3 (trei) tehnici SEO care îți vor schimba viața.

3 (trei) tehnici SEO care îți vor schimba viața.

Unele tehnici SEO îți oferă o dezvoltare a perspectivei. Alte tehnici SEO îți vor schimba viața. Avem nevoie de ambele. Dar astăzi ne vom îndrepta atenția către cele trei tehnici care îți vor schimba viața. După cum probabil ți-ai dat seama, acestea nu sunt niște ”tactici”, ci sunt niște elemente esențiale de a-ți solidifica baza de cunoștințe. S-ar putea să fi auzit câteva dintre aceste tehnici. Dar, dacă există un lucru pe care l-am învățat în viață, constă în faptul că doar a cunoaște ceva este diferit de a și face lucrul acela (de a-l pune în practică).
 

Mai jos sunt trei tehnici esențiale pe care specialiștii SEO le folosesc în viața de zi cu zi:

1) A creea/ face vâlvă (senzație) este de două ori mai important decât algoritmul folosit:

 
Înțelegerea a cât mai multe lucruri posibile despre algoritmii motoarelor de căutare este crucială pentru un SEO eficient. De fapt, cred că toată industria căutării pe internet este foarte slab informată. Mulți profesioniști SEO (și agenții):
 
  • trag mult prea ușor niște concluzii bazate pe studii corelative.
  • dau importanță anumitor povești din domeniu.
  • Ignoră destul de frecvent recomandările făcute de Google
  • preferă să ia ”cele mai bune practici/ date” folosite de toată industria mult mai în serios decât propriile date.

Ca industrie, trebuie să fim sceptici, să experimentăm, cât și să testăm.

Nu iau deloc din meritele tehnice ale SEO când spun că faptul de a creea vâlvă este de două ori mai important decât algoritmul folosit. Gândește-te, nu este bine ca oamenii să se înghesuie să citeasă pagina ta?
 
Motorul de căutare este conceput în așa fel încât să facă clasamentul cât mai dificil. Este construit pe baza ideii cum că paginile cele mai utilizate sunt și cele mai valoroase, importante. Trebuie să te faci văzut. Iar ca să fi văzut este nevoie de muncă. Dacă nu te pui la bătaie, strategia ta SEO este condamnată la eșec. Poți deja să arunci prosopul, încă înainte de a începe prima rundă.
 
Pot să pun mâna în foc că unii dintre voi strâmbă din nas când citesc acum, întrebându-se: ”Aceasta este marea revelație care îmi va schimba viața? Să fim serioși, cunosc deja lucruile despre care se vorbește”. Pentru unele persoane s-ar putea să fie adevărat. Dar, pentru cele mai multe persoane, cred că ceea ce urmează le sună familiar: știi că trebuie să faci lucrul acesta, ai auzit mai multe înainte legat de el, dar într-un fel sau altul ceva nu funcționează cum trebuie. Cumva, ceva te trage înapoi, refuzând să invetești în a creea vâlvă, agitație. Nu-ți fie frică să o faci. O știu foarte bine, și eu am fost în aceași situație. Cu toții am fost acolo. Rămânem blocați în faza dependenței de informații. Dacă ești blocat în etapa aceasta, știu ce simți. În adâncul tău știi că ar trebui să pui în practică cele învățate, să vezi dacă tactica învățată la anumite cursuri este folositoare și chiar funcționează. Știi că trebuie să construiești un plan pentru ca lucrurile să iasă cum trebuie.
 
Dar, totuși mai este un ”dar” care te blochează. Unele părți din tine spun ”doar această postare pe blog, doar această tehnică. Apoi voi ști destule pentru a lega aceste lucruri și al le pune în acțiune, totul să fie ”safe”.
 
Trebuie să îți spun că Nu, trebuie să dai cu capul de pragul de sus și să realizezi lucrul propus. Și, nu, nu vorbesc să încerci o tehnică și apoi să nu o mai folosești deloc. Vorbesc de hotărârea și dedicarea de a face un obicei din a folosi corespunzător datele pe care le cunoști:
· folosește tacticile la adevăratul lor potențial
 
  •  fă-o parte din rutina ta zilnică
  •  măsoară rezultatele
  •  ajustează acolo unde este nevoie.
 
Este singura cale de a trece de la teorie la practică. Și, când faci această trecere și începi să te obișnuiești, vei realiza că o mare parte din teoria pe care o vei întâlni este vorbărie fără rost. Nici o teorie nu se compară cu propriile eșecuri și succese. Cunoașterea SEO nu este putere. Este doar potențial. Depinde numai de tine să o transformi în putere.
 

2) Construiește-l și succesele vor veni:

O să îți spun un mic secret. Persoanele care au succes pe internet nu doar ”produc conținut”, ci construiesc lucruri. (Hei, stai puțin! Suntem în domeniul marketingului, citești conținut chiar acum, înțelegem valoarea. Ascultă ce avem de spus).
 
Ai o anumită vârstă încât să îți amintești când a început internetul? Îți amintești expresia care a creeat vâlvă atunci: ”interactivitate, conexiune”? Pune-ți întrebarea, ce faci cel mai mult pe internet? Consumi internetul, sau îl folosești? Dacă ești ca majoritatea oamenilor, petreci o bună parte din timp pe internet. Hei, chiar și acum ești pe internet, citind acest articol. Să nu spui că nu.
 
Mai important, în tot acest timp petrecut pe internet, probabil că utilizezi un număr destul de mic de site-uri (rețele de socializare, pentru muzică…etc). Știi de ce? Majoritatea site-urilor sunt contruite pentru a fi consumate în loc să fie utilizate. Cele mai multe site-uri se inspiră de la alte site-uri care nu sunt chiar liderii în industrie.
 
Uite cele mai accesate site-uri https://moz.com/top500 . Văd o grămadă de platforme pe acolo, foarte puțini ”producători de conținut”. Te rog să înțelegi, nu mă plâng că există atâta anti-conținut. Vreau să te gândești la site-ul tău preferat. Îl utilizezi, sau ești consumator? Cu ce te-a atras? L-ai găsit întâmplător într-o pagina pe care o citeai, sau ai dat peste o sursă cu care te-ai conectat, cu care nu prea mai poți să nu o folosești mereu când accesezi internetul? Dacă te uiți la orice industrie care s-a dezvoltat odată cu internetul, vei găsi că cei din top, de sus, au cel puțin o pagină web pe site-ul lor care creează conținut, nu consumă.
 
Ceea ce vreau să spun este: atunci când site-ul depășeste un prag, încetează să mai fie ”conținut” și devine un produs gratuit. Este ceva atât de valoros încât utilizatorii vin să îl folosească, nu doar să îl consume. Și probabil îl vor folosi de mai multe ori.
Aceste pagini folosite sunt cele mai utilizate link-uri către care ești trimis de pe alte site-uri, după pagina de pornire a browser-ului, sunt cele mai folosite link-uri, cele cu traficul ridicat. Lucrurile acestea joacă un rol crucial în realizarea clasamentului (topului motoarelor de căutare), reputația brandului și recunoașterea mărcii.
 
Dacă trebuie să alegi între ”producere de conținut” și ”să construiești ceva”, alege să construiești. O platformă, o comunitate, un ”ghid” vor genera mereu mai mult trafic decât ”conținutul”. Cred cu tărie că trebuie să produci conținut și să și construiești ceva. Este nevoie de ambele, majoritatea are doar unul. Internetul a fost gândit pentru a fi folosit, utilizat.
 

3) Dacă nu este pentru ceva, nu este nici pentru SEO:

Un SEO cu multă experiență știe și înțelege că nu se poate baza doar pe motoarele de căutare.
 
Stai să îți explic:
 
Primul la mână, există două lucruri simple:
 
  • algoritmii se schimbă constant
  • Google ne avertizează de manipularea acestor algoritmi.
 
Aceste lucruri sunt importante, dar adesea sunt ignorate ( sau, atunci când sunt înțelese) și sunt tratate rapid ca și cum nu ar fi existat.
Algoritmul (algoritmii, de fapt) sunt actualizați de mai bine de 500 de ori pe an.
 
Să o spunem mai exact, algoritmii sunt actualizați (îmbunătățiți) de două ori pe zi.
 
Google este doar o colecție masivă de cod de interfață. Interacționează ca un indice de căutare indexat în mod constant și actualizat. Chiar și inginerii de la Google nu înțeleg pe deplin modul în care funcționează propiul motor de căutare.
 
Vorbim de o bază imensă de protocoale, programe, sisteme de operare, baze de date și recuperare a informațiilor. Dacă te-ai confruntat cu un cod de programare complex, atunci știi cât de mult poate însemna și cea mai mică schimbare. Și vorbesc de acele schimbări care nu apar ca ”erori de sintaxă”.
Deci, dacă ai studiat toți acei ”factori de clasificare” în speranța de a ”inversa” algoritmul, sacrcina este aproape imposibil de realizat. Putem doar să sperăm că găsim tendințe statistice și să tratezi fiecare site și fiecare SERP ca entitate proprie, având prioritate anumiți factori.
 
A doua la mână, mai spun încă o dată despre importanța sfaturilor(guidelines) oferite de Google
 
https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=en : ”Evitați trucurile destinate îmbunătățirii clasamentului motorului de căutare. O regulă bună este acea să pui întrabarea ”Acest lucru îi ajută pe utilizatorii mei? Aș face acest lucru dacă motoarele de căutare nu ar exista?” Sau să faci lucruri pe care să le poți împărtăși și cu site-urile concurente, despre cum ai reușit să faci acel lucru”
 
Nu mă înțelege greșit, ideea că ar trebui să faci lucruri de care să te simți confortabil să le împărtășești cu concurența este ridicolă, iar pretinzând că motoarele de căutare nu există este destul de imposibil. Dar implicațiile sunt clare. Strategia ta SEO este utilă numai pentru SEO, și să nu faci nimic pentru tine, este ca și cum te afli pe un teren pustiu, doar cu ghidul oferit de Google.
 

Gânduri de final:

Oricine a făcut SEO o perioadă îndelungată știe că algoritmii ”puri” ai SEO se schimbă cu timpul. Doar principiile fundamentale de marketing bazate pe SEO continuă să funcționeze pe termen lung. Un SEO cu experiență are mereu doi ochi mereu deschiși, unul pe motoarele de căutare, celălalt pe marketing. Reține, mentalitatea SEO este una de creștere cumulativă.
 
Căutăm îmbunătățiri de durată. Fiecare îmbunătățire progresivă are scopul de a aduce mai multe vizite pe site, mai multe trimiteri către site și mai multe venituri pentru câștigurile tale lunare pe termen lung, nu doar pentru câștigurile din această lună.
 
Acest lucru inseamnă nu doar folosirea unor tactici și strategii pe care motoarele de căutare le vor găsi, dar și folosirea unor tehnici care nu se bazează strict pe motoarele de căutare pentru a avea impacturi cumulative și de durată.
Folosește aceste informații. Nu vei regreta.

Share this post

Lasă un răspuns