Bazele optimizării SEO. Ce este conversia?

Bazele optimizării SEO. Ce este conversia?

Primul lucru, conversia nu este SEO. Conversia este un fel de finalizare a călătoriei clientului pe site-ul tău. Nu este chiar sfârșitul deoarece clientul ar putea reveni și să înceapă o nouă etapă a călătoriei. Conversia poate să fie îmbunătățită printr-o optimizare SEO de calitate, și este adevărat dacă:

 

  • vizezi cuvintele cheie potrivite.
  • Site-ul are structura corectă.
  • Asicură-te că vizitatorii de pe site au cea mai bună experiență de utilizare.

 

Asigurându-te că vizitatorii de pe site au parte de o primire călduroasă, având grijă de nevoile lor. Astfel vei stabili un fel de încredere în site, lucru care va face mai ușor pentru vizitatori să ducă până la sfârșit călătoria pe site (cumpărând produsul).

Dar ce este conversia?

Chiar și după cele scrise mai sus, rămâne întrebarea: ”Ce este conversia?” Conversia este adesea asociată cu vânzarea, dar în marketing-ul online, definirea conversiei doar prin aceasta înseamnă a limita puterea termenului. Conversia, așa cum o definim, se întâmplă de fiecare dată când un vizitator completează o acțiune dorită pe site-ul tău. Web. Acesta ar putea fi un click pe pagina următoare, dacă acesta este obiectivul tău principal pe o anumită pagină. Ar putea fi abonarea la un buletin informativ (newsletter). Și ar putea fi un vizitator care cumpără produsul. Pe scurt: conversia se întâmplă când cineva finalizează acțiunea pe care dorești să o finalizeze.

Ce este rata de conversie?

Dacă 100 de persoane vizitează pagina ta și 10 dintre ele se abonează la newsletter, rata de conversie este de 10%. Rata de conversie este, de asemenea, un număr pe care îl vei găsi în Google Analytics. Pe scurt, raportul vizitatorilor care finalizează o anumită acțiune pe site (cumpară ceva, se abonează la newsletter) și totalitatea vizitatorilor acelui site.

Rata de conversie este utilizată pentru a monitoriza conversia pe o pagină web, în funcție de lucru pe care dorești să îl monitorizezi. De exemplu, dacă ceri un test pentru site-ul tău de la Oblyo, se vor efectua teste specifice pe site-ul tău și îți vor spune care variantă are cea mai mare rată de conversie (câștigătorul testului). Ar fi bine să implementezi varianta câștigătoare cât mai repede pe site-ul tău.

Despre CRO (Conversion Rate Optimization) optimizarea ratei de conversie?

S-ar putea să fi auzit de ceva numit CRO atunci când citeai despre conversie pe internet. CRO este optimizarea ratei de conversie. Acesta este procesul de optimizare a numărului de conversii comparativ cu numărul de vizitatori. Există o mulțime de modalități de a face acest lucru, dar, din nou, recomandăm mai degrabă să te adresezi experților în conversie în loc să te bazezi pe cunoștințele de bază învățate de pe internet despre CRO. Procesul este mult mai complex decât pare.

CRO versus SEO

CRO și SEO se ciocnesc uneori. În SEO, îți vom spune întotdeauna să ții cont de vizitator. Dacă oferi vizitatorului cele mai bune mecanisme, dacă îl tratezi foarte bine, îl atragi către brand, să devină loial, de asemenea Google o sa trimita trafic de calitate. Și, cu toate că următorul pas este să îl faci pe vizitator să se convertească la produsul tău, nu este nevoie să îi bagi produsele pe gât. Este o linie între a îl ajuta și a îl agasa.  

Deci, ce este conversia?

O conversie reușită este în fiecare caz în care un vizitator finalizează o acțiune dorită pe site-ul tău.

Share this post

Lasă un răspuns