Cum se realizează promovarea prin bloguri?
În ultima vreme auzim tot mai des despre promovarea prin bloguri. Indiferent că vorbim despre un produs, un serviciu, un eveniment, o campanie sau imaginea unei persoane asupra căreia trebuie să atragem atenția, cu siguranță ne dorim ca impactul să fie unul pozitiv și cât mai mare. Cel mai sigur mod de a câștiga popularitatea mult râvnită este publicitatea, iar pentru aceasta e nevoie de o bună promovare.
Există numeroase metode prin care ne putem promova, atât în online cât și în afara lui, de la afișe publicitare până la promovarea prin bloguri. În ceea ce privește mediul online, care în ultima perioadă a devenit cea mai utila unealtă în ceea ce privește promovarea de servicii și produse, printre cele mai populare metode de promovare se regăsesc newsletter-urile, publicitatea pe rețelele de socializare și promovarea prin bloguri.
Cea mai practică metodă de a realiza comunicarea cu piața și potențialii clienți este mediul virtual.
Majoritatea oamenilor petrec foarte mult timp în mediul virtual, neezitând să ceară păreri și să caute recomandări din partea celorlalți utilizatori atunci când vine vorba de achiziționarea unui produs sau utilizarea unui serviciu. Pentru că un spot publicitari pune mereu în evidență doar partea pozitivă și nu este deloc obiectiv, potențialii cumpărători caută de obicei păreri autentice și sincere. Interesul pentru recenziile bloggerilor a început astfel să crească, motiv pentru care promovarea prin blogguri a luat o mare amploare.
Probabil că toți suntem familiarizați cu termenul de newsletter. Orice companie sau site ce se respectă folosește newsletter-ul pentru a transmite informații clienților săi. Fie că e vorba de o campanie, o ofertă în ceea ce privește produsele sau pur și simplu o informație ce trebuie împărtășită, newsletter-ul este cel mai la îndemână mod de a comunica într-un mod eficient cu o masă mare de oameni. Acest newsletter este folosit și în promovarea prin bloguri, cititorii blogului având posibilitatea de se abona la newsletter-ul blogului. Drept urmare, aceștia vor primi email de fiecare dată când un nou articol va fi postat.
O altă metodă eficientă și foarte populară o constituie rețelele de socializare. Fie că vorbim despre Twitter, Instagram sau Facebook, acestea au de obicei cel mai mare impact, fiind folosite de majoritatea oamenilor. Cel mai des utilizat pentru promovare este bineînțeles Facebook-ul. Majoritatea internauților dețin un cont pe această rețea de socializare. Ba mai mult decât atât, Facebook oferă condiții favorabile promovării, iar în schimbul unei sume de bani poți obține și mai multă vizibilitate.
Publicitatea prin intermediul rețelelor de socializare este utilizată și în cazul promovării prin bloguri.
Majoritatea blogurilor au propria lor pagină de Facebook, prin intermediul căruia bloggerul îi ține la curent pe cititori. Cu un simplu like, cititorul va fi ținut la curent cu toate noutățile legate de blog. De asemenea tot pe aceste pagini sunt distribuite de obicei cele mai recente articole.
Tot legat de promovarea prin bloguri cu ajutorul rețelelor de socializare, există pe Facebook diferite grupuri destinate bloggerilor, unde aceștia iși pot promova articolele.
Oricât de utilă ar fi însă promovarea prin bloguri și alte metode ce țin de mediul online, nu trebuie însă să omitem mediul offline, lumea reală în care trăim. Dacă vrei o bună promovare, cel mai important lucru este vizibilitatea. Oamenii vorbesc, iar recomandările transmise din vorbă în vorbă sunt cea mai bună publicitate.
Este recomandat să participați și să vă implicați în cât mai multe evenimente. Cu siguranță ați participat cel puțin o dată la un eveniment unde un roll-up al unei firme sponsor, așezat undeva pe fundal, v-a atras atenția. Acest lucru se aplică și in cazul afișelor așezate în zonele populate.
Deși aceste metode de promovare necesită o investiție mai mică sau mai mare în funcție de metoda aleasă, trebuie să țineți cont de beneficiile rezultate din această investiție. Cea mai mare greșeală pe care o fac din păcate mulți este faptul că nu alocă un buget suficient promovării, tratând-o cu superficialitate.
Chiar dacă pe moment aceste investiții în publicitate precum afișele sau promovarea prin bloguri nu par a fi foarte importante, în realitate ele sunt necesare iar pe termen lung vă vor aduce avantaje. Decizia e a investi în promovare și calitatea acesteia va fi resimțită la un moment dat, așa că nu neglijați acest aspect.