fbpx

12 moduri in care pierzi daca nu ai un site pus la punct

Oblyo Digital Agency mai 10, 2017

Daca nu esti pe internet, atunci nici afacerea ta nu exista. Punct. 

Datorita expansiunii si accesibilitatii retelei internet, in ziua de azi companiile trebuie sa aiba o reprezentare puternica online pentru a atrage atentia potentialilor clienti. Cand te gandesti la tot ceea ce implica extinderea, promovarea si publicitatea afacerii tale, internetul nu mai poate fi ignorat.

Internetul este forma de marketing  de tip”new age”. Cu un site profesional, fiecare companie poate avea acum o prezenta online, care este adesea reprezentarea virtuala a marcii lor. Odata ce un site web este creat si dezvoltat, acesta poate lucra pentru a ajuta companiile sa genereze mai multi prospecti si potentiali clienti, 24 ore/pe zi, atata timp cat site-ul functioneaza pe deplin. Cea mai buna parte este ca nu costa zeci de mii de euro pentru a avea un site web bine conceput si pus la punct, iar intretinerea lunara este extrem de mica comparativ cu costurile publicitare traditionale.

Consumatorii din ziua de astazi sunt extrem de prezenti pe internet, deoarece internetul joaca un rol imens in viata noastra de zi cu zi. Astfel, atunci cand vine vorba de achizitionarea de produse si de servicii locale, majoritatea consumatorilor merg mai intai online pentru a gasi informatii si firme care le pot oferi ceea ce au nevoie sau isi doresc.

Daca afacerea ta nu are un site web sau daca site-ul tau este depasit, nu este atragator sau abia functioneaza, s-ar putea sa pierzi, de fapt, multi clienti potentiali, care – ghici ce vor face? Se vor duce la concurentii tai!

De ce?

Deoarece oamenii se asteapta ca firmele sa fie implicate online asa cum sunt si ei. Daca site-ul tau lipseste, aceasta ar putea fi o reflectie directa asupra modului in care consumatorii vad compania ta.

In plus, daca doresti ca website-ul tau sa genereze mai multa atentie la nivel local, acesta trebuie sa fie placut pentru ochi, sa se incarce rapid, sa contina continut de valoare si sa dispuna de instrumente de conversie puternice.

Este important sa retii ca “aspectul nu este totul” atunci cand vine vorba de a avea un site eficient. Site-ul tau web ar putea arata frumos. Cu toate acestea, in ceea ce priveste utilitatea, functionalitatea si accesul la informatii, ar putea sa fie un cosmar pentru vizitatori. Prin urmare, este, de asemenea, important sa te asiguri ca site-ul companiei tale ruleaza fara probleme, contine toate instrumentele potrivite de conversie si permite vizitatorilor sa gaseasca, aproape imediat, informatiile de care au nevoie.

Iata o parte din motivele pentru care un site care nu este bine pus la punct ar putea aiba efecte negative pentru afacerea ta. Sa intram in explicatii mai detaliate:

1. Prima impresie

Un site web care nu este “atragator de vizibil” isi pierde ocazia de a castiga incredere si credibilitate instantanee.

In momentul in care un vizitator fac clic pe site-ul tau, deja isi face prima impresie despre compania ta. In ochii acestuia, modul de prezentare a site-ului este o reflectare a modului in care te prezenti si iti gestionezi afacerea. In cazul in care site-ul tau nu are aspectul profesional pe care il asteapta consumatorii, acestia vor trece mai departe si vor continua sa caute o companie pe care o simte “potrivita”. Prin urmare, este vital sa gasiti echilibrul profesional perfect, pentru a iti mentine vizitatorii mai mult pe site-ul tau web.

2. Angajament si revenire

Un site web care nu stie sa pastreze vizitatorii angajati si sa-i faca sa revina, nu va ajuta prea mult in cresterea vanzarilor. Iar aceasta, se face – cel mai simplu – prin intermediul blogului.

Unele studii au aratat faptul ca firmele care au un blog, au aproximativ 55% mai mult trafic web decat cele care nu au. De fapt, aproape jumatate din companii au achizitionat un client prin intermediul blogului companiei. Motoarele de cautare iubesc continutul proaspat, relevant si consistent. Prin urmare, acele site-uri web care se incadreaza in acest profil se claseaza mai bine in top cautari decat cele care nu au blog.

3. Conectarea la retelele social media

Un site web care nu este conectat la profilurile tale de social media nu va oferi posibilitatea de a construi relatii cu vizitatorii site-ului. Nu subestima niciodata puterea marketingului social media. Aproximativ 67% dintre companiile B2B si 41% dintre companiile B2C au achizitionat un client prin Facebook.

Fiecare companie trebuie sa aiba propriile butoanele de social media conectate pe site-urile lor, deoarece aceasta este o modalitate de a te conecta cu vizitatorii site-ului pe termen lung. Acest lucru  iti va permite sa construiesti relatii cu acestia, transformand tot mai multi dintre acestia in clienti platitori.

4. Actualizarea site-lui

Un site web invechit va indeparta vizitatorii si te va impiedica sa utilizezi pe deplin toate instrumentele web care ar putea fi disponibile. Nimic nu este mai frustrant pentru un vizitator decat ca acesta sa gaseasca o gramada de continut vechi, irelevant. Multe companii isi fac un site web si apoi nu-l mai atinge de el ani de zile. 

De asemenea, un site web invechit te poate impiedica sa il integrezi cu conturile social media, cum este Facebook, Google plus sau You Tube. In plus, nu vei putea utiliza instrumente de urmarire, cum este Google Analytics, un program gratuit care iti permite sa monitorizezi traficul si ceea ce se intampla pe site-ul tau. 

5. Optimizare SEO

Un site web care nu este optimizat pentru motoarele de cautare nu va reusi sa atraga mai multa atentie online si trafic la nivel local.

S-ar putea sa crezi ca optimizarea SEO nu inseamna mare lucru, insa majoritatea oamenilor nu se uita la mai mult de trei pagini cu rezultatele pe care le afiseaza motorul de cautare. De fapt, cei mai multi nici nu trec mai departe de prima pagina. Cu cat un site web apare in primele rezultate ale cautarii, cu atat mai multa atentie va primi de la consumatorii si potentialii clienti care cauta ceea ce oferi prin afacerea ta.

 

[irp posts=”4870″ name=”7 moduri prin care pierzi daca site-ul tau nu este optimizat SEO”]

 

6. Viteza de incarcare

Un site web care se incarca lent, ii va face pe vizitatori sa renunte. Majoritatea oamenilor se asteapta ca site-urile sa se incarce in cateva secunde. Cu toate acestea, multe site-uri web de afaceri iau mai mult timp pentru a se incarca, si aceasta din cauza a diferitor probleme.

Consumatorii ocupati nu au timp sa astepte minute intregi pentru incarcarea unui site web. In schimb, ei prefera sa treaca pe site-ul unui concurent care se incarca rapid si le da exact ceea ce au nevoie. Aceasta este reteta perfecta pentru profiturile potentiale pierdute.

7. Usurinta in navigare

Un site care este greu de navigat va impiedica vizitatorii sa gaseasca ceea ce cauta si ii va face sa il paraseasca. Daca site-ul tau este greu de navigat, aceasta inseamna ca vizitatorii vor avea dificultati in gasirea informatiilor de care au nevoie. Care-i problema aici? Ei bine, vor pleca aproape instantaneu. Nimeni nu vrea sa incerce sa isi dea seama cum sa foloseste site-ul tau.  

Designul site-lui si aspectul navigatiei ar trebui sa fie simple, facilitand publicului tinta sa gaseasca usor informatiile pe care le cauta. O navigare usoara pe site ar trebui sa-i ajute sa stie cu usurinta unde sunt, unde au fost si unde pot merge mai departe.

8. Apel direct la actiune

Un site web fara o solicitare puternica de actiune va permite sa iti alunece, chiar prin varful degetelor, clientii potentiali (si sa-i pierzi in acest mod).

Doresti ca vizitatorii site-ului sa te sune? Vrei sa iti trimita un mesaj prin e-mail? Vrei sa vina sa iti faca o vizita la sediu sau la magazin? Vrei sa descarce raportul gratuit? Vrei sa iti ceara o oferta

 

[irp posts=”4880″ name=”Care sunt efectele negative ale unui website neoptimizat SEO?”]

 

SPUNE-LE.

Multe companii ignora folosirea pe site-ul lor a uneia dintre cele mai puternice tehnici de marketing – un apel direct la actiune (CTA – call to action). Daca nu le spui vizitatorilor tai ce doresti sa faca atunci cand ajung pe o pagina, majoritatea vor parasi site-ul tau FARA sa faca acel lucru.

9. Informatii de contact

Un site web care are “ascunse” informatiile de contact ale companiei, ii va face pe vizitatori sa piarda mai mult timp pana le gaseste. Daca esti tipul de afacere care doreste ca vizitatorii tai sa te apeleze sau sa te viziteze, numarul de telefon si / sau adresa postala ar trebui sa fie prezente si actualizate pe toate paginile site-ului web.

Punerea informatiilor de contact pe pagina “Contactati-ne” este buna, dar nu este suficienta. De asemenea, pentru mai bune rezultate, acestea ar trebui ca acestea sa fie vizibile, cel putin pe pagina de pornire.

10. Locatia si orarul de functionare

Un site web care nu le spune clientilor unde sunteti situat, orele de functionare sau indicatii de orientare, va pierde in scurt timp.

De exemplu, cu sigurata, restaurantele ar trebui sa aiba toate aceste informatii vizibile pe toate paginile site-ului lor. Majoritatea vizitatorilor acceseaza site-ul doar pentru a gasi aceste informatii, asa ca asigura-te ca aceste informatii sunt clare, la vedere si actualizate. In caz contrar, in majoritatea cazurilor, acestia vor fi frustati, ceea ce ar putea insemna clienti pierduti pentru afacerea ta. 

11. Formular pentru newsletter

Nu ar fi frumos sa ai o modalitate de a “ramane in contact” cu fiecare persoana care viziteaza site-ul tau web? Un site web fara un formular de captura de e-mail pierde pur si simplu contactul cu vizitatorii si orice alta modalitate de a-i monitoriza. Ei bine, e destul de usor sa faci o campanie de marketing prin e-mail. 

Cu toate acestea, multe companii inca nu au nici un tip de formular de captura de e-mail pe site-ul lor. Fie ca ai un program de reduceri pentru clientii loiali, fie ca oferi un raport gratuit cu informatii valoroase despre industria ta, trebuie sa ai o modalitate prin care captezi adresele de e-mail ale vizitatorilor tai. 

12. Grafica si imagini

Un site web care nu utilizeaza grafica, imagini, videoclipuri si alte instrumente de conversie nu converteste la fel de mult ca si acelea care se folosesc de acestea. 

Grafica si imaginile adauga o multime de valoare site-urilor web, in primul rand pentru ca ii ajuta pe vizitatori sa obtina o idee vizuala rapida despre continut, fara a citi totul. In al doilea rand, grafica si imaginile capteaza atentia vizitatorilor, crescand sansele ca acestia sa citeasca continutul asociat cu grafica si imaginile respective.

Videoclipurile reprezinta un alt instrument de conversie puternic pe care majoritatea site-urilor le ignora. Videoclipurile iti ofera o modalitate de a comunica la un nivel mai personal cu vizitatorii site-ului tau web. Nu numai ca ii va tine mai mult pe site-ul tau, dar te va ajuta sa castigi credibilitate si incredere.

Un site web este doar inceputul

Din ce in ce mai multe companii au inteles ca marketingul online este mult mai practic si mai economic decat metodele traditionale si aleg sa isi construiasca o prezenta online prin intermediul unui website. Cat de bine functioneaza site-ul web depinde de mai multi factori. Daca site-ul tau este proiectat corespunzator, acesta ar putea genera o cantitate imensa de trafic si, implicit, venituri pentru afacerea ta.

Pe de alta parte, daca ai un site web prost conceput, acesta iti poate afecta afacerea, facand mai dificila oportunitatea de a transforma potentialii vizitatori in clienti, iar aceasta, per ansamblu, inseamna pierdere cotei de piata si a imaginii, in favoarea concurentei.

Suntem aici pentru a te ajuta!

Fie ca esti un proprietar de afaceri ocupat, un dezvoltator al carui program este incarcat, sau un utilizator profesionist care pur si simplu nu reuseste sa dea de capat unui element, noi avem pentru tine serviciul personalizat si onest pe care il doresti. De asemenea, iti oferim multe informatii despre aceste servicii, deoarece stim ca ai o gramada de intrebari. Tot ce ai de facut este sa intri pe chat live cu un consilier din echipa Oblyo Digital Agency sau sa ne contactezi telefonic la nr. de telefon afisate in partea de sus a paginii web.

Call Now Button