fbpx

Această strategie SEO a ajutat Hootsuite la dublarea traficului.

Oblyo Digital Agency august 2, 2017

Hootsuite este cea mai mare platformă de management de social media din lume. Dar, dacă ai impresia că lucrul acesta a însemnat că marca s-a clasat foarte ușor în top și a avut o mulțime de căutări organice vizibile, te înșeli.

În mod surprinzător, concurenții mai mici i-au depăși în clasamentul Google. De ce? Deoarece Hootsuite nu avea o strategie SEO.

Pe lângă acestea, au avut o serie de probleme tehnice care i-au făcut să nu fie foarte vizibili în căutări- până când expertul în SEO Zak Ramdani a preluat conducerea firmei, lucrurile schimbându-se radical.

Ramdani, SEO de la Hootsuite, s-a alăturat seminarului SEJ Think Tank din 26 Iulie pentru a discuta despre modul în care Hootsuite și-a crescut traficul organic pentru șase luni consecutive, și-a dublat traficul blog-ului folosind tehnicile pentru a satisface caseta de răspuns Google (Google answer box), cât și folosirea unei gândiri de optimizare SEO în toate canalele de comunicare ale Hootsuite.

Să vedem ce a spus în cadrul acelui seminar.

 

Folosește SERP pentru a evolua:

Într-o perioadă de cinci ani, Google a efectuat mai multe actualizări semnificative ale algoritmilor care au provocat o schimbare masivă în peisajul SEO. Acum, suntem în mijlocul unei noi tranziții care afectează modul în care producem și consumăm conținutul.

Un element de căutare pe care multi experti SEO  doresc să îl clasifice sunt Fragmentele recomandate de Google (Google Featured Snippets).

 

Stăpânește SERP-ul prin întrebările informaționale:

La 7 Decembrie 2016, Google și-a actualizat rezultatele desktop-ului ca să semene mai mult cu rezultatele mobile, ceea ce a determinat o afișare mai mare a cardurilor Google.

Google va citi cu voce tare fragmentul recomandat când utilizează Google Home, Android Auto sau de pe un dispozitiv mobil. Această schimbare reprezintă o nouă oportunitate.

 

Dublează traficul cu optimizarea SEO pe pagină (on page):

Folosirea tehnicilor on-page (prin care optimizezi fiecare pagină în parte, individual, ca să se claseze cât mai sus în motoarele de căutare. Se referă și la conținut, cât și la codul sursă HTML, spre deosebire de off-page SEO care se referă la link-uri și alte semnale externe) cu scopul de a se clasifica pentru caseta de răspuns Google a ajutat Hootsuite să își dubleze traficul pe blog. Unele dintre conținuturile Hootsuite care au apărut în fragmentele recomandate de Google sunt răspunsuri standard, precum și liste ordonate și neordonate.

În afară de a oferi răspunsuri succinte la întrebările de căutare, structurarea și formarea corectă a conținutului, așa cum a făcut și Hootsuite, te pot ajuta să te clasifici pentru fragmentele recomandate de Google.

Optimizează pentru fragmentele recomandate (featured snippets):

Potrivit lui Ramdani, există reguli generale privind modul în care poți optimiza site-ul tău pentru fragmentele recomandate:

 

  1. Trebuie să te clasezi pe prima pagină

– nu trebuie să fii în primele locuri, este suficient să te afli pe prima pagină a motoarelor de căutare.

 

  1. Efectuează o căutare pentru cuvintele cheie țintă:

Va trebui să evaluezi rezultatele pentru următoarele:

– există deja un răspuns Google?

– dacă există, ce format preferă Google pe baza întrebării?

 

  1. Structura de conținut:

-este important să structurezi conținutul într-o manieră care să arate clar răspunsul și pașii pentru a ajunge la acel rezultat. Ar trebui să realizezi rubrica/ subpoziția care reflectă îndeaproape întrebarea utilizatorului.

 

  1. Ce să faci în cazul în care concurența pentru un termen este un site mare?

– Dacă ești în concurență cu un site mare, cum este Wikipedia sau WebMD, pune-ți întrebarea: au răspuns bine la întrebare, pot să îmbunătățesc răspunsul?  

Dacă concurența face o treabă bună, este posibil să aibă un nivel mai ridicat de autoritate in domeniu decât tine.

Viitorul s-ar putea să nu sune atât de bine dacă site-urile concurente au autoritate mai mare. Dacă site-urile concurente nu răspund succint la întrebări și nu sunt optimizațe, atunci este posibil să le poți confrunta și învinge.

  1. De ce nu poți obține fragmente recomandate:

-uită-te cu atenție cum este structurat conținutul concurenței în comparație cu al tău.

Sunt întrebările și răspunsurile mai bine văzute pe paginile lor decât pe pagina ta? Sunt paginile tale mult mai jos în clasamentul motoarelor de căutare decât ale concurenței?

Concurența are conținutul structurat într-un mod ușor de preluat de Google și de replicare sau de introducere într-un fragment recomandat față de al tău?

 

Câțiva pași de acțiune:

 

Întoarce-te la rădăcini: – dacă nu ești chiar pe prima pagină a motoarelor de căutare pentru termenii pe care vrei să îi accesezi, va trebui să lucrezi mai întâi la acest capitol. Dezvoltă-ți imaginea link-ului, astfel încât Google să creadă că ești mai important, continuă să scrii conținut, asigură-te că site-ul tău se comportă foarte bine din punct de vedere tehnic. Fragmentele recomandate vor juca un rol important după ce vei ajunge pe prima pagină a motoarelor de căutare pentru termenii pe care vrei să îi clasezi. Acestea fiind spuse, poți scrie conținut pentru fragmentele recomandate încă de la început. Nu vei ști niciodată ce termeni vei clasifica în afara termenilor care sunt vizibili în mod direct.

Optimizează pentru subiecte, nu numai pentru cuvintele cheie.

Integrează tehnici de optimizare în conținutul blogului tău.

Răspunde la întrebările utilizatorilor din fragmentele recomandate într-o anumită măsură, dar lasă suficient cât să îi obligi efectiv să facă click pe rezultatul tău organic. Trebuie să înțelegi acest lucru încă de atunci când creezi conținutul.

 

Concluzii:

 

Optimizarea pentru fragmentele recomandate de Google reprezintă o oportunitate pe care SEO trebuie să o ia în calcul. Există o oportunitate imensă de a ajusta conținutul pentru a răspunde la întrebările informaționale, mai ales acum că Google favorizează un conținut valoros și relevant pentru cititori.

Utilizarea unor tehnici de optimizare pe site (on-site) și adaptarea unei strategii de SEO coerente pot contribui foarte mult la determinarea indicatorilor de trafic organic în peisajul SERP de azi.

De aceea, la oblyo.ro înțelegem foarte mult nevoia de optimizare a unui site. 

Call Now Button