Topul influencerilor din România în anul 2019
Ne place să credem că atunci când luăm o hotărâre nu ne lăsăm influențați de nimeni și nimic. Că decizia ne aparține în totalitate și ideea de a face o nouă achiziție ne-a venit din senin. Dar dacă am sta puțin pe gânduri, ne-am da seama că motivele pentru care ne dorim multe din lucrurile populare la ora actuală, nu sunt de fapt doar pure sclipiri de moment.
Ideea că avem nevoie de unele bunuri sau trebuie să mergem într-un anumit loc, ne este de multe ori sugerată prin recomandări de la oamenii pe care îi admirăm și cu care chiar dacă nu-i cunoaștem personal, intrăm în contact prin intermediul rețelelor sociale. Aceste persoane cheie din viața noastră se numesc influenceri, sunt niște ași ai marketing-ului și își desfășoară activitatea în domeniile pe care le admirăm.
Un influencer este o persoană care prin popularitatea sa are puterea de a influența deciziile celor din jur. Influencer-ul nu trebuie să fie cineva popular la nivel global, ci doar să aibă o anumită autoritate într-o nișă oricât ar fi ea de selectă.
Indiferent de domeniul în care activează, influencerii folosesc una sau mai multe rețele sociale cu ajutorul cărora țin legătura cu audiența și în mod special, cu fanii lor.
De la muzică, film, divertisment, modă, jocuri video și până la grădinărit de exemplu, există influenceri în toate domeniile. Rețelele sociale au deschis porțile către lumea largă tuturor celor care au o pasiune, iar cei cu talente deosebite ajung să fie remarcați atât de oameni cu aceleași interese cât și de brand-uri interesate de colaborări în schimbul sponsorizării.
În ultimul an popularitatea canalelor sociale a crescut extrem de rapid. În ziua de astăzi majoritatea oamenilor cunosc într-o oarecare măsură următoarele aplicații și ce presupune fiecare dintre ele:
・Facebook;
・YouTube;
・Instagram;
・Twitter;
・Pinterest.
Mai mult, conform datelor statistice, la nivel global, 4 din 10 oameni folosesc canalele sociale în mod constat. Să ai un cont de Facebook pentru a comunica mai ușor cu prietenii sau să te înregistrezi pe Instagram pentru a imortaliza momente din viața de zi cu zi face parte din viața noastră, a tuturor. Dar nu numai astfel de activități, ci și urmărirea persoanelor pe care le admirăm din diferite motive, pentru a ne lua doza zilnică de inspirație. Iar experții în publicitate au recunoscut această slăbiciune a omului modern, și așa au luat naștere influencerii.
Un influencer nu este un produs, ci un om la fel de real ca și noi și tocmai această calitate îl face atât de atrăgător. Este mult mai simplu să te încrezi într-o persoană care îți seamănă decât într-un brand și tocmai aceasta este și premisa de la care pornesc diferitele companii atunci când încheie colaborări cu influenceri.
În funcție de numărul de persoane care îl urmăresc, unui influenceri i se poate evalua autoritatea. Dacă sunt populari, pentru un brand influencerii pot oferi următoarele avantaje în schimbul banilor sau bunurilor pe care le primesc:
・pot crește volumul de conversii prin determinarea fanilor să cumpere ceea ce promovează și indicându-le locul exact de unde pot face o achiziție;
・pot populariza un bun sau un serviciu, prin simplul fapt că la rândul lor și ei îi folosesc sau îl apreciază;
・pot aduce un număr mare de participanți la un eveniment social oferind discount-uri pentru prețul biletelor sau promițând că vor fi și ei prezenți;
・pot crea conținut nou pentru o companie, cu șanse mari de a fi apreciat și a avea un impact pozitiv asupra urmăritorilor lor.
Colaborare poate însemna orice de la postarea unei fotografi pe contul de Instagram și până la realizarea unui videoclip pe YouTube, apariția într-o reclamă TV sau purtarea unei piese de îmbrăcăminte în public. În funcție de ceea ce presupune respectiva colaborare, un influencer român cu un public generos poate genera între câteva sunte și câteva zeci de mii de euro pe lună.
Dar cum am spus și în rândurile de mai sus, nu există așa ceva ca influencer universal, care să aibă succes în toate domeniile și lipici la toată lumea. De aceea, ne este destul de dificil să alcătuim un top al influencerilor doarece ajungând la o anumită audiență, fiecare dintre ei are o autoritate considerabilă asupra celor care îi admiră. Astfel, fără a plasa pe niciunul dintre ei pe un anumit loc, iată 10 din cei mai populari influenceri din România în anul 2019.
Dorian Popa
Facebook: 997K Instagram: 1.4M YouTube: 1.3M
BRomania
Facebook: 1.2M Instagram: 1M YouTube: 719K
Mihai Alexandru Hash
Facebook: 279K Instagram: 244K YouTube: 1.4M
Andreea Bălan
Facebook: 2.5M Instagram: 995K YouTube: 285K
Simona Halep
Facebook: 1.6M Instagram: 1.3M
Carla’s Dreams
Facebook: 500K Instagram: 508K YouTube: 1.5M
Vlad Munteranu
Facebook: 159K YouTube: 1.4M
Selly
Facebook: 229K Instagram: 1.1M YouTube: 2.2M
Flick
Facebook: 1.2M Instagram: 671K YouTube: 47K
Noaptea Târziu
Facebook: 365K Instagram: 393K YouTube: 1.7M