Off-site SEO (Optimizarea externă).
Ce este off-site-ul SEO?
Off site-ul SEO (mai este numit și ”off-page SEO”) se referă la acțiunile tale intreprinse în afara zonei site-ului tău web pentru a influența clasarea site-ului într-un loc cât mai sus în motoarele de căutare (SERP).
Ce presupune lucrul acesta? Optimizarea pentru factorii de clasare off-site implică optimizarea pentru motorul de căutare și a percepției de către utilizator a popularității, relevanței, credibilității și autorității site-ului. Acest lucru este realizat de alte zone din Internet (pagini, site-uri, persoane, etc.) care leagă sau promovează site-ul tău web și ”dă asigurări” pentru calitatea conținutului tău. Astfel crește reputația site-ului tău. Promovarea ține de restul persoanelor, paginilor (colective) de pe internet, nu de echipa SEO. Câte like-uri ai la ”Facebook”, câte trimiteri prin ”Twiteer”, comentarii, și multe altele.
De ce este important off-site SEO?
În timp ce algoritmii de căutare și factorii de clasificare se schimbă în mod constant, consensul general în cadrul comunității SEO este că relevanța, încrederea și autoritatea pe care eficiența off-site-ului SEO le oferă unui site web joacă încă un rol major în capacitatea unei pagini de a se clasa cât mai sus.
Deși nu se cunoaște algoritmul complet pe care Google îl utilizează pentru a clasifica conținutul, datele dintr-un studiu privind factorii de căutare din motoarele de căutare indică faptul că factorii legați de site-uri indică faptul că factorii de off-site SEO au o mare importanță în clasare.
Link-uri și SEO off-site.
Backlink-urile (site-uri care fac trimiteri la site-ul tău) se află în centrul SEO-ului Off-site. Motoarele de căutare folosesc backlink-uri ca indicații ale calității conținutului, astfel încât un site cu multe backlink-uri de valoare ridicată va fi, de obicei, mai bun decât un site egal cu mai puține backlink-uri.
Există trei tipuri principale de legături (bscklink-uri), definite prin modul în care au fost creeate: legături naturale, linkuri construite manual sau legături auto-create:
Legăturile naturale: – se realizează fără vreo acțiune din partea propietarului unei pagini. De exemplu, un blogger care scrie despre ciocolată care adaugă un link către un articol care indică spre ciocolateriile preferate este o legătură naturală.
Legăturile construite manual: sunt realizate prin activități deliberate de construire a legăturilor. Aceasta include lucruri cum ar fi obținerea de clienți pentru a vseconecta la site-ul tău. sau pentru a solicita participanților să împartă și celorlalți conținutul site-ului.
Link-urile create automat: sunt create de practici cum ar fi adăugarea unui backlink într-un director online, un forum, un comentariu pe blog sau un comunicat de presă cu text de ancorare (anchor text- este textul vizibil, pe care apeși click într-un hyperlink- cuvântul acerla scris cu albastru pe care poți face click ca să te trimită la o altă pagină. Cuvintele conținute în textul de ancorare pot determina clasarea pe care pagina o va primi de la motoarele de căutare) optimizat. Unele tactici de construire a link-urilor proprii tind spre black hat SEO și sunt înlăturate de motoarele de căutare, așa că ai mare atenție.
Indiferent de modul în care au fost obținute legăturile, cele care oferă cea mai mare contribuție la eforturile SEO sunt, în general, cele care au cele mai multe căutări. Sunt multe lucruri care contribuie la bunăstrea paginii prin link-uri, cum ar fi:
Popularitatea site-ului de legătură.
Cât de corelată este tema site-ului de legătură cu site-ul la care este conectat.
Cât de ”proaspătă” este legătura.
Textul de ancorare utilizat pe site-ul de legătură.
Încrederea în site-ul de legătură.
Numărul de alte link-uri de pe pagina de legătură.
Autoritatea domeniului de legătură și a paginii.
Legături care nu sunt legate de optimizarea externă (OFF-site SEO)
În timp ce creerea de legături de pe site-uri externe este cea mai frecventă strategie SEO de optimizare externă, aproape orice activitatea care apare în afara propriului site web și ajută la îmbunătățirea poziției paginii tale în clasamentul motoarelor de căutare ar putea să fie considerate drepet ”OFF-site SEO”. Lucruri ca:
Marketing prin social media.
Bloguri.
Site-uri de legături cu brandul.
Persoane care influențează.
Este important de reținut însă că rezultatul net al fiecăreia dintre aceste activități este de a crea într-un fel o trimitere către site-ul tău din altă parte a paginii web – fie că se referă la un link, o mențiune despre marca sau site-ul tău. Deci, conceptul de SEO cu adevărat “non-link-related” în afara site-ului este de fapt denumit greșit.
Optimizarea SEO externă se bazează pe comportamentul uman . Ca atare, se aplică atât SEO-ului organic, cât și celui local. Chiar și într-o afacere de cărămidă și de mortar, produsele de înaltă calitate obțin o mulțime de recomandări de la clienții actuali – echivalentul în persoană a SEO-ului off-site.