Cercetarea cuvintelor cheie. Introducerea copywriter-ilor cu succes în optimizarea SEO.

Cercetarea cuvintelor cheie. Introducerea copywriter-ilor cu succes în optimizarea SEO.

Conținutul de bună calitate este foarte important pentru SEO modern, mai ales că oferă și ceva valoros utilizatorilor.

De aceea, orice copywriter, fie că lucrează la o firmă sau pe cont propiu, trebuie să înțeleagă importanța cuvintelor cheie și a cercetării din spatele lor.

Sunt foarte mulți autori de articole care nu înțeleg cercetarea cuvintelor cheie, mai sunt și cei care înțeleg importanța dar nu o pun prea bine în practică.

Succesul SEO începe cu cercetarea cuvintelor cheie.

Este important să înveți și să ajuți un copywriter să înțeleagă conceptele de bază ale cercetării cuvintelor cheie și de ce este acest lucru important pentru munca lor.

 Înțelegerea valorii pe care grupul (mulțimea) de cuvinte le are.

Este ușor să îl faci pe un copywriter să înțeleagă cuvintele cheie-frază (long tail keyword). Aceste cuvinte alcătuiesc un tip de frază cu mai mult de cinci cuvinte. Sunt utilizate când site-ul dorește să rafineze termenii de căutare pe pagina web, precum și atunci când se caută ceva specific. La urma urmei, aceste cuvinte aduc mai mult trafic și stârnesc mai multă curiozitate. Poate să fie puțin mai dificil să îl faci să înțeagă de ce cuvintele acestea contează în optimizarea SEO. Cel puțin până când le explici că frazele sunt mai bogate în optimizare decât un singur cuvânt. În plus, sunt persoane care utilizează căutarea vocală (voice search).

De fapt, aproximativ 20% din căutările de pe dispozitivele mobile pe Google sunt efectuate vocal. Acest lucru a schimbat cum sunt utilizate cuvintele cheie, deoarece oamenii caută ceva folosind propoziții și punând întrebări, decât doar tastând întrebări scurte.

Merită de subliniat faptul că aceste cuvinte- fraze (grupuri de cuvinte) sunt o salvare pentru firmele mici, în special firmele care se bazează pe SEO local.

De exemplu, un magazin de curățătorie chimică probabil nu va funcționa prea bine dacă se axează doar pe cuvântul ”curățătorie” sau chiar ”curățătorie chimică”, dar o campanie care se învârte în jurul unor cuvinte- fraze cheie, precum ”Curățătorii chimice in București”, nu numai că ar genera mai mult trafic, dar poate să îmbunătățească afacerea.

În plus, dacă reprezinți o curățătorie care vrea să efectueze campanii de marketing de căutare plătită, există probabilitatea să fie o campanie mai lentă, dar mult mai puțin costisitoare (nu că ar trebui să știe copywriter-ul lucrul acesta).

Cum să faci ca autorul unor articole să cerceteze cuvintele-fraze:

Adevărul este că nu revine în competența unui copywriter independent să facă cercetarea cuvintelor- fraze cheie. Acest lucru este adesea furnizat de o agenție specializată sau de tine, dacă ai o firmă specializată în SEO.

Cu toate acestea, dacă vrei ca cel care scrie să fie mai implicat în procesul SEO(ceva ce încurajez pe toată lumea să facă), merită cu siguranță să îl faci să ia parte la cercetarea cuvintelor cheie.

Astfel, îi vei mări aria de specialitate a copywriter-ului întroducându-l în domenii noi, domenii cu care are lăgătură, doar că îi extinzi aceste legături, fiind un lucru benefic și pentru tine, vei putea apela cu ușurință la cineva care deja este în domeniu și știe cum să opimizeze lucrurile și cum se face o cercetare a cuvintelor cheie.

Trusa cu instrumente pentru începători:

Atunci când introduci un copywriter în cercetarea cuvintelor fraze cheie, este bine să începi cu cele mai elementare instrumente. La urma urmei, este mai ușor să construiești întâi fundația unei case decât acoperișul.

  1. Folosește planificatorul de cuvinte cheie Google (Google AdWords Keyword Planner):

  • Primul instrument de folosit atunci când vrei să îi introduci în lumea căutării cuvintelor cheie este Google AdWords Keyword Planner.
  • Totuși, nu te baza doar pe un singur instrument, dar pentru cineva nou în optimizarea SEO este un bun început.
  • Ca multe alte instrumente și programe oferite de Google, este ușor de înțeles, oferă mult sprijin în formă scrisă cât și vizuală și te duce pas cu pas în procesul de a creea o campanie.
  • Mai poți să folosești o afacere imaginară ca să familiarizezi pe cineva cu procesul de planificare, dar este mai bine să pretinzi că realizezi o campanie pentru compania ta, astfel încât persoana să poată înțelege cu adevărat de ceea ce este nevoie, să fie implicată.

  1. Analiza cuvintelor cheie prin SEMrush (SEMrush Keyword Analytics):

Următorul instrument de cercetare a cuvintelor cheie pentru copywriter este SEMrush. Acest instrument îi va oferi o imagine mai largă asupra cuvintelor cheie.

SEMrush este bun pentru mediile multinaționale și pentru atunci când vrei să afli ce fac concurenții și unde se află în procesul căutării cuvintelor cheie.

Este important să nu uiți de competitori atunci când înveți pe cineva despre cercetarea cuvintelor cheie. Deși un copywriter se va uita adesea la concurenți pentru idei de conținut, este bine să vezi cum se descurcă concurența.

Însă, revenind la cuvintele cheie lungi, SEMrush oferă cuvinte cheie și date corecte atât pentru versiunile locale cât și internaționale ale Google și Bing.

Similar cu Planificatorul de cuvinte cheie Google Adwords, odată ce te-ai obișnuit cu el, este destul de ușor să îl folosești.

  1. Instrumentul pentru cuvinte cheie de SEO cognitiv:

Instrumentul pentru cuvinte cheie de SEO cognitiv se distinge de orice alt planificator de cuvinte cheie. De ce?

Spre deosebire de alte instrumente, acest instrument de cuvinte cheie nu oferă doar sugestii de cuvinte cheie, îți spune ce ar trebui să faci în continuare pentru a îmbunătăți clasarea site-ului într-un loc cât mai sus. Informațiile suplimentare pe care le furnizează te pot ajuta foarte mult. Din acest motiv, ar trebui să incluzi folosirea acestui instrument atunci când înveți copyweiter-ul cu cercetarea cuvintelor cheie, mai ales dacă ai o afacere de nișă.

  1. Altele:

Sigur că există o gamă largă de astfel de instrumente pe piață, care sunt foarte bune, dar pentru ceva mai cuprinzător, aceste sunt cele mai uzuale de folosit atunci când vrei să explici procesul de cercetare a cuvintelor cheie copywriter-ilor care intră în afacerea optimizării SEO.

La Oblyo Digital Agency  te putem ajuta să înțelegi mai bine aceste instrumente. De asemenea, dacă dorești să introduci un copywriter în procesul de căutare a cuvintelor cheie, cât și de optimizare SEO, noi îți stăm cu drag la dispoziție.

Share this post

Lasă un răspuns