Promovarea targetată: Găsirea de oportunități relevante și valoroase pentru a oferi link-uri eficiente.
Mesaj important: Comunicarea valorii linking-ului prin mobilizare.
Efort consistent: Crearea unei campanii susținute care asigură rezultate de durată.
Prin cercetare, promovare strategică, mesaje atent create și efort susținut se pun bazele succesului în marketing și în link building deopotrivă.
Link building-ul nu este un instrument mistic SEO. Este în mod fundamental un marketing bun cu o trăsătură unică: în loc de transformare a unui client, se încearcă câștigarea unui link.
Dezvoltarea audienței contribuie la atragerea de link-uri
Procesul de creare de link-uri bune necesită dezvoltarea publicului, ca și în cazul principiilor marketing-ului de bază. Este nevoie de o înțelegere profundă a publicului înainte de a promova eficient propriul conținut, website și brand pentru link-uri.
Dezvoltarea publicului în link building începe cu prospectarea link-urilor, căutarea site-urilor și comunităților online populare în rândul publicului și a oportunităților de asigurare a unui link. Similară cu o campanie PR sau Adwords, campania de link building cere cercetare manuală pentru a identifica locul publicului și platformele ideale pentru transmiterea mesajelor (link-urilor).
Pentru marketing-ul offline tradițional, platformele includ:
- televiziune
- radio
- ziare, reviste (print)
- marketing în aer liber
- marketing de gherilă
- În cadrul campaniei de link building, platforme sunt website-urile însele. Ele ar putea include:
- bloguri
- reviste online
- forumuri
- comunități sociale
- directoare
- site-uri media/guverne/educaționale/comerciale
Link-urile care mișcă într-adevăr indicatorul și rezistă la testul timpului sunt cele care ajută brand-ul să atragă public relevant, ceea ce înseamnă o înțelegere a publicului și a locului unde se situează el online.
Găsirea persoanelor influente din nișă este, de asemenea, important pentru atragerea de link-uri. Persoanele influente pot promova, pot da credibilitate website-ului și deschide ușa unei noi relații și unui parteneriat ( cu beneficii dincolo de link-uri).
Construirea de conexiuni pozitive ca acestea ajută la:
– asigurarea de link-uri pe site-uri de profil înalt.
– dezvoltarea de brand-uri care pledează pentru difuzarea de mesaj suplimentar.
– amplificarea eforturilor de promovare prin social media.
– creșterea reputației brand-ului și încrederii prin aprobarea sa.
– mărirea network-ului pentru realizarea de conexiuni și mai influente.
Fiecare relație care se construiește poate să nu câștige un link, dar construirea relației face la fel de mult parte din link building, ca oricare altă strategie de marketing.
Cercetarea de nișă este necesară pentru a înțelege mediul link-urilor (linking environment). Un real link building cere cercetare de nișă.
Specialiștii SEO trebuie să-și înțeleagă poziția curentă în piață, să identifice oportunități de creștere sau îmbunătățire, trebuie să analizeze tacticile potențiale de dezvoltare a unui plan durabil pentru obținerea de link-uri.
Pentru a asigura link-uri semnificative, specialiștii SEO trebuie:
– să fie conștienți de relațiile și parteneriatele din această industrie.
– să înțeleagă cum linkează site-urile și de ce ( este vorba mediul link-urilor )
– recunoașterea poziției pieței și a diferențiatorilor cheie pentru brand-ul lor.
– să știe care platforme sociale sunt cele mai populare în rândul publicului.
-să înțeleagă ce tip de conținut atrage link-uri.
Website-urile pe diferite nișe linkează în diferite moduri și cu frecvență diferită. Experiența în link building și analiza continuă oferă specialiștilor SEO o înțelegere fermă a mediului link-urilor (linking environment) într-o nișă dată, dar cercetarea inițială este critică pentru stabilirea bazei pentru o campanie de succes.
Pentru o rapidă și murdară analiză la începutul unui proiect, specialiștii SEO analizează backlink-urile conținutului de prim rang din rezultatele căutarii. Link-urile reprezintă unul dintre cele două semnale de top în algoritmul de căutare Google, așa că se poate presupune că link-urile orientate spre rezultatele de top sunt motivul important datorită căruia acele pagini rankează.
Uneltele de monitorizare SEO precum Majestic, Open Site Explorer și Ahrefs sunt create pentru analiza backlink-urilor, iar ele pot dezvălui:
– site-uri obișnuite care linkează către conținut similar în mod regulat.
– forme populare de linking: citări editoriale, referință informațională, listarea directoarelor, aprobarea de resurse și așa mai departe.
– crearea de backlink-uri puternice.
– volumul și autoritatea link-urilor necesare pentru o rankare competitivă.
– strategii eficiente pentru securizarea link-urilor.
Folosind Majestic, se pot examina backlink-urile fiecărei pagini care rankează în prima pagină a SERP, și ne putem face o idee despre cât durează să rankeze acolo.
Analiza rapidă a unor cuvinte importante și fraze va furniza direcția inițială de la începutul campaniei de link building și va sprijini dezvoltarea strategiei globale.
Securizarea link-urilor reale care duc la rezultate reale cer o strategie globală care, ca în orice campanie de marketing, va necesita o cercetare de piață.
Analiza competitivă oferă informații despre strategia de atragere de link-uri
O inițiativă de marketing de succes include analiză competitivă, prin urmare, și atragerea de link-uri.
Analiza competitivă împuternicește o campanie de atragere de link-uri durabilă- asta nu înseamnă copierea link-urilor concurenților.
Analiza corespunzătoare dezvăluie:
– tipul de pagini cu performanțe bune în căutare.
– strategii concurente și tactici.
– nivel competitiv pentru diverse cuvinte cheie și fraze.
-numărul mediu de domenii unice care linkează către domenii concurente.
-competitori de top în căutări.
-competitori ascunși sau necunoscuți ascunși în căutare.
-oportunități de conținut și lacune.
– parteneriate concurente și relații.
Plănuirea unei campanii publicitare imprimate necesită luarea în considerare a competiției- cât de mult se cheltuie, unde sunt plasate anunțurile, mesajul anunțurilor și așa mai departe. Campaniile de link-uri nu sunt diferite; analiza competitivă în curs de desfășurare ghidează luarea deciziei și strategia.
Dacă specialiștii Seo vor să aibă succes în căutare (și link building), ei trebuie să înțeleagă ce este și ce nu funcționează pentru concurență.
Cercetarea este o parte fundamentală a unui link building de calitate și de marketing deopotrivă.
Promovarea strategică necesită securizarea link-urilor
Atragerea de link-uri reprezintă promovarea strategică, orientată a unei pagini web la un site relevant cu scopul principal de a asigura un link.
Dacă se reduc link-urile în cea mai pură formă, se obține o promovare orientată către un public relevant. De aceea link building, în esența sa, este marketing specializat. Link building-ul are aceleași scopuri înalte, filosofii și provocări ca PR-ul și publicitatea.
Un demers strategic, orientat către link building este necesar pentru Seo, pentru a asigura link-uri valoroase care să reziste la testul timpului.
Internetul este un spațiu zgomotos, aglomerat și, ca și în cazul publicității televizate, specialiștii SEO trebuie să fie foarte concentrați pentru scoaterea lor pe piață. În link building, acest lucru înseamnă găsirea perspectivelor link-ului cel mai bun de targetat.
O abordare clasică SEO folosită să găsească website-uri relevante reprezintă modificatori de căutare avansată în Google. Acești modificatori permit abordării SEO să fie mai granulară și axată pe căutări, anularea de rezultate irelevante și găsirea platformelor corecte pentru a atrage publicul lor online.
Când se folosesc date demografice pentru a stabili de unde să se cumpere spațiu de plasare a anunțului, abordarea Seo ia în considerare datele demografice din timpul procesului de prospectare a link-ului.
Relevanța va ghida abordarea SEO către site-urile corecte și link-urile pentru publicul lor.
Cu toate acestea, relevanța nu este întotdeauna ușor de identificat – măsurarea relevanței necesită o gândire critică.
Dar relevanța nu este unicul factor care se în considerare când se evaluează oportunitățile potențiale de link building. A fi strategic înseamnă a analiza un amalgam de factori înainte de a urma construirea unui link care să servească scopurilor campaniei.
La fel ca plasarea de anunțuri, plasarea link-urilor trebuie să fie targetată pentru a avea cel mai mare impact.
Mesajul poate face diferența dintre succes și eșec
Ca orice inițiativă de marketing, link building-ul de succes se bazează pe mesaje atent create.
Scopul ultim al oricărui mesaj de marketing este să comunice valoarea ( unui brand, unui produs, unei afaceri și așa mai departe) într-un mod convingător, să solicite o acțiune ( de achiziție, de trezirea interesului, etc.). Achiziția link-ului se axează pe comunicarea valorii unui site altor site-uri, pentru a asigura un link.
Mesajul în cadrul link building-ului vine în timpul mobilizării, ceea ce presupune o comunicare persuasivă, care este folosită pentru a convinge alte site-uri să linkeze. Online, acest lucru în mod tipic înseamnă email. Deoarece ne luptăm cu inbox-uri pline, foldere spam, lipsa interacțiunii face-to-face și așa mai departe, trebuie să fim mai atenți și să reflectăm asupra a ceea ce comunicăm.
Abordarea Seo trebuie să aibă grijă în privința contactelor. Campaniile durabile necesită efort consecvent. Consecvența este marca unui marketing bun.
Brand-ul consecvent, mesajul, valorile, serviciul și așa mai departe construiesc loialitatea clientului și încrederea în timp. În link building și SEO, consecvența și efortul susținut este singurul mod de obținere de rezultate pe termen lung.
La fel ca în cazul publicității, campaniile de link building sunt o investiție în vizibilitate, branding și expunere; dacă nu investim, ne întrece competiția.
La un nivel macro, efortul de link building consecvent înseamnă o campanie susținută cu o viziune pe termen lung, construită an după an. La un nivel micro, acest efort este reprezentat de muncă în tranșee zi de zi, pentru a găsi noi perspective care sunt monitorizate până când se câștigă un link.
Achiziția link-ului nu este un proiectil magic sau o soluție provizorie pentru căutare organică. Nu există niciun indicator hipodermic în marketing. Singurul mod de a obține performanță consecventă în căutarea organică este printr-o abordare SEO tehnică solidă și un link building durabil.
Oblyo Digital Agency oferă servicii SEO pentru dvs. la prețuri accesibile.