Optimizarea SEO și a conținutului de calitate oferite cumpărătorului în diferite etape ale procesului de la interesat la cumpărător.

Optimizarea SEO și a conținutului de calitate oferite cumpărătorului în diferite etape ale procesului de la interesat la cumpărător.

Marketingul de căutare și întregul peisaj digital au evoluat foarte mult în ultimii 20 de ani. Ca urmare, strategia de bază a echipelor de marketing modern s-a mutat de la la tehnicile și tacticile vechi, intruzive, spre un marketing al valorii.

Persoanele din marketing au ajuns să înțeleagă că nu mai este suficient doar să trimită mesaje pentru a vinde produse clienților, ci trebuie să îi atragă prin interacțiuni semnificative și utile.  

Echipele de succes își reorientează eforturile pentru a oferi cât mai multe informații foarte importante clienților în fiecare etapă a procesului prin care trece cumpărătorul.

Această schimbarea înseamnă că echipele moderne de marketing trebuie să se adapteze prin investiții în conținut. Și, cum mărcile își dezvoltă echipele de marketing al conținutului și își dublează creerea de conținut, SEO devine un jucător important, esențial, strategic și proactiv.

Pentru a câștiga în marketingul conținutului, conținutul și echipele de SEO trebuie să lucreze împreună. La urma urmei, fără conținut nu există SEO, iar fără SEO, conținutul nu se găsește.

Colaborarea dintre SEO și conținut este cheia ce asigură optimizarea conținutului pe parcursul etapelor prin care trece cumpărătorul.

În fiecare etapă, este esențial să folosești împreună strategiile de optimizare SEO și strategiile pentru conținut pentru a oferi tot ceea ce este mai bun și de a transforma perspectivele.

   Etapa unu: Conștientizarea.

   Obiectivul: a face cunoscută marca.

   Tactica folosită: conținut educativ prin informări puse corect.

   În prima etapă, la început, trebuie să încerci să faci cât mai cunoscută marca, în acest moment posibilii clienți încă nu vor să cumpere nimic. Mai degrabă, fac cercetări și studiază piața.

Scopul conținutului din etapa aceasta nu este să le vinzi soluția sau produsul, trebuie să te preocupe educarea. Furnizarea de informații utile o să poziționeze marca ta generând mai multă încredere.

Consumatorii au 131% șanse să cumpere de la o firmă imediat după ce au asimilat și înțeles conținutul educativ, iar efectul durează.

   Clienții au mai multă încredere și mai multă afinitate făță de brandurile care oferă conținut de calitate.

În etapa de conștientizare, utilizatorii pot căuta ”Cum se elimină petele?”. Intenția lor nu este de a cumpăra un produs ce îndepărtează petele, ci de a descoperi soluții.

Resursele pe care le oferi depind de publicul tău și de nevoile acestuia, dar tipurile ideale de conținut pentru constientizare cuprind:

  • Cum să?
  • Cartea albă.
  • Cărți în format electronic.
  • Alt conținut în format lung.

Scopul este de a optimiza acest conținut în jurul tipurilor de întrebări pe care clienții le pun în această fază în clasarea SERP. Aici SEO și conținutul merg împreună.

Cuvintele cheie trebuie integrate în structura paginii (structura URL, meta descrierea, etc), a conținutului și optimizate pentru a facilita căutarea.

Unul dintre cele mai valoroase rezultate SERP pentru braduri și clienți este caseta de răspunsuri Google.

Caseta de răspuns (cunoscută și ca ”poziția zero” datorită plasării sale) este un fragment de cod special prezentat în partea de sus a SERP-urilor. Aceasta include textul pe care Google îl consideră răspunsul la întrebare, titlul paginii Web care are conținutul și adresa URL a acestuia.

Caseta de răspuns există de ceva vreme, dar devine din ce în ce mai importantă, deoarece Google poate să potrivească conținutul cu lucrul care se caută.

Caseta cu răspunsuri nu numai că pune conținutul în topul rezultatelor, dar poate pune și bradul tău ca fiind o autoritate în domeniul căutat.

 Nu există reguli definitive pentu securizarea poziției zero, conținutul poate proveni de la orice rezultat de pe prima pagină. Este legată de o combinație între ceea ce cauți, a structurii conținutului și a mărcii.

Cu toate acestea, focalizarea pe cuvinte- frază cheie este importantă.

 

     Etapa a doua: stima de care se bucură marca.

     Obiectivul: îngrijirea și construirea afinității pentru mărcă.

     Tactica: soluții de extindere a ceea ce caută cumpărătorii.

 

Pe măsură ce clientul trece de prima etapă, cea a conștientizării mărcii, intră in etapa a doua, unde caută conținut pentru a evalua diferiții furnizori de produse sau instrumente disponibile.

Etapa aceasta este, fără îndoială, cea mai influentă parte în aventura clientului în a cumpăra produsul. Acum evaluează peisajul competitiv și dezvoltă o afinitate pentru un produs.

Scopul etapei a doua este cel educativ și având o țintă propusă. Îi educă pe potențialii tăi clienți de a te alege pe tine și nu pe altcineva.

Tipul de conținut și cuvintele cheie pe care le vizezi în această etapă se schimbă considerabil față de prima etapă.

Întrebarea pusă în motoarele de căutare se schimbă de la ”Cum se scoate o pată?”(cum era în prima etapă) la ”Cele mai bune produse de îndepărtare a petelor.” Astfel de întrebări indică faptul că cei care vor să cumpere caută soluții specifice, au trecut de la ceva general la ceva mai specific. În loc să educi un public mai larg, deja vorbești de cumpărători care își exprimă un interes față de un produs anume.

 

Ce funcționează bine aici:

  • studii de caz.
  • Rezultatele cercetării.
  • ghidul de cumpărturi.

 

Dar furnizarea de conținut de valoare clienților în această etapă nu se referă numai la conținutul tău, ar trebui să evidențiezi și publicații, site-uri terțe, lucrul acesta îți va valida poziția pe piață.

Mai mult, trimiterea către site-urile de încredere îmbunătățește autoritatea ta în domeniu și clasamentul SERP în toate etapele prin care trece cumpărătorul

 

   Ultima etapă: Decizia

   Scopul: Finalizează vânzarea.

   Tactica: folosirea cuvintelor cheie care au legătură cu brand-ul, activarea vânzărilor.

 

În această etapă, clientul este gată să ia o decizie. Scopul este să îi vinzi produsul.

Aici, cel care tatona produsele, le căuta, devine client.

Cuvintele cheie de brand sunt importante. Aceste cuvinte cheie exprimă intenția directă pentru soluția ta. Vrei să te asiguri că îți maximizezi vizibilitatea online în aceste rezultate de căutare pentru a te proteja de traficul pe care concurența l-ar putea atrage de la tine.

Lucrurile după care se vor lua cumpărătorii:

  • Sfaturi de la cei care au cumpărat produsele.
  • Prețul.
  • Alte informații despre produs.

Trebuie să creezi conținut pe care cumpărătorul să îl împartă și altora, pentru ca mai multă lume să poată avea acces la produs (rețelele de socializare).

În vânzările directe, o mare parte din conținutul acestei ultime etape este de a permite echipei de vânzări să încheie tranzacția. Scopul este să îi faci pe oameni să cumpere produsul, să răspunzi la orice întrebare și să se simtă împuterniciți să ia decizia.

Concluzie:

Rata aceasta de la prospectarea pieței până la vânzare (lead to deal) de pe un site este de 1.55%, potrivit unui studiu realizat de Implisit. Cu o asfel de rată scăzută, este esențial ca echipele de marketing să își analizeze conținutul și strategiile SEO pentru a-și maximiza performanța.

Nu este vorba numai de a creea un conținut valoros, ci și de optimizarea acelui conținut pentru a fi găsit online de potențialii cumpărători la momentul potrivit.

Specialiștii care își optimizează conținutul numai pentru cuvinte cheie se vor bloca pentru că nu oferă o valoare reală. Alții cred că SEO este de vină pentru faptul că tot conținutul lor rămâne ascuns online.

SEO și conținutul lucrează împreună pentru a trece potențialii clienți prin cele trei etape de mai sus în a ajunge clienți siguri.

La oblyo.ro ne ocupăm de lucrurile acestea ca tu să poți sta liniștit. Te ajutăm cu drag.

Share this post

Lasă un răspuns