Ghid în opt (8) pași pentru o clasare cât mai bună în căutările locale ale motorelor de căutare.

Ghid în opt (8) pași pentru o clasare cât mai bună în căutările locale ale motorelor de căutare.

Vrei ca afacerea ta să fie listată în top 3 pe plan local în Google?

Din păcate, nu există nici o scurtătură magică ca să ajungi în primele trei locuri instant (cu toate că ar fi frumos). Lucrul acesta înseamnă că firmele locale trebuie să se bazeze pe o optimizare SEO locală pentru o mai mare vizibilitate online.
SERP-urile (Search Engine Resaults Page- -pagina unde apar rezultatele din căutările într-un motor de căutre a unor cuvinte cheie. Dacă sunt mai multe rezultate pe mai multe pagini cu cuvântul căutat atunci se numește- SERPS) sunt extrem de competitive. În plus, Google a făcut unele modificări care fac să rămână mai greu mai mult timp vizibile paginile (de exemplu: pachetele pentru dispozitivele mobile care oferă acum anunțuri plătite care împing în jos rezultatele organice).

Veștile bune?

Efectuarea unor îmbunătățiri locale ale SEO-ului local vor avea un efect bun asupra clasării tale în rezultatele căutării organice.

Hai să vedem opt (8) pași pe care să îi faci chiar de azi pentru a stimula pe termen scurt și lung eforturile SEO pe plan local.

1. Stimulează căutarea locală în timpul cercetării cuvintelor cheie:

Fiecare campanie de optimizare SEO începe cu cercetarea cuvintelor cheie, care, pentru cei mai mulți, înseamnă apelarea la programul gratuit oferit de Google- Keyword Planner. Dacă ai nevoie de idei de cuvinte cheie generice, ”Keyword Planner” este instrumentul potrivit. De asemenea, la http://oblyo.ro/ te ajutăm cu o și mai bună optimizarea a cuvintelor cheie, te ajutăm și cu idei despre cuvintele cheie long tail care îți vor ajuta afacerea să crească. Lasă mai jos un comentariu cu primele tale cuvinte cheie folosite pentru afacerea ta și noi îți vom arăta cum să îl optimizezi.
Cu toate acestea, de când Google a oprit filtrul de căutare localizată (pe plan local) în Decembrie 2015, simularea rezultatelor căutărilor locale dintr-un alt oraș a devenit ceva mai complicată. Nu poți numai să adaugi o localizarea a cuvântului cheie căutat, deoarece acesta creează un SERP complet diferit (de exemplu, căutarea pentru ”pizza vegetariană” din București și ”Pizza vegetariană” din Cluj vor apărea rezultate radical diferite).

Pentru a compensa acest lucru, majoritatea SEO-urilor fac următoarele trei lucruri:

– adaugă parametrul ”apropiat”(near) la adresa URL: – După ce introduci cuvântul se modifică adresa URL prin adăugarea ”&near=cityname”. Astfel apar rezultatele ca și cum ai căuta din apropierea locului repectiv.

– Utilizând parametrul ”uule”. Poți adăuga fiecare căutare cu un formular codificat base64 al ”Caninical Name” al unui loc anume din parametrul ”uule”.

– Folosește un program software pentru a viza coordonatele GPS specifice: Permiterea unui algoritm de direcționare geografică a cuvintelor tale cheie prin coordonatle GPS este ce mai ușoară soluție.

– Odată ce ai găsit cuvintele tale cheie, este timpul să faci cercetare. Creează conținut care să vizeze cuvinte cheie cu concurență redusă și nu uita să le legi la textul și etichetele HTML.

2. Profită de oportunitățiile de legături (Easy Link Building):

Potrivit unui sondaj recent, legăturile (link-urile) reprezintă (textul, legătura dintre domenii, numărul de link-uri…etc) 29% din factorii de clasificare, făcându-i să fie cel mai important factor de clasificare pe care trebuie să îl iei în calcul. Lucrul acesta înseamană că astfel de legături ar trebui să fie una dintre prioritățile tale.

Din păcate, construirea legăturilor organice necesită timp. Ai nevoie de mult conținut valoros pe care vizitatorii să îl acceseze înainte de a putea profita cu adevărat de oportunitatea de construire a link-urilor. Caută să colaborezi cu cei care au deja un status în mediul online și găsește modalități de a îți construi reputația mărcii tale în mediul online.

Experți în optimizarea SEO au împărtășit recent experiența și tactica lor locală în cum se construiesc link-urile. Iată unde au construit cu succes aceste link-uri: – Site-uri de afaceri locale (77%), – Yelp și altele asemănătoare (80%), Presa locală (83%), Camerele de comerț (70%).

Una dintre cele mai bune metode de avea succes cu legăturile de link-uri și de înaltă calitate este de a ajuta propietarii de site-uri să găsească și să corecteze legăturile întrerupte în conținutul lor. Caută în site-urile de top legături întrerupte, spune-i propietarului dacă ai găsit ceva, apoi poți să oferi site-ul tău ca substitut.
Aceste legături s-au dovedit a fi foarte eficiente, cât și modalități de a face backlink.

3. Vezi ce cuvinte cheie cercetează concurența, ca tu să descoperi mai multe oportunități de backlink:

Să vezi ce cuvinte caută competiția este o modalitate excelentă de a afla care domenii se leagă de afacerile concurenței. Folosește un program de urmărire a cuvintelor căutate de concurență și utilizează-l pentru a descoperi legături cu alte site-uri pe care le-ai fi putut trece cu vederea.

Urmărește care site face trimiteri către site-urile concurenței, dar care nu face trimiteri și către site-ul tău.
Vezi autoritatea domeniului al fiecăruia dintre aceste site-uri (programul de analiză a concurenților îți va oferi aceste informații).

Fă o listă cu domeniile cele mai influente și relevante. Efectuează legături către domeniile din lista ta.

4. Înlătură neconcordanțele NAP (Nume, Adresa, Phone (telefon):

Este important ca NAP (numele, adresa și numărul de telefon) să rămână aceleași pe fiecare site pe care este listat. Folosește programul de urmărire a clasării (ranking) pentru a monitoriza referințele și, dacă întâlnești neconcordanțe ale NAP, contactează propietarii site-urilor și spune-le să corecteze greșeala.

5. Optimizează listarea din Google My Business:

Pagina ta ”Google My Business” ( Compania mea pe Google) este cu ușurință cel mai important factor de clasificare atunci când vine vorba de clasare, iar optimizarea se face ușor. Iată ce trebuie să faci:

– revendică-ți înregistrarea
– verifică-ți contul.
– Asigură-te că detaliile afacerii sunt actualizate. Greșelile frecvente includ orele de funcționare greșite, intervalul orar greșit și categoriile listate greșit.
– Fă trimiteri către site-ul tău.
– Pune imagini de foarte bună calitate care au legătură cu afacere (sau pune imagini noi dacă cele vechi stau de ceva vreme).

Odată ce pagina ”Google my Business” este configurată, cea mai bună modalitate de a păstra optimizarea este să primești recenzii bune și să primești trimiteri către site-ul tău.

6. Investește în clienți:

Faptul că ești în mediul social este unul dintre cele mai puternice lucruri pe care le ai la dispoziție. Recenziile, mărturiile și studiile de caz sunt un semnal puternic de clasificare (7-13 %), cât și conținutul, adesori decid dacă un client te angajează pe tine sau pe unul dintre concurenții tăi.

Obținerea de feedback de la clienți necesită ceva muncă, să vedem câteva moduri creative de încurajare a cât mai multor recenzii:

– oferă posibilitatea de construire a link-urilor: Clienții tăi vor să construiască legături la fel de mult, și mulți vor vrea să fie prezentați într-un studiu de caz dacă aceasta înseamnă publicitate gratuită. Nu ai timp să realizezi singur un studiu de caz? Apeleaza la noi.

– Încurajează clienții să facă recenzii: distribuie broșuri, printează coduri QR pe factură sau pe cartea de vizită, cere-le părerea când achită proodusul.

– Cere să scrie comentarii: da, poate să fie atât de simplu. Nu vei obține recenzii de la toți clienții tăi, tot ce ai nevoie este un răspuns pozitiv pe platformele sociale pe care clienții tăi le utilizează (Facebook, LinkedIn, Youtube, Amazon…etc). O să dobândești cât de curând o reputație foarte bună.

7. Nu uita de structurarea informației folosind marcaje specifice:

Va trebui să folosești structurarea informației dacă vrei ca afacerea ta să apară în panoul ”Knowledge Graph” din partea dreaptă a SERP-urilor Google. De asemenea, permite să le oferi vizitatorilor informații cheie despre NAP și recenzii pozitive.

Din păcate, va trebui să folosești marcaje specifice diferite pentru diferite platforme. De exemplu, ar trebui să utilizezi Schema (Schema) pentru rezultatele căutării Google, dar vei avea nevoie de Open Graph pentru site-urile de media social, cum ar fi Facebook, LinkedIn și Google+.

Șpilul? Sunt programe software disponibile (și ușor de găsit) care îți permit să gestionezi toate aceste marcaje ale tale dintr-un sediu central.

8. Urmărește clasarea video și a imaginilor:

În timp ce majoritatea afacerilor măsoară valori precum vizitatorii și CTR (rata de click), surprinzător, puțini realizează că software-ul de urmărire a clasării în funcție de calitate poate verifica, de asemenea, clasamentele video și ale imaginilor.

Verifică programul pentru a avea opțiunea de a permite rezultatele căutării universale, software-ul ar trebui să adune rezultatele de la motaorele de căutare ca ”Youtube, Google, Bing”

Optimizarea imaginilor este adesea la fel de simplă ca și comprimarea imaginilor pentru a reduce dimensiunea fișierului. Asigură-te că imaginile au formatul corect ( de obicei .jpeg sau .png) și apoi sunt comprimate fără a li se pierde din calitatea inițială.

Pentru a îmbunătăți videoclpulurile, optimizează titlurile și metadatele pentru a fi mai atrăgătoare de accesat și include cel puțin un cuvânt cheie , transcrie textul video pentru a ajuta indexarea Youtube.

Cum să începi.

Începe campania SEO cu elementele de bază ale optimizării SEO- fă o cercetare a cuvintelor cheie, crează listarea în ”Google My Business”, fă o analiză a concurenței și apoi începe să planifici câteva pagini.

Acordă prioritate SEO pentru a te concentra mai întâi pe cele mai importante semnale de clasare locală.
După ce vei fi stăpânit cele opt lucruri de mai sus, poți să te avânți într-un SEO mai avansat.
Pentru mai multe detalii pagina noastră îți stă la dispoziție. Nu ezita să ne contactezi.

Share this post

Lasă un răspuns