Ce sunt advertorialele?
Pentru a înțelege mai ușor conceptul de advertorial ne vom baza pe puterea unei formule. Advertorial este un cuvânt din limba engleză format din cuvintele advertisement - Reclamă și editorial content, conținut editorial. Cu alte cuvinte: Advertisement + Editorial Content = Advertorial. Aceasta este rețeta universală după care trebuie scris un advertorial, iar proporțiile în care se folosesc cele două ingrediente sunt de 30, respectiv 70%. De exemplu, pentru ca un advertorial de 1000 de cuvinte să aibă potențial, este nevoie ca 700 din cele 1000 de cuvinte să reprezinte un conținut original, nou și extraordinar, care să stimuleze cititorii și restul de 300 să facă reclamă companiei sau produsului pentru care a fost solicitat.
Care este diferența dintre un advertorial și alte tipuri de articole?
Dacă ne-am făcut o idee despre cum ar trebui să arate un advertorial, hai să vorbim puțin și despre modul în care el se diferențiază de alte tipuri de articole. “Articol” este un cuvânt folosit cu sens larg pentru a denumi orice tip de text prezent într-o publicație. Atât știrile, cât și postările de pe bloguri, comunicatele de presă, editorialele sau advertorialele se numesc articole, iar caracteristicile fiecărui tip de articol în parte sunt următoarele.
Ce beneficii aduce un advertorial?
Advertorialele sunt articole care oferă beneficii atât celui care le solicită, cât și cititorului sau publicației în care sunt postate. Scrise cum trebuie, advertorialele se bucură de multă apreciere din partea cititorului, iar la sfârșitul zilei acesta este și scopul principal al unei publicații. În calitate de cititor advertorialele îți oferă informația necesară în legătură cu un anumit produs sau serviciu și te ajută să înțelegi mai bine dacă ai sau nu nevoie de acesta. În plus, cuprind atât de multe sfaturi care nu costă nimic, încât alegerea trecerii la nivelul următor prin investiția în bunul promovat rămâne o alegere pur personală. Mai ține cineva minte formula magică de la începutul acestui podcast? În orice advertorial până la 30% din cuvinte sunt scrise cu scopul de a face reclamă, dar restul de 70% sunt informații prețioase și gratuite de care cititorii se pot bucura fără a face nicio cheltuială.