Înapoi la scoala PPC (plata pe click): Cum să mărești vânzările în acest an (cum să devii premiant în vânzări anul acesta)

Înapoi la scoala PPC (plata pe click): Cum să mărești vânzările în acest an (cum să devii premiant în vânzări anul acesta)

Perioada de cumpărături pentru ”înapoi la școală” (aici ne referim la campania publicitară, cum este și ”Vinerea Neagră”, care are ca element central reînceperea anului școlar, dar care se referă la un public larg, nu numai la școlari, prilej bun de reduceri) este una aglomerată pentru comercianți. Este una dintre cele mai mari perioade de vânzări pentru magazine, contribuind la 17 % din totalul vânzărilor anuale. Ca multe alte lucruri din domeniu, această campanie ”înapoi la școală” a venit din Statele Unite și în România. La noi s-a dezvoltat pentru o gamă diversificată de produse vândute, nu neapărat în legătură cu școala. Iar, în fiecare an, această etapă este una din ce în ce mai importantă pentru firmele din România.

În 2016 clienții au cheltuit în această perioadă peste 76 de miliarde de dolari (studiu pentru Statele Unite).

Oportunitățile pentru vânzări sunt ridicate: preșcolari, școlari de gimnaziu, liceeni. Studenții cheltuie ceva mai mult în această perioadă.

Mulți cumpărători vor căuta produse online și vor cumpăra online sau offline în funcție de ce găsesc. Sunt campaniile tale de căutări plătite pregătite pentru această afacerea înfloritoare?

Nu este prea târziu să începi să îți adaptezi strategia ”înapoi la școală” pe PPC (plata pe click).   Folosind ultimele date, îți poți opimiza ținta campaniei, mesajele publicitare, oferte pentru a ajunge la cumpărătorii care cheltuiesc, cât și cum să optimizezi timpul în care campania ajunge la ei.

 

  1. Cât cheltuiește cumpărătorul.

Cheltuielile de cumpărături pentru ”Întoarcerea la școală” sunt obligatorii, nu sunt costuri discreționare (facultative), sunt costuri care se adună. Potrivit Federației Naționale pentru Comerț cu amănuntul (din Statele Unite), familiile cu copii în clasele I-XII cheltuiesc aproximativ 674 de dolari pe articole cum ar fi îmbrăcăminte, electronice, încălțăminte, rechizite școlare.

De exemplu, o familie obișnuită americană care are copii în clasele I-XII va cheltui 108 dolari pentru consumabile școlare, 126 pentru articole vestimentare, și multe altele.

Facultatea este o investiție mai mare, vor cheltui, de exemplu, 221 de dolari pentru electronice și 114 dolari pentru mobilier pentru cămin.

Cu cât costurile devin mai mari, unii părinți solicită copiilor să îi mai ajute cu anumite sume din banii de buzunar. Cei din clasele I-VIII dau cam 20 de dolari, cei de la licee cam 33 de dolari (din banii de buzunar).

 

  1. Lista de cumpărături.

 Odată cu ”Întoarcerea la școală” apar diferite cheltuieli, cumpărătorii caută ofertele și cele mai bune prețuri pe tot parcursul ofertelor, de la electronice la tricouri.

Pentru clasele I-XII căutările sunt axate pe rechizitele școlare, încălțăminte, îmbrăcăminte și electronice.

Studenții caută mobilier, lenjerie de pat, articole de îmbrăcăminte.

 

  1. Timpul petrecut la cumpărături.

Căutarea de articole pentru începutul anului școlar începe să ajungă la vârf încă din Iulie și August și se prelungește și în Septembrie. Există trei perioade cheie:

Iulie: căutările cresc foarte mult în toate grupurile de elevi. Sunt cu mai mult de 4.49% (CRT- click to rate) apăsări de click-uri pe site-uri cu pixuri, creioane, markere, în special pentru cei din clasele I- XII.

August: scade volumul de căutare, dar CRT-urile cresc pentru profesorii și părinții care au termene stabilite pentru achiziționarea de rechizite.

Septembrie: vârful vânzărilor de rechizite. Spre finalul lunii, odată cu venirea studențiilor la căminele studențești, CRT-ul mai crește cu încă 2.32%. Marketing-ul online poate să ducă la vânzări offline.

 

  1. Tendințe de căutare.

Anunțurile Bing (Bing Ads) am folosit datele interne ale Microsoft pentru a analiza volumul de cumpărături pentru îmbrăcăminte, ghiozdane, electronice, telefoane mobile, pantofi, rechizite școlare, pentru termeni de căutare cunoscuți sau mai puțin cunoscuți.

 De exemplu, 81% din căutări pentru rechizite folosesc substantivi comuni, termeni generici, precum ”calculator”, ”Penar”, Pix”…etc, nu   o marcă anume.

În această categorie de produse, încearcă să aloci mai mult buget către termenii generici, care nu fac referire la o marcă anume. Pentru cuvintele cheie, ia în calcul variante de cuvinte care se aseamănă (”Pix”, mai degrabă decât ”pix Bic”)

 

  1. Demografia consumatorilor.

 Cumpărătorii sunt părinții, profesorii și elevii.

64% din cumpărători au vârste cuprinse între 35 și 64 de ani.

32 % dintre cei care caută produse au vârste între 35 și 49 de ani, jumătate femei și bărbați. Elevii din clasele I- VIII sunt cel mai mare grup de elevi. La facultate procentul de studente este puțin mai mare decât cel al studenților.

 

    Planul de acțiune:

Planul tău de nota 10 pentru campania ”plata pe click” (PPC- pay per click) de anul acesta:

Iulie: inițiativele de promovare și conștientizare ale mărvii vor menține produsul în prim plan în următoarele câteva săptămâni după ce încep căutările. Lucrează la crearea listelor de marketing privind produsele și subiectele legate de începerea anului școlar. Pentru început, identifică categoriile de produse și optimizează-le în campania ta de vânzare.

August: ajustează oferta pentru a crește oportunitățiile în această perioadă restrânsă de timp când au loc cele mai multe căutări online. Crește oferta pentru cuvintele cheie cele mai căutate. Poți să te gândești să faci anumite reduceri pentru cei care au cumpărat deja.

Septembrie: în prima parte a lunii concentrează-te pe elevii din clasele I- XII. La finalul lunii, concentrează-ți ofertele către studenți. Mulți vin să stea la cămine, atunci cererea fiind și mai mare. Poți lua în calcul să scazi investiția pentru publicul din sectorul I-XII, axându-te pe cei de facultate.

De asemenea, ia în considerare următoarele:

  • perioada de timp pentru a valorifica această arie de afacere este restrânsă, trebuie să ai strategii receptive și cu răspunsuri imediate.
  • Înțelege persoanele care caută produsele, vezi cum le poți satisface nevoia de cumpărături.
  • Ajustează bugetele pentru perioadele cheie și așteaptă creșterea CPC din apogeul campaniei de vânzări.
  • Oferă discount-uri pentru a fi competitiv.
  • Oferte mai mari pentru categoriile de produse populare.

În România, apogeul campaniei este cu o săptămână înainte de începerea școlilor, atunci toți marii producători se înfruntă în oferte.

Și, pentru un an școlar cât mai eficient și plin de bucurii, am realizat o serie de articole despre cum poți optimiza afacerea prin SEO  .Îți stăm la dispoziție cu drag.

Succes la cumpărături!

Share this post

Lasă un răspuns