Legăturile externe (external links)
Dacă într-un alt articol am vorbit despre legăturile interne (internal links), și cum ajută acestea optimizarea SEO, trebuie să vorbim și despre legăturile externe.
Legăturile externe sunt hyperlink-uri care indică (ținta) orice domeniu, altul decât domeniul pe care există legătura (sursa).
În alți termeni, dacă un alt site este legat de site-ul tău, acest este considerat un link extern către site-ul tău. În mod similar, dacă te conectezi la un alt site, acesta este, de asemenea, considerat o legătură externă.
<a href=”http://www.external-domain.com/”>Link Anchor Text</a>
Formatul optim:
Utilizează cuvinte descriptive în textul de ancorare care reflectă aceași temă sau cuvinte cheie pe care pagina țintă înceracă să le obțină. Nu este necesar să folosești de fiecare dată același text de cuvinte cheie- acest lucru poate trimite suspiciuni de spam. Depune eforturi pentru o varietate de texte ancoră, care îmbunătățesc utiliztatea pentru utilizatori- și, de asemenea, pentru motoarele de căutare.
Ce este o legătură externă?
O legătură externă este un link care indică un domeniu extern. Cei care se ocupă de SEO consideră că legăturile externe reprezintă cea mai importantă sursă de clasare în topul căutărilor.
Link-urile externe trec ”link juice” (încrederea motorului de căutare transmis de un link către un site. Un site de încredere oferă mai mult ”link juice” decât unul cu o încredere scăzută) diferit decât legăturile interne, deoarece motoarele de căutare le consideră ca fiind de ”mâna a doua”.
Cum ajută SEO:
Statisticile privind sondajul factorilor de clasificare a motorului de căutare au arătat că obținerea di legături externe reprezintă obiectivul cel mai important pentru atingerea clasării cât mai sus în motoarele de căutare. Legăturile externe reprezintă, se spune, una dintre cele mai grele matrici de manipulat, fiind fiind una dintre cele mai bune modalități prin care motoarele de căutare pot determina popularitatea unei aunumite pagini web. Primul motor de căutare care a folosit această idee a fost Alta Vista, ulterior fiind îmbunătățită de Google.
Google și-a pus prima dată amprenta introducând comunitatea Stanford la PageRank (un algoritm dezvoltat de cofondatorul Google, Larry Page). Acest algoritm a socotit hyperlink-urile drept voturi pentru popularitate. Paginile care aveau cele mai multe link-uri care le indicau erau considerate cele mai populare. Când au fost considerate relevante pentru o anumită interogare, cele mai populare și relevante pagini ar deveni primele pagini afișate în rezultatele Google. Deși acest algoritm este astăzi mult mai complex, probabil că include și noțiunea de legături externe ca importanță.
Astăzi, motoarele de căutare utilizează multe valori pentru a determina valoarea legăturilor externe. Unele dintre aceste valori includ:
Încrederea în domeniul de legătură.
Popularitatea paginii de legătură.
Relevanța conținutului dintre pagina sursă și pagina țintă.
Textul de ancorare folosit în legătură.
Numărul de link-uri către aceeași pagină din pagina sursă.
Numărul de domenii rădăcină care se leagă de pagina țintă.
Cantitatea de variații care sunt folosite ca text de ancorare pentru legături către pagina țintă.
Relația dintre sursă și domeniile țintă.
În plus față de aceste valori, legăturile externe sunt importante din două motive principale:
Popularitatea:
În timp ce traficul este dificil să fie măsurat de către motoarele de căutare cu exactitate (potrivit ”Yahoo!”), legăturile externe sunt mai stabile, cât și mai ușor de măsurat. Acest lucru se datorează faptului că numerele de trafic sunt îngropate în jurnalele serverului privat, iar legăturile externe sunt vizibile public și ușor de stocat. Din acest motiv și altele, legăturile externe reprezintă o mare importanță pentru determinarea popularității unei anumite pagini web. Această valoare (care este aproape similară cu cea a barei de instrumente PageRank) este combinată cu indicii de relevanță pentru a determina cele mai bune rezultate pentru o anumită interogare de căutare.
Relevanța:
Linkurile oferă indicii relevante care sunt extrem de valoroase pentru motoarele de căutare. Textul de ancorare utilizat în legături este scris, de obicei, de oameni (care pot interpreta paginile web mai bine decât computerele) și de obicei reflectă foarte mult conținutul paginii de care este legată. De multe ori, aceasta va fi o frază scurtă (de exemplu, “firme SEO de top“) sau adresa URL a paginii țintă (de exemplu, https://www.oblyo.ro).
Pagina țintă și sursă, precum și domeniul citat într-o legătură, oferă valori de relevanță pentru motoarele de căutare. Legăturile tind să indice conținutul respectiv. Acest lucru ajută motoarele de căutare să stabilească hub-uri de legături pe internet pe care apoi le pot utiliza pentru a valida importanța unui document web.