fbpx

Cum să păstrezi clasarea SEO atunci când reconstruiești un site web.

Oblyo Digital Agency iulie 26, 2017

Această menținere în clasamentul SEO este ceva ce propietarul site-ului își dorește mai mult decât orice. Refacerea site-ul, revigorarea trebuie făcute făra a perturba echilibrul delicat al prezenței pe internet a unei afaceri. Riscul pierderii clienților, pierderea informațiilor despre site-urile web, cât și pierderea locului pe care se află site-ul în motoarele de căutare sunt cât se poate de reale și pot provoca daune pe termen lung afacerii. Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a diminua eventualele daune potențiale pentru afacerea ta.

Nu face modificări la un site web care este live (live website):

Un lucru foarte important de reținut când faci modificări la site-ul tău web. Nu face nici un fel de reproiectare a site-ului în timp ce este live. Dezactivează site-ul în timp ce efectuezi îmbunătățiri (nu este recomandat deoarece persoanele care încearcă să viziteze site-ul vor fi deranjate de acest lucru), sau poți să configurezi noul site într-un domeniu separat și să îl înlocuiești cu originalul când este gata (metodă recomandată).

Când faci aceste modificări, fiind adesea un proces de durată și se pot face greșeli, este mai ușor să eviți problemele dacă site-ul nu este live.

Potrivește structurile site-lui vechi cu cel nou:

Clienții se bucură când văd ceva familiar, de aceea nu este o idee bună să modifici dramatic structura site-ul atunci când îl reproiectezi. Înainte de a începe un nou design, utilizează un crawler (un program ce accesează paginile web și urmărește site-ul asemenea unei persoane care ar naviga pe internet), pentru a putea vedea cum să potrivești noul site pe structura celui vechi. Cel mai cunoscut crawler este ”Googlebot”. După ce ai terminat de reproiectat site-ul, accesează-l cu crawlere pentru a compara structura cu site-ul original.

Salvează infromațiile site-ului original:

Pentru a păstra similitudinea între site-ul vechi și cel nou, creează o listă a tuturor paginilor de pe site-ul vechi. Dacă adresa URL se va schimba pentru paginile din noul site, trebuie să notifici motoarele de căutare despre aceste modificări utilizând redirecționarea 301 (301 Redirect). Dacă nu vei face acest lucru, o să strici locul pe care se află pagina ta, cât și încrederea clienților, vei pierde traficul organic către site-ul tău. De asemenea, trebuie să salvezi sitemap-ul (o hartă a site-ului, în care se găsesc link-urile importante din website, pagini, categorii, articole, produse, etc) paginii web originale într-un fișier text, pentru o referință viitoare.

Utilizează o adresă URL temporară pentru noul site web:

În felul acesta eviți întreruperea trecerii de la site-ul vechi la cel nou. Configurează noul site pe o adresă URL temporară, copiind vechiul site web la adresa URL temporară, deoarece nu vrei ca aceasta să apară în rezultatele motorului de căutare până când nu ești gată să dai drumul la noul site. Odată ce ai terminat cu noul site, poți să schimbi domeniul și să preiei live noul site web.

Dacă schimbi domeniul cu noul tău site, există doi pași pentru acest proces:- Unu, mută vechiul site web în noul domeniu, folosind redirecționarea 301. Iar doi, creează noul site și lansează-l pe noul domeniu, cu redirecționarea 301 de pe vechiul site web.

Folosește redirecționarea 301:

Trebuie să utilizezi redirecționarea 301 pentru fiecare pagină din vechiul site web. Redirecționarea 301 indică motoarelor de căutare că adresa web a unei anumite pagini s-a schimbat și asigură că vizitatorii site-ului pot găsi ceea ce caută. Redirecționarea 301 asigură, de asemenea, că toate marcajele (bookmarks) și legăturile cu mediul social către site-ul original vor funcționa în continuare atunci când noul site o să fie pornit. Când configurezi redirecționarea 301, asigură-te că redirecționarea fiecărei pagini indică același conținut pe noul site web. Dacă acest lucru nu este posibil pentru fiecare pagină, asigură-te că este similar cu conținutul indicat. Nu face doar o redirecționare generală care redirecționează toate paginile vechi pe pagina de pornire a noul site. Acest lucru îi va deranja pe vizitatorii site-ului.

 Utilizează pagini 404:

Celebrul mesaj ”Page 404 not found” este o parte necesară a reconstrucției unui site, deoarece uneori paginile se amestecă și se pierd sau link-urile nu funcționează. O pagină bună 404 ajută utilizatorii și motoarele de căutare să își găsească drumul înapoi la informațiile pe care le caută pe site. Poți face pagina 404 prietenoasă, cât și prietenoasă cu motorul de căutare, punând o căsuță a motorului de căutare pe pagină.

Urmărește backlink-urile (legături de pe alte site-uri sau pagini trimise către o pagină sau către domeniul principal. Backlink-urile susțin un site la căutările în motoarele de căutari):

Este ceva de care fiecare propietar de site-uri se teme, să piardă toate acele link-uri pe care le-a câștigat. Poți colecta statisticile de utilizare a backlink-urilor tale și modalitatea ideală de a muta acele backlink-uri către noul site. Asigură-te că paginile cu restul de backlink-uri acumulate folosesc redirecționarea 301.

Detalii de pus la punct înainte de a deschide site-ul:

 Odată ce ai finalizat reconstrucția site-ului mai sunt multe detalii pe care trebuie să le pui la punct. Optimizează noile imagini pentru SEO, utilizând descrieri meta și comprimarea imaginilor pentru o încărcare rapidă. Verifică fișierul ”robots.txt” pentru a te asigura că acesta este configurat corect pentru a permite accesul pentru crawler-ele motoarelor de căutare.

Dacă nu este configurat corect, crawlee-le nu pot citi site-ul tău web. Verifică noul site pentru link-uri care nu mai există.

Accesează instrumentele Google pentru webmaster și asigură-te că noul site este verificat. Folosește ”FETCH AS GOOGLE” pentru a verifica dacă noul site poate fi citit corect. Folosește ”FETCH and RENDER”, trimite site-ul web și toate adresele URL asociate către Google prin intermediul ”SUBMIT to INDEX”. De asemenea, ar trebui să utilizezi un crawler web pentru a structura structura noului site, pentru a o compara cu cel original. Harta site-ului reproiectat ar trebui trimisă la motoarele de căutare, ajutând astfel ca motoarele de căutare să indexeze noul site mai repede.

De făcut după ce site-ul este live:

Odată ce site-ul reconstruit este live, ar trebui să compari bounce rate-ul (este un indicator de calitate ce analizează procentul vizitelor unice pe un site) înainte și după reproiectare. Creșterea ratei de bounce înseamnă că utilizatorii sunt nemulțumiți de ceva legat de reproiectare, este posibil să trebuiască să faci modificări. Continuă să monitorizezi clasamentul în motoarele de căutare pentru a vedea dacă totul merge bine. Google sugerează o perioadă de tranziție de cel puțin 180 de zile, timp în care ar trebui să păstrezi numele vechiului domeniu, cu redirecționări 301.

Este întotdeauna dificil să faci tranziția de la site-ul tău original la cel reproiectat.

Cu toate acestea, dacă urmezi aceste sugestii poți simplifica procesul și poți reduce la minimum perturbarea afacerii tale.

La Oblyo Digital Agency  construim experiențe digitale de brand pentru consumatori și identificăm cele mai eficiente canale de comunicare cu aceștia.

 

Call Now Button