3 moduri prin care o strategie coerentă în mediul social online îți poate ajuta optimizarea SEO.

3 moduri prin care o strategie coerentă în mediul social online îți poate ajuta optimizarea SEO.

Au existat foarte multe discuții  despre modul în care marketing-ul din zona rețelelor de socializare influențează SEO și dacă cele scrise,  ”postările” din mediul online pot afecta în mod benefic clasamentul de căutare organică și vizibilitatea,       

În ciuda celebrului video al lui Matt Cutt din 2014, în care fostul inginer de la Google a respins ideea că articolele din rețelele de socializare făceau parte din algoritmul de clasificare, dezbaterea privind importanța rețelelor de socializare pentru SEO a continuat. Google, mai mult decât Bing, neagă faptul că mesajele și popularitatea de pe Facebook și Twitter sunt factori de clasificare a căutării directe.  

Cu toate că respectăm cele susținute de motoarele de căutare, este totuși de necontestat că o strategie adecvată de publicitate în rețelele de socializare- atât plătită, cât și organică- este esențială pentru a te ajuta să urci în clasament  și să ai o vizibilitate mare. 

Hai să vedem trei moduri în care poți include mass-media socială în campaniile tale SEO pentru a obține rezultate cât mai bune: 

1. Marketing în mass media socială= construirea de brand.

Așa cum am mai scris și în alte articole, procesul de cumpărare este adesea unul de lungă durată, mai ales atunci când cumpărătorii iau decizii privind ofertele bazate pe servicii sau produsele de lux. 

Acești consumatori- clienți fac întâi o cercetare online, și o fac bine. De fapt, de multe ori ar putea începe căutarea folosind rețelele de socializare, fie că este vorba de Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, Instagram, Linkedln. Spune sincer, de câte ori ai cumpărat un produs după ce te-ai uita la recenziile despre produs pe ”YouTube”? Cred că rețelele de socializare au un cuvânt greu de spus atunci când alegi să cumperi un produs. 

Puterea și imaginea mărcii din spatele a ceea ce companiile vând sunt lucrurile care transformă consumatorii.  La urma urmei, oamenii cumpără un produs din două motive simple: încrederea și atracția pe care o are o persoană/ un brand. 

Să faci să iasă în evidență marca ta implică mai mulți factori într-o campanie pe rețelele de socializare.  Îmbunătățirea strategiei tale va susține eforturile SEO. 

 Iată câteva lucruri cărora să le acorzi o mai mare atenție:

• Construiește identitatea care să suțină intenția și imaginea brand-ului.

• Trimite mesaje despre brand în cât mai multe zone (chiar și cele care nu au legătură directă cu brand-ul) pentru a lărgi perspectiva brand-ului.

• Creerea unui conținut original al mărcii.

• Creerea unei comunități de fani prin implicarea lor în conținut și concursuri. 

 Marketing-ul în mediile online sociale, atunci când este dezvoltat și gestionat corect, poate creea încrederea în brand. Lucrul acesta înseamnă că trebuie să aibă în vedere că parte din publicul țintă află de brand-ul lor prin intermediul rețelelor de socializare, de aceea trebuie să investești în a creea și cultiva brand-ul în mediul online social. 

Atunci când un client țintă se simte una cu un brand promovat în mediul social online, va merge inevitabil pe site-ul companiei de mai multe ori, va face trimiteri către site ca să știe și mai multă lume. 

Deoarece oamenii te cunosc din mediul online de socializare, ei vor căuta marca ta în motoarele de căutare- în esență, acest lucru înseamnă că generezi cerere. Cu cât generezi o cerere mai mare, cu atât mai importantă va fi marca ta pentru motoarele de căutare și, cu timpul, te vei clasa mai sus în clasament. 

Construirea brand-ului în mediul online social este o parte importantă în strategia SEO pe termen lung. 

2. Imaginea (profilul) din mediul online social apare în rezultatele căutării organice:

Dacă utilizatorul vede că profilul tău este lipsit de informații, s-ar putea să caute pe Google, sau la LinkedIn  competitorul tău și să se îndrepte spre el.  

    Acesta este cazul, desigur, pentru întreprinderi. Pagina socială a companiei tale, atât pentru mediul corporatist, cât și pentru magazinele locale, este importantă.  

   Aici este locul unde se află startegia socială solidă, împreună cu gestionarea activă și adecvată a acestor profiluri și pagini (corporatist și local). 

Ce poți să faci:

• completează profilul cu toate infromațiile și datele , actualizat pentru fiecare canal social în care activează brand-ul tău. Înseamnă imagini actualizate, videoclipurile actualizate și conținut variat continuu.

• Trebuie să înțelegi că reputația ta și a companiei în mediile sociale poate fi urmărită  din trecut prin interogările de căutare (sau nu). Înseamnă că, dacă faci o treabă bună cu gestionarea comentariilor și interacționezi cu utilizatorii cât mai mult și benefic, vei obține o bună reputație în domeniul social. Acest lucru poate duce la mai multe trimiteri către site-ul tău, la câștigarea de noi adepți, astfel beneficiază și SEO. Nu contează că postările de pe ”Facebook” și ”Twitter” nu sunt factori direcți de clasificare Google.  Site-urile însele sunt clasate- traficul către un site  bine proiectat pentru ușurința de utilizare poate spori vizibilitatea și vizitele repetate.

• Alege setările profilului tău social pentru succes și înțelege cum funcționează ficare canal. 

• Asigură-te că permiți altora să scrie în cronologie, de exemplu, și că mesajul va fi urmărit și gestionat corespunzător.

• Dacă ești un vânzător cu mai multe sedii, asigură-te că utilizezi funcția de localizare pe Facebook sau pe YouTube. Pe Pinterest, asigură-te că ai listele de redare care completează startegia ta de SEO. 

3. Rețelele de socializare au și ele motoarele lor de căutare:

  Oamenii caută produse și în rețelele de socilaizare. 

  Deoarece mulți dintre voi sunteți profesioniști în afaceri, hai să vorbim LinkedIn.  Ai urmărit statisticile pentru a vedea cum utilizatorii LinkedIn ți-au descoperit profilul? Peste 50% din vizualizări, în medie, provin din instrumentul de căutare al LinkedIn. 

  Cât de bine ai optimizat profilul tău? Știai că abilitățile tale și cuvintele cheie asociate duc la vizibilitatea profilului tău în căutarea din LinkedIn?  

   Tema de azi: verifică-ți profilul LinkedIn. Evaluează abilitățile tale și cuvintele cheie în fiecare secțiune- titlul, rezumatul, experiența ta, și așa mai departe. 

   Optimizează profilul pentru căutările cu scop din LinkedIn. Atunci când utilizatorii văd profilul tău, sau al companiei, în mod inevitabil vor vizita site-ul tău. 

    Desigur, dacă ai făcut o treabă excelentă cu SEO pe site-ul tău, aceștia vor reveni  sau vor face trimiteri către paginile tale , ajutându-te prin SEO. 

   La oblyo.ro cunoaștem toate aceste secrete în cel mai mic detaliu, cât și multe altele. Te vom ghida către o creștere a afacerii tale prin optimizarea SEO

Share this post

Comment (1)

  • Laur696 Reply

    Un articol foarte util! Felicitari Cristian!

    August 23, 2017 at 1:38 pm

Lasă un răspuns