Google își schimbă atitudinea față de link-urile nofollow și acest lucru ne afectează pe toți!
Până acum algoritmul Google era setat în așa fel încât să facă ce i se spune cu privire la link-urile nofollow. Și anume, să nu le pună la socoteală în calcularea topurilor din SERP. Dar de acum încolo le va trata ca un indiciu. Ce înseamnă acest lucru pentru experții SEO și cum trebuie să ne schimbăm strategia de optimizare?
Un link nofollow este un link cu un atribut html care transmite motoarelor de căutare faptul că site-ul de la capătul legăturii nu este neapărat un site de încredere, iar menționarea nu înseamnă automat că merită mai multă autoritate.
Astfel de link-uri erau postate pe diferite bloguri, forumuri, în comentarii, pe rețelele sociale și nu în ultimul rând, pe Wikipedia. În esență toate erau la fel și chiar dacă aduceau un oarecare trafic organic site-urilor cu care făceau legătura, ele nu le ajutau pe acestea și să se ridice în SERP.
Ajungând la concluzia că a greșit eliminând din start posibilitatea de a pune valoare pe link-urile nofollow, Google crează pe lângă tradiționalul atribut html încă două atribute denumite sponsored și UGC:
Nofollow – atributul nofollow va fi folosit în continuare pe site-urile care fac legătura cu alte site-uri, dar fără intenția de a împrumuta din autoritatea lor celor din urmă;
Sponsored – link-urile sponsored sunt așa cum le spune și numele, link-uri generate în urma unui schimb de bani. Acestea vor apărea în general pe site-urile media, în interiorul advertorialelor;
UGC – link-urile UGC sau link-urile user generated content sunt probabil link-urile nofollow care au schimbat părerea celor de la Google. User generated content se referă la orice menționare a unui site în comentariile de pe rețelele sociale sau în forumuri a celor care folosesc internetul.
Pe de-o parte înțelegem perfect de ce Google și-a schimbat atitudinea cu privire la link-urile nofollow. Mai ales după ce au declarat sus și tare că nu vor susține transferul de autoritate prin link-urile plătite din advertoriale, este mai limpede ca lumina zilei că vor considera indicii nu link-urile sponsored, ci pe cele UGC.
La urma urmei, dacă judecăm Google strict din perspectiva comentariilor făcute ocazional de programatorii săi, este evident că avem de-a face cu un motor de căutare orientat către utilizatorii săi. Mai mult decât orice, Google dorește să ofere acestora site-uri cu articole de valoare, neinfluențate de schimbul de bani. Și de aceea el consideră că link-urile postate în comentarii pe rețelele sociale și forumuri, au toate șansele să fie sincere. Să ne așteptăm oare ca poporul să preia puterea?
Pe de altă parte, ca de fiecare dată când apare o nouă schimbare legată de algoritmul Google care calculează ordinea în SERP și de această dată persoanele care vor vedea în această schimbare o oportunitate de afaceri se vor ivi ca ciupercile după ploaie. În prognoza meteo a tuturor rețelelor sociale și forumurilor se anunță un val de comentarii spam!
Probabil că cea mai înțeleaptă decizie ca expert SEO este ca în această situație să stai departe și să-ți vezi de treaba ta ca și până acum. Ca de obicei, Google este ambiguu și faptul că a folosit cuvântul indiciu când a vorbit despre link-urile nofollow nu este o întâmplare.
Majoritatea celor care lucrează în domeniu consideră că nu ne vom confrunta cu o răsturnare a ierarhiei în SERP și nici nu are rost să începem să comentăm pe forumuri în loc să ne dezvoltăm site-urile. Conținutul de valoare a fost, este și va rămâne în continuare criteriul principal pe baza căruia site-urile vor fi evaluate. De aceea nu are niciun sens să investim timp și alte resurse încercând să optimizăm prin comentarii deoarece nu avem certitudinea că acestea vor fi luate în calcul.
În plus, dacă vom ajunge să ne confruntăm cu un val de spam venit din comentarii, mai mult ca sigur Google nu va sta mult pe gânduri până va lua (din nou) atitudine și astfel nu are rost să construim ceva sortit să se dărâme.