Povestea – ingredientul secret care lipsește reclamei tale.

Povestea – ingredientul secret care lipsește reclamei tale.

Lumea afacerilor este într-o continuă schimbare. Nu este ușor să promovezi produsele oferite, comercializate, serviciile oferite de firmă, unui public cât mai larg, fără a avea un plan de marketing. Caută pe ”Google„ sintagma ”strategie de marketing”, și vei primi peste 1 milion de răspunsuri care au fost actualizate în ultimele 24 de ore. Sunt foarte multe companii care oferă planuri minune despre cum să faci o strategie de afaceri. Și fiecare susține că planul său este cel mai eficient.

Marketingul și tehnologia merg mână în mână. Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, noi metode de a ajunge la public se deschid. Nu este nici un secret faptul că marketingul a beneficiat de tehnologiile noi. Chiar și cu toate aceste tehnologii, marketingul este eficient numai dacă aveți, și folosiți, un ingredient minune pentru a profita la maximum de tehnologia care ne înconjoară, înt-o lume a afacerilor extrem de competitivă.

Care este acest ingredient secret?

Vrei să crezi sau nu, doar să ai un produs bun nu înseamnă că afacerea o să aibă și succes. Trebuie să realizezi o legătură cu publicul țintă. Aici intervine povestea. Vrei ca oamenii să cumpere produsele și serviciile tale? Nu le spune ”Cumpără produsul acesta”. În schimb, spune-le o poveste interesantă legată de produs.

Această prezentare- poveste a devenit o puternică unealtă de marketing în a-i capta pe cititori, pe viitori cumpărători. Prin poveste poți să prezinți eficient personalitatea și reputația mărcii. Este ideală pentru a creea o bază puternică de clienți. Numele sunt ușor de uitat, dar o poveste bună este de neuitat. Tot mai multe firme se dedică în a spune o poveste cât mai interesantă legată de un produs al lor. Lumea adoră să citeasă, sau să audă, o poveste de calitate, bine spusă. Astăzi, numeroase strategii de marketing sunt disponibile pentru a vă îmbunătăți afacerea folosind acest ingredient secret. * Nu mai este atât de secret acum, pentru cei care citiți articolul acesta*

O afacere este foarte eficientă dacă se bazează pe încredere. Oamenii preferă un produs care este popular, dar sunt predispuși să asculte un membru al familiei sau pe cineva iubit, care îi recomandă un anumit produs sau serviciu. De fapt, un studiu recent a arătat că peste 80% dintre clienți consideră că produsul promovat ”din gură în gură”, căruia i s-a ”dus vestea”, ca fiind mai de încredere. În plus, reclamele de la televizor și prin motoare le căutare de pe internet au, de asemenea, un nivel de încredere ridicat. Odată ce ți-ai creat site-ul web, trebuie să îți dezvolți marca într-un segment   online specific produsului. Poveștile mărcii ajută publicul să vadă, înțeleagă și să empatizeze mesajul. Să îi faci pe clienți să devină fideli loiali, mărcii este ușor de realizat cu ajutorul unei poveși eficiente și acaparantă. Dar, o poveste cu care clienții nu empatizează poate duce la pierderea a foarte multor clienți, pe când o poveste frumoasă poate crește baza de clienți. De aceea, este important să înțelegi cum se spune o poveste eficientă a mărcii. Alege o poveste pe înțelesul tuturor și care face publicul să vibreze.

Cum se face o poveste de succes:

Un erou reprezentativ – clienții trebuie să se identifice cu eroul din poveste. Marca, compania, produsul nu sunt eroul, clienții nu vor putea să realizeze o legătură emoțională cu ceva ce nu înțeleg.

Un obiectiv clar – povestea trebuie să transmită un mseaj clar. Cum atrage produsul clienții? Cum își schimbă ei stilul de viață? Identifică aceste lucruri înainte de a începe o poveste. Este necesar să cunoști cui i se adresează povestea înainte de a o scrie.

Autenticitate – brand-ul este procesul de a crea o identitate a produsului în psihicul, conștiința, clienților pentru a îi face să aleagă produsul respectiv. Povestea le permite mărcilor să se conecteze cu un public mai larg. Autenticitatea mărcii îi face pe clienți mai receptivi decât ceva banal.

Empatia – o poveste bună trebuie să realizeze o conexiune bună cu destinatarul ei. Trebuie să te pui în postura clienților ca să îi înțelegi cum să îi atragi către produs.

Originalitate – fă un inventar onest pentru a afla ce face ca afacerea să iasă în evidență față de concurență. Originalitatea este cheia unei povești de succes.

Vizual – imaginile captivante atrag. Poți să realizezi un videoclip cu marca, produsul tău. Cum se spune, o poză, un film, face cât o mie de cuvinte.

Coerență – trebuie să transmiți mesajul pe toate platformele. Nike este un exemplu interesant de a spune o poveste emoționantă și care se leagă, îmbină cu mesajul final. Poveștile scrise de Nike sunt create pentru a îi provoca pe oameni în a face sport- Just do it (Fă-o). O poveste implică faptul că continuă să creeze o imagine bună a mărcii care atrage clienți din toată lumea.

O provocare – pentru a face o poveste interesantă, trebuie să rezolvi provocările cu care se confruntă personajele tale. Povestea ta arată modul în care produsul/ serviciul oferit de tine poate să depășească provocarea. Ca orice super erou, trebuie mai întâi să treacă prin mai multe.

Un bătrân înțelept – fiecae poveste are un bătrân înțelept care îi oferă personajului cunoștințele de care care are nevoie pentru a trece peste o problemă. În povestea ta trebuie să îi oferi clientului informațiile importante pe care le caută. ”Cine nu are un bătrân să își cumpere”.

Un mesaj clar – mesajul trebuie transmis clar. Este clar? Clienții vor un mesaj concis și clar pe care să îl poată împărtăși prietenilor și familiei.

Evoluție – clienții trebuie să fie inspirați de poveste. Mesajul trebuie să îi încurajeze pe clienți, să îi lase entuziasmați după ce îl citesc. Încaercă să impresionezi clienții răspândind un mesaj puternic în povestea ta.

Scrierea– mesajul trebuie scris într-un mod atrăgător. Ca în orice poveste, trebuie incluse elemente specifice, ca: spuspans, metafore, imagini și scene. Aceste elemente vor atrage clienții.

Acum, că înțelegi elementele care constituie o poveste bună, este timpul să le incluzi în campania de publicitate online. Există numeroase beneficii ale publicității. Mai jos sunt câteva moduri prin care poți să incorporezi elementele poveștii în campania de publicitate:

Concentrarea spre ținta urmărită – în timp ce poți utiliza campanii de publicitate pe rețelele de socializare pentru a atrage un public țintă mai larg, publicitatea permite folosirea unui cuvânt care atrage și prinde, pentru a atrage persoanele vizate din cadrul publicului, persoane care vor răspândi mesajul și altora. De reținut că simplul fapt de a le spune oamenilor să răspândească mesajul nu va funcționa. Oamenii au nevoie de un motiv puternic pentru a încerca produsul sau serviciul tău. Dacă ai o poveste frumoasă și convingătoare în spatele mesajului, oamenii vor afla despre afacerea ta și vor trimite și altor persoane servicul/ produsl oferit.

Construiește încrederea – construirea încrederii este foarte imoprtantă pentru un produs sau o afacere în creștere, motiv pentru care publicitatea este atțt de importnată. Povestea te poate ajută să construiești această încredere a clienților printr-un mesaj puternic despre produs. Transparneța și onestitatea sunt cheia construirii încrederii clienților pentru produs.

Succes într-o arie mai largă – sistemele de marketing permit să atragi utilizatori care au mulți adepți (persoane care îi urmăresc online). Orice vor pune pe pagina lor o să devină virală (foarte populară imediat), iar adepții lor o vor pune mai departe. Și tot așa.

Câteva tehnici de povestire care te vor ajuta să faci o poveste de brand uimitoare:

Timp pentru pregătire: povestea produsului va fi promovată peste tot- blog-uri, site-uri, videoclipuri, rețele de socializare. Înainte de a pregăti aceste materiale, fă puțină pauză și gândește-te la scopul poveștii mărcii. Povestea trebuie spusă cu grijă mai departe.

Învață să spui o poveste frumoasă: trebuie să înțelegi arta și știința povestirii. Asigură-te că ai adăugat elementele de bază ale acțiunii, personaje, cât și emoția. O poveste bună poate ajuta afacerea să prospere.

Adaptează povestea produsului în funcție de platformă: scrierea pentru ochi și scrierea pentru ureche sunt două povești diferite. Atunci când faci povestea produsului pentru formatele audio este important să iei în considerare tonalitatea și volumul vocii, contactul vizual, expresii faciale, gesturile mâinii. Pentru o poveste bazată pe text, trebuie luate în calcul punctuația, vocea, stilul, cât de ușor se citește, cât și ritmul.

Fă-o personală: asigură-te că scoți în evidență provocările cu care te-ai confruntat pentru ca produsul să aibă succes. Povestea mărcii trebuie să fie personală și autentică.

Anumite limite: fiecare poveste are un conflict, tensiune. Cititorii trebuie să ia parte la acțiunea poveștii. Concentrează-te să găsești o soluție mai bună pentru a vinde produsul cât mai bine.

O poveste solidă de la un capăt la altul: povestea trebuie să acapareze de la început până la sfârșit. Începutul trebuie să capteze imediat atenția publicului, mijlocul poveștii trebuie să mențină interesul publicului pentru produs, iar sfârșitul poveștii să facă clienții să treacă la acțiune.

Povestea trebuie să fie naturală: nu trebuie spusă o poveste falsă, deoarece ar putea pierde interesul și atenția publicului. Cu cât este mai naturală, cu atât o să fie mai puternic imapctul. Limbajul natural implică povestea într-un mod care este real pentru clienți. Povestea vorbește pe limba tuturor.

Toate la timpul lor: o poveste care spune de la început ce se întâmplă cu personajul principal nu este prea interesantă. O poveste ce menține suspansul este mai potrivită.

Importanța ritmului: dacă spui povestea produsului într-un ritm lent, publicul își va pierde interesul. Prea repede și s-ar putea să nu mai înțeleagă nimic. Ritmul poveștii trebuie să fie în așa fel încât publicul să o înțeleagă și să ia o decizie în cunoștință de cauză cu privire la produsul oferit. Cu cât controlezi ritmul poveștii, cu atât crește puterea produsului.

Modelul clasic de poveste: De unde să încep? Urmează un model de poveste clasic. Cele mai frecvente exemple sunt: călătoria eroului, triumful personal, descoperirea.

Povestea trebuie să fie și vizuală: nu este un secret că îmaginile fac povestea mai interesantă și memorabilă. Tipul de elemente vizuale diferă în funcție de format: fotografii, grafice, videoclipuri, fac ca povestea să fie mai interesantă.

Care este morala poveștii? – încearcă să eviți ca povestea să aibă o morală, povestea trebuie să îi încurajeze pe clienți să tragă propriile concluzii. Când îi spui publicului ce trebuie să învețe din această poveste, pierzi ocazia de a le oferi propria lor trăire. În plus, când vii cu o anumită morală a poveștii, povestea se simte mai puțin convingătoare.

Odată ce oamenii au un motiv să încerce produsul sau serviciile oferite de tine, este mai probabil să transmită povestea mai departe prin intermediul rețelelor de socializare. O poveste minunată cu un mesaj puternic îi va încuraja să o pună pe rețelele de socializare pentru că se identifică cu marca ta.

Incoroprarea marketingului digital în planul de afacere poate face minuni. Mediul digital oferă modalități intuitive pentru clienți. Metodele moderne de marketing le înlocuiesc cu succes pe cele tradiționale. Pentru a răspândi mesajul unui public cât mai larg, poți pune întrebări specifice produsului, începerea unor conversații, construirea unei comunități online, răspândește mesajul, fă o campanie de publicitate mai agresivă. Cel mai rău lucru despre campaniile tradiționale este acela că un client completează un formular și acțiunea lui se oprește acolo. Metodele tradiționale nu oferă ocazia de a crește gradul de conștientizare. Folosind mediul online, poți pune ambasadori pentru brandul tău. Acest instrument este puternic pentru afacerea ta, deoarece mesajele online se răspândesc ca focul. Clientul îți răspândește mesajul celor 5000 de prieteni. Unii dintre ei dau mai departe mesajul celor 4000 sau mai mulți prieteni. Și, uite așa, mesajul ar putea ajunge la câteva milioane de potențiali clienți fără a face eforturi prea mari sau pentru a acumula costuri suplimentare. Mesajul poate ajunge cu ușurință pe piețele mai largi. Prin împărtășirea mesajelor cu prietenii, poți atrage oameni în afacerea ta într-o manieră eficientă. Alegerea unei strategii de marketing digital permite să ajungi la un marketing mai amplu care să genereze rezultate excelente fără a cheltui bani în plus. Această metodă este cunoscută ca amplificare.

Gânduri de final.

Poveștile nu sunt create doar pentru jocuri, cărți, filme. Poveștile transmit mult mai mult decât niște simple cuvinte. Asigură-te că povestea ta merge peste tot, se propagă peste tot în mediul online, acesta este ingredientul secret care se pune în mâncarea de marketing.

Și acum începe povestea ta.

 

Share this post

Lasă un răspuns