fbpx

Servicii SEO freelancer versus servicii SEO agentie profesionista

Oblyo Digital Agency martie 6, 2017

In ziua de azi, tot mai multe afaceri au o prezenta online si pentru manageri si proprietarii de afaceri este important ca site-ul sa fie vizibil pentru acei oameni care sunt in cautarea produselor si serviciilor vandute prin afacerea lor. Cu siguranta, si site-ul tau are nevoie de strategii si tehnici eficiente de SEO pe termen lung, al caror rezultate sa se regaseasca in cresterea traficului si, implicit, a vanzarilor si profitului.

Serviciile de optimizare SEO pot fi furnizate atat de freelanceri, cat de agentii specializate. Cui vrei sa-i increditezi viitorul afacerii tale? Sunt  avantaje si dezavantaje pentru ambele solutii.

Cine merita increderea ta? Sa vedem in continuarea cateva argumente pro si contra.

3 avantaje ale freelancerilor SEO fata de agentiile SEO

1. In medie, clientii sunt de 12% mai multumiti de eficienta muncii pe care o presteaza liber-profesionisti. 

2. Freelanceri pot efectua activitati punctuale si le puteti incredinta aceste sarcini, daca nu doriti sa angajati personal.

3. Din punct de vedere al pretului, serviciile oferite de freelanceri sunt mai ieftine decat serviciile unei agentii. 

4 dezavantaje ale freelancerilor SEO fata de agentiile SEO

1. 70% din freelanceri SEO nu reusesc sa respecte termenele.

2. in cazul in care acesta se imbolnaveste, nimeni nu il va inlocui.

3. Cei mai multe freelanceri SEO sunt specializati pe o nisa si nu sunt capabili sa vada tot proiectul de optimizare SEO in toata complexitatea lui. De asemenea, un freelancer nu are experienta de lucru cu mai multe proiecte, iar daca este cazul sa lucreze si cu alti specialisti SEO, nu va fi in masura sa se implice. In general, un freelancer stie sa lucreze singur si sa-si gestioneze munca sa, insa va stii cu greu sa se organizeze si sa lucreze in echipa.

4. Freelanceri va vor oferi ceea ce ati comandat, nu ceea ce aveti nevoie.

7 avantaje ale agentiilor SEO fata de freelancerii SEO

Ce poti obtine daca angajezi o agentie SEO profesionista sa se ocupe de site-ul tau?

1. Manageri profesionisti, care vor prelua proiectul. Un manager cu experienta iti va oferi expertiza, va discuta despre nevoile tale de afaceri cu tine si va clarifica obiectivele SEO. Poti sa-l suni oricand si sa-l intrebi despre situatia actuala a proiectului.

2. Specialistii agentiei SEO au o experienta bogata de lucru cu site-uri de toate dimensiunile si de toate tipurile: de la site-uri cu o singura pagina la magazine mari de e-commerce. Este de la sine inteles, ca abilitatile specialistilor SEO vin odata cu experienta.

3. Specialistii agentiei isi imbunatatesc in permanenta cunostintele si expertiza. Cei care nu fac fata evaluarilor si standardelor agentiei devin, de obicei, liber-profesionisti.

4. Sinergia echipei: intr-o agentie SEO profesionista, specialisti in SEO, construire link-urilor externe, marketingul de gherila, analiza si monitorizare, si, daca este necesar, specialisti in programare, toti vor lucra impreuna la proiectul dumneavoastra.

5. Automatizarea si economisirea de timp: agentiile SEO profesioniste au propriile lor licente pentru software care optimizeaza si rezolva anumite activitati de business. Aceste servicii sunt, de obicei dezvoltate de programatori profesionisti si sunt mult mai bune decat software-urile gratuite pe care le folosesc freelancerii SEO.

6. Transparenta activitatii: posibilitatea de a monitoriza toate etapele proiectului, gratie rapoartelor si analizelor care iti sunt puse la dispozitie periodic. De asemenea, poti oricand controla si ajusta bugetul alocat pentru serviciile de optimizare SEO.

7. Nu vei avea probleme cu documentele pentru departamentul de contabilitate si cu impozitele.

Cum ramane cu dezavantajele?

Da, serviciile de optimizare SEO oferite de o agentie profesionista costa mai mult. De fapt, serviciile unei agentii sunt mai scumpe la prima vedere. Daca analizezi cu atentie, vei vedea ca neglijenta costa chiar si de doua ori mai mult. In plus, costul serviciilor agentiei include angajarea nu numai a unei singure persoane, ci a 3 pana la 6 profesionisti care lucreaza la proiectul tau.

Toate argumentele “pentru” si “contra” enumerate mai sus se bazeaza pe experienta noastra de a lucra cu diverse proiecte de marketing digital.

Cum platesc serviciile de optimizare seo?

In cazul in care optezi pentru serviciile oferite de un freelancer, de obicei, plata se face in avans, fie 100%, fie 50%, urmand ca diferenta sa fie platita la finalizarea serviciilor SEO contractate.

In cazul unui contract de servicii SEO cu o agentie profesionista, pot exista doua tipuri de plati:

  • plata lunara, pentru o perioada de timp stabilita, care poate varia intre 3 si 10 luni. Plata se face in baza unor rapoarte lunare cu rezultate, servicii si achizitii.
  • plata lunara, dupa obtinerea pozitiilor cerute, fara rapoarte, servicii si achizitii.

Varianta cu plata lunara, pentru o perioada fixa de timp, implica un cost fix, urmat de o plata unei taxe de intretinere, reprezentand un procent (10-30%) din valoarea initiala, in functie de cresterea concurentei pe nisa respectiva.

Varianta cu plata dupa obtinerea rezultatelor, implica un cost foarte mare pentru client pe termen lung, acesta fiind obligat sa plateasca o suma mare, pe un termen nelimitat, iar in cazul in care renunta, site-ul lui isi pierde toate beneficiile oferite de campania seo.

Sa exemplificam cele doua variante pentru un buget de 5000 euro.

Varianta 1. 10 luni, plata lunara (5000 euro /10 luni = 500 euro / luna), urmata de o plata lunara de intretinere (mentenanata) de 30%, adica 500 x30% = 150 euro.

  • in primul an: 5000 euro + 150 euro x 2 luni = 5300 euro
  • anul 2: 150 euro x 12 luni = 1800 euro.

Un cost estimativ pentru 3 ani: 5300 (I)+ 1800 (II) + 2200 (III) = 9300 euro. (in anul 3 presupunem ca avem o crestere de costuri datorita cresterii puternice a competitiei)

Varianta 2. Cost lunar 500 euro.

Un cost estimativ pentru 3 ani: 500 x 36 = 18.000 euro.

In ambele variante rezultatele sunt aceleasi.

In varianta 1, costurile sunt mult mai mici, iar rezultatele raman, indiferent daca renunti la serviciile SEO (pot exista fluctuatii daca nu preia nimeni campania de promovare SEO).

In varianta 2, costurile sunt mult mai mari, iar rezultatele dispar imediat ce renunti la contract.

In concluzie, as dori sa spun ca alegerea depinde de situatia si de obiectivele de afaceri specifice si nu se poate urmari intotdeauna acelasi set de principii. Sper ca printre argumentele descrise vei gasi ceva care te va ajuta sa iei decizia optima. Pentru a afla mai multe despre optimizarea SEO si serviciile oferite de noi, te invit sa citesti articolele de pe blogul agentiei noastre. 

Oblyo Digital Agency iti ofera consultanta si servicii SEO Bucuresti, tinand cont de particularitatile fiecarei afaceri, adaptate si personalizate obiectivelor, clientilor si nevoilor acestora, dar si bugetului disponibil.  

Call Now Button