fbpx

Cât costă Optimizarea SEO?

Oblyo Digital Agency iulie 16, 2017

Cât costă Optimizarea SEO? Optimizarea SEO nu este la fel de ușoră ca, să zicem, o campanie publicitară prin trimiterea de  e-mail-uri la 100 de destinatari. În unele privințe, nu este întotdeauna la fel de ușor de măsurat cum funcționează, deoarece multe activități de marketing pot influența traficul de căutare organic (traficul organic se referă la vizitatorii care vin de pe motoarele de cautare, în urma listării unor pagini din blog/site in rezultatele căutărilor).

Costul SEO este, de asemenea, strâns legat de recompensele potențiale. Clasarea la nivel național pentru un cuvânt cheie foarte căutat poate însemna 50 de lei per click în ADWords, va avea mai multe costuri asociate decât clasarea unui cuvânt cheie local.  Dar, chiar și la nivel local, poate exista o variabilitate imensă- dacă vrei să te clasezi  în diferite zone, precum: sate, județe, orașe, zone industriale, va influența cât de dificil va fi acest lucru. Acest lucru, desigur, influențează prețul SEO pentru situația unică la care vrei să te raportezi (zona, județul..etc).

În această prezentare ne vom uita la beneficiile căutării organice prin SEO pentru a lămuri mai bine întrebarea, cât costă Optimizarea SEO? Scopul acestei prezentări este de a te ajuta să iei o decizie cât mai bună cu privire la cât de mult ar trebui să investești  și cum să măsori rezultatele. 

Indiferent dacă ai o afacere locală, una mică, o afacere națională sau chiar o afacere internațională, sperăm că acest ghid să te ajute să  determini ce ar trebui să investești în căutarea organică.

Prețurile SEO: ce determină costul? 

Taxarea Optimizari SEO trebuie să ia în considerare următoarele lucruri: 

                  Situația– unde te afli în prezent?

                  Obiectivul – unde vrei să fii?

                  Cronologie – Cât de repede vrei să te îmbunătățești? 

Numai prin analizarea celor de mai sus o agenție  poate calcula cât de mult ar trebui să coste SEO pentru afacerea ta. 

Hai să analizăm un exemplu: 

Un site de afaceri locale se situează pe poziția  a 12-a  pentru cuvântul lor cheie- țintă (și variațiile acestuia) . Concurența  de pe prima pagină are mai multe link-uri. Concurența a investit mai mult în SEO local.  Cu aceste informații pot fi determinate anumite valori: 

  • un număr aproximativ de link-uri.
  • o idee despre cât de multă muncă este nevoie pentru SEO local.
  • un timp cronologic pentru a realiza acest lucru.

Analizând situația actuală a clientului, întelegându-i obiectivele și stabilind cronologia necesară, se poate calcula un preț. Bineînțeles că vor exista o mulțime de variabile și nu știm întodeauna ce face concurența, dar ar trebui făcută o estimare a costurilor privind cât de multă muncă este, cât și a prețului ulterior.  

Și, sigur, industria va determina în parte costurile. Dacă faci 100 de euro de la un client nou, te poți aștepta să plătești mai puțin decât un client care valorează mii de dolari. Piața, într-o anumită măsură, reglmentează prețul (presupunând că lucrarea se face corespunzător).  Este vorba de reinvestiții, de rentabilitatea investițiilor. 

Ultima variabilă este întreținerea și păstrarea stindardului afacerii tale cât mai sus odată ce vizibilitatea a fost atinsă. Optimizarea SEO este o țintă în mișcare. Îți îmbunătățești jocul, dar și concurența face la fel, nu stă pe loc. Este greu, cele mai bune abordări trebuie să fie adaptate la situația  și obiectivele unice ale afacerii. 

Acesta este motivul pentru care KPI-urile (indicatori cheie de performanță) simple SEO precum clasarea cuvintelor cheie nu sunt suficiente, o abordare mai aprofundată a măsurării succesului Optimizari SEO  este necesară pentru a urmări progresul. 

SEO de înaltă calitate vs. Ieftin și prost. 

Ceea ce ne aduce la cealaltă variabilă cheie: calitatea.  Să spunem o scurtă poveste pentru a ilustra mai bine problemele calitative care încă abundă în industria SEO.

Un client a sunat și a detaliat o conversație avută la telefon cu o firmă locală SEO care voia să îi oferă serviciile. Firma încerca să vândă Optimizare SEO oferind  detalii despre procesul pe care l-ar folosi pentru a construi backlink-uri. Punctul central era acela de a găsi site-uri relevante care au expirat, să cumpere aceste site-uri și apoi să plaseze conținut pe acele site-uri care se leagă de site-ul țintă.  Aceasta este în esență o rețea PBN (Private Blog Network), o rețea de site-uri care este sub controlul unei singure entități (în povestea noastră, compania de SEO)  și folosită pentru a construi în mod artificial link-uri. Abordarea aceasta este cunoscută sub diverse nume: ferme de link-uri (farm link), rețea de link-uri, rețea de bloguri și tot așa. Este ceea ce Google ar clasifica fiind o schemă de legături de link-uri, fiind penalizată cu ajustări algoritmice încă din 2014. 

Problema este că el chiar a vrut să cumpere serviciile SEO de la această ”firmă”. La urma urmei, suna mult prea bine ca să nu te atragă. Și, cum bine știm, când ceva sună prea bine ca să fie adevărat, în realitate poate să nu fie.  Primul semnal de alarmă ar fi trebuit să fie acela când ”firma” SEO respectivă făcea  vânzări speculative prin telefon.  Ideea este că există servicii în Marea Britanie care oferă SEO pentru 50 de Lire (65 $) pe trimestru. Ce publicitate se poate face pentru 15 Lire pe lună? Aceste firme fie nu se stresează prea mult în a face ceva, fie folosesc rețelele lor de site-uri pentru a adăuga link-uri. 

În cel mai bun caz, sunt în mare parte ineficiente. În cel mai rău caz, ai putea ajunge să capeți o penalizare sau o scădere a veniturilor. Ieftin, da. Rău, cu siguranță. Dacă vrei să construiești o afacere pe termen lung, nu ai vrea să te gândești la astfel de strategii.  

Morala este că ești responsabil pentru ceea ce se face în numele tău. Dacă iei produse SEO de la o companie ieftină, fără să faci o cercetare în prealabil, atunci vei avea o mare problemă când lucrurile nu vor funcționa (sau ești penalizat). 

Dacă constuiești o afacere, trebuie să joci după regulile celei mai mari platforme de marketing. Regulile nu sunt întotdeauna clare. Dar gândește în ceea ce privește valoarea și bunul simț, și nu vei cădea pradă unor companii ce oferă servicii SEO îndoielnice. 

Nu sunt numai vești triste. Există peste 5 milioane de întreprinderi mici în Marea Britanie și în jur de 30 de milioane în Statele Unite,  majoritatea având SEO foarte slab.  

Cât despre România, aici este o problemă că mulți antreprenori nu înțeleg pe deplin importanța și ce este Optimizarea SEO și cum poate fi folosită pentru afacerile lor. În România sunt cam 200 de companii care oferă servicii de SEO, din care un sfert au experiență reală în algoritm SEO.  Piața va evolua grație internetului rapid din România. Nu uita să îți amintești cele patru variabile:  ale situației, ale obiectivelor, vitezei și calității

Deja am vorbit prea mult pe lângă. Cât costă Optimizarea SEO?

Următoarele date se bazează pe experiență și pe studii de piață.

Prețuri SEO în România: 

Nu prea sunt studii care să arate prețurile pentru  Optimizarea SEO. Din propria experiență pot să spun că ele variază între 300 de Euro și 1000 de Euro pe lună. Depinde de cât de repede vor rezultate. Media este de 300 de Euro. Trebuie să ne raportăm și la situația financiară din România, unde firmele sunt mai greu dispuse să investească sume mari în Serviciile de optimizare SEO, chiar dacă s-ar putea să aibă mai mult de câștigat. Și multe firme nu au înțeles importanța unui site optimizat SEO. Dar, încet, încet, firmele încep să înțeleagă importanța unui SEO de calitate. De ce spun de calitate? Pentru că un produs de calitate costă ceva mai mult decât unul mai puțin calitativ, și munca depusă fiind mai mare. Românii preferă un raport preț- calitate, punând mai mult accent pe calitate. 

Prețuri SEO în Statele Unite:

Există mai multe date despre prețurile SEO în Statele Unite decât în România și  Marea Britanie. Compania MOZ, care vinde software de inbound marketing (tehnică pentru atragerea clienților către produse și servicii prin intermediul marketingului de conținut, marketingului social media și optimizării motorului de căutare) și de măsurare a performanței marketing-ului,  a publicat rezultatele unui sondaj  prvind furnizorii de servicii de SEO care includea prețuri, arătând o plajă variată de prețuri. Aceste prețuri ne dau o idee asupra tarifelor percepute. 

Întrebarea a fost: ”Pentru acei clienți care au contracte în derulare / pe mai multe luni, care este media  lunară a  tarifelor?” 

  •   10% – mai puțin de 500 $ 
  •   27% – 500-100 $
  •   29% – 1.000-2.500 $
  •   20% – 2.500-5.000 $
  •   15% – 5.000-10.000 $

Cum bine se vede, există niște diferențe de prețuri, dar majoritatea companiilor cheltuiesc mai puțin de 5.000 de dolari pe lună pentru SEO. 40% cheltuiesc  mai puțin de 1000 de dolari pe lună, este cazul firmelor mici și foarte mici. Aceste prețuri indică gradul de dificultate  și domeniul de aplicare al proiectului. Cei care plătesc mai puțin de 500 de $ pe lună  sunt, probabil, companii locale (care joacă pe o piață mică, locală).

Prețurile SEO în Marea Britanie: 

Nu s-a făcut un studiu ca cel din Statele Unite, dar ne putem da seama după cele spuse de cei care activează în domeniu.

  •    £ 50- £ 150 pe lună – SEO scăzut (sau competiție scăzută).
  •    £ 150- £ 300 pe lună – SEO mediu,  de afaceri mici.
  •    £ 300- £ 500 pe lună – SEO mai competitiv.
  •    £ 500 – £ 1,000 pe lună – SEO high-end de afaceri mici (de obicei o afacere națională).
  •    £ 1,000 – 2000 de lire sterline pe lună – de înaltă calitate, pentru industriile competitive.
  •    2.000 de lire sterline pe lună – întreprinderi foarte cunoscute cu abordare SEO bazată pe conținut. De obicei, o afacere națională.

În practică, vedem cum companiile SEO lucrează de la 300 de Lire în sus. Există unii furnizori online independenți de SEO care lucrează de la 50 de Lire pe lună. Este greu de aflat dacă acești chiar adaugă calitate. 

Cât ar trebui să investești?

Prețurile de mai sus sunt totuși relative. Dacă ai o afacere mică dar joacă pe plan național într-un mediu competitiv, trebuie să te aștepți să plătești mai mult decât  o companie ce joacă doar pe plan local. Gândeste-te la un site web cu produse  în comparație cu instalatorul de la scara 3.  Mărimea pieței și a profitului potențial dictează într-o oarecare măsură cât ar trebui să cheltuiești.

Deci, ce ar trebui să plătești? Cum determini valoarea SEO?  Singurul răspuns la această întrebare este afacerea ta și situația actuală. Dacă profiturile sunt mari, trebuie să te aștepți la mai multă concurență. Dacă, în schimb, profitul este mic, și concurența este mai scăzută. Dacă ești la început ai un drum mai lung de parcurs și trebuie să te aștepți să plătești mai mult decât dacă ai nevoie de ajutor ca să ajungi mai sus în top 3. 

Asigură-te că furnizorul tău îți explică modul în care a calculat de ce servicii ai nevoie, evită piața SEO care oferă servicii ieftine, pentru că rezultatele s-ar putea să nu fie cele dorite.

SEO și desgin-ul web:

Cele scrise mai sus se referă la costurile lunare ale SEO presupunând că ai un site web bine optimizat. Dacă nu este bine optimizat, este posibil să ai nevoie să iei în calcul și costurile construirii unui site web  optimizat SEO.  Site-ul este casa ta online, este necesar pentru eforturile prin SEO. O platformă online care este optimizată utilizatorilor de smartphone și tablete este esențială. Poate însemana costuri în plus, dar dacă nu este construit și pentru utilizatorii mobili este o piedică în dezvoltare. 

ROI (return of investment): De ce ” Cât de mult costă SEO?” nu este întrebarea corectă.

La sfârșitul zilei, întoarcerea investițiilor este ceea ce contează. Dacă te costă 20 de lei pentru căutarea plătită, 15 lei anunțurile de pe canalele sociale sau 5 lei din căutarea organică, atunci aceasta din urmă este un canal foarte valoros, oferă cea mai bună rentabilitate a investiției. 

Măsurarea acestor factori nu este mereu ușoară, dar este esențială pentru a înțelege care este rentabilitatea tuturor activităților tale de marketing digital. 

Și pentru mulți clienți pe care îi avem la Oblyo Digital Agency , căutarea organică continuă să ofere cel mai bun ROI total. 

Mi-ar plăcea să îmi spui cât plătești în prezent pentru SEO, cât și experiența ta avută cu SEO (una bună, una mai puțin bună). Mă găsiți pe Facebook , unde sunt foarte încântat să vorbim mai multe despre SEO, PPC sau marketing digital.  Cât și multe sfaturi pentru cei aflați la începutul acestui drum.  Ca în orice lucru, fundația este importantă. Hai să vedem cum o contruim eficient cu materialele de cea mai bună calitate! 

Call Now Button